vraagje over KLM

• linda

Ik moet morgen op gesprek….leuk in die hitte ;)

Maar ik heb nog een vraagje.

Op de lijst die ik gekregen heb van KLM staat ook dat je een aantal vragen over de KLM moet stellen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat heb je dan gevraagd?

• kim

Waar moet je op gesprek dan?? Heb er nog nooit over gehoord, vragen stellen!

• lonneke

ik ook niet hoor…….maar hier zijn wat suggesties…….wat voor types ga je vliegen als je aangenomen wordt………..Deze is zeker een topper….: de fusie met klm en air france…..is dat een voordeel van de klm……….. laat het over je heen komen maar ik heb ook nog nooit gehoord dat ze vragen stellen over de klm

• Vliegmiepje

Ik ben wel benieuwd naar DE bestemmingen!

Hebben mensen die momenteel al bij de klm vliegen (lonneke?! )

tips waar je nou gewoon echt een keer naar toe moet gaan?!

En hoelang blijf je ergens gemiddeld?

• San

Ik zag al dat de meeste bestemmingen in Afrika en het Midden-Oosten met de Airbus of de 777 gevlogen worden dus dat kunnen we voorlopig even vergeten… Blijft natuurlijk genoeg over, Canada, USA, China/Japan, Maleisië………………..

• lonneke

Sorry deze vraag even over het hoofd gezien…….. Het ligt eraan welke types je vliegt…….. ik vlieg zelf md11, 737 en 747. De leukste bestemmingen zijn meestal op de 747 ( vind ik hoor) …… bijvoorbeeld…… 9 dagen kuala lumpur ( je vliegt dan 2 x naar jakarta op en neer maar dat is dan gewoon een soort excursie). 5 dagen johannesburg ( op safari in het krugerpark)…. 9 dagen Bangkok (met 2 keer een op en neer ) maar er zijn zoveel leuke reizen…. op de md11 vlieg je bijv. 7 dagen naar bonaire ( met 1 tussenvlucht)……je hebt zoveel leuke reizen maar ook mindere ………………… maar je kunt zelf je schema goed invullenn dmv een aanvraagsysteem……

• Monique

Hai Lonneke,

Wat ben jij een steun voor een ieder die met zoveel vragen zit. Door sommige reactie van anderen krijg ik soms de zenuwen voor mijn gesprek a.s.dinsdag 11 juli, terwijl ik me in eerste instantie niet druk maakte. Ik ging ervan uit dat ik dinsdag wel de gezonde spanning voor het gesprek zou voelen maar momenteel gieren de zenuwen me door het lijf. Wat ik zelf als voorbereiding heb wat betreft Engels spreken is dat ik op mijn hometrainer (weer na lange tijd hoor, conditie opbouwen voor werken als stewardess) hardop engels aan het praten ben. Gewoon wat ik die dag heb meegemaakt etc. zodat ik bij het overstag gaan van nederlands naar engels me meer op mijn gemak zal voelen.(misschien een tip voor de anderen die nog op gesprek moeten). Maar in iedergeval een groot compliment naar jouw toe voor het beantwoorden van alle vragen. Ik voel me nu al welkom door de steun die je ons allen geeft. Ik kan er dan zeker vanuit gaan dat het werken als stewardess echt teamwork is en daar ben sta ik voor. Hartstikke bedankt.

Groetjes, Monique

• lonneke

Graag gedaan monique en bedankt voor je berichtje! niet iedereen is het met je eens maar voor mensen zoals jij doe ik het graag!. Als je nog vragen hebt…….shoot en maak je om dat engels niet zo druk…….het gaat vanzelf en mocht het even niet lukken haal diep adem en begin opnieuw. Heus het zal je reuze meevallen! Alvast suc6! en ik zie je snel aan boord!

• Caroline

En waar komt Monique ineens vandaan? Heb je zelf een bericht getypt om je op te hemelen Lonneke?

• Mariska

Hee Lonneke!

Je hebt wel fans en vijanden op deze pagina gekregen zeg! Maar ik denk altijd maar als ze geen tips van een ervaren klm stewardess aan willen nemen komen ze ook zeker niet door de keuring heen van de KLM!

Verder wil ik je nog vragen of je deze site ook bi je collega's zou kunnen promoten want er zitten veel te weinig die hard stessen tussen!

En weet jij nog mensen die bij buitenlandse maatschappijen zijn gaan vliegen? Daar zou ik graag mee in contact mee willen komen.

Alvast bedankt!

Groeten Mariska