Uitslag van tweede rond

• kim

Ik ben gisteren op tweede gesprek geweest bij de KLM! Ik kan echt niet zeggen hoe het gegaan is en wat zij ervan vonden. Zelf vond ik het een prettig gesprek, al heb je achteraf altijd wel: had ik dit maar gezegd of dat, maar ja dat blijft altijd van van de zenuwen vergeet je zoieso veel. Nu is mij verteld dat ik binnen tien dagen schriftelijk te horen krijg of ik ben aangenomen of niet… hoelang duurde het bij jullie ? (degene die zijn aangenomen) Echt de volle tien dagen, of soms ook eerder? Ik ga namelijk de 23ste op vakantie en ik zou het zo graag voor die tijd willen weten!!

Groetjes Kim

• Cheryl

Hoi Kim,

dat had ik nou ook, ik ging naar huis met een gevoel van, wat is er gebeurd.. Echt geen idee over hoe het gegaan was of een bepaald gevoel. Heel raar. Ik kreeg trouwens binnen 4 dagen de brief op de mat. Ik hoop voor je dat je het snel te weten krijgt!!

• ids

Ik ben woensdag geweest en wacht ook vol spanning af:) Ik geloof dat San die hier ook weleens op het forum komt zelfs na 2 dagen al gebeld werd dat ze aangenomen was!! Dus wieweet:)

We wachten rustig af…..

• Anouck

nou jeetje… moeilijk zeg en dat wachten whaaaaaa…… ik ben door na de tweede ronde en ik weet niet waneer ik op gesprek moet bij klm…. maar vind het wel heel spannend na al die verhalen!

welke cas kregen jullie? en welke concrete vragen tijdens het gesprek……. alle tips zijn welkom!!!

alvast thanx

groetjes

• Dineke

Ik heb op een dinsdag in april mijn gesprek gehad en zaterdag had ik een brief. Ze zijn volgens mij nu wel superdruk met werven, dus ik kan me voorstellen dat het wat langer duurt..

• Vliegmiepje

Ik heb vandaag mijn gesprek gehad bij de Klm en het ging helaas niet goed… :(

In tegenstelling tot bij Content was ik erg zenuwachtig. Dan zit je er toch al minder prettig. Ik vond het gesprek heel erg pittig! Ze zaagden me helemaal door midden, 45 min lang.. En maar voorbeelden vragen.. ik had er aardig wat in mijn hoofd zitten maar na een tijdje waren ze gewoon op! Ook onverwachte vragen waar ik niet meteen op kon reageren van de zenuwen.. Terwijl ze heel erg vriendelijk waren hoor! het waren geen vervelende mensen ofzo. :D

Toen het engels.. bij content zeiden ze dat het erg goed was! Maar ik was gewoon even helemaal leeg tijdens het engelse gesprekje.. ik kan het niet goed verwoorden maar ik heb niet het gene laten zien wat ik normaal gesproken wel had gekund.

Ik kwam niet uit m'n woorden.. het liep gewoon helemaal mis! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!!! Ik kan engels!!! Niet vloeiend maar wel goed genoeg!! En ik heb het dus gewoon verknald door de zenuwen!!! Frustrerend!

Het rollenspel ging wel erg goed naar mijn idee. Daarna had ik nog een heel kort gesprekje met degene die daar bij zat. Zij vertelde me dat mijn engels wat ik had laten zien niet voldoende was. Als de andere twee onderdelen wel goed zijn gegaan krijg ik binnen een paar maandjes een herkansing voor het engels en als dat dan goed is ben ik alsnog door.

Maar ik ga er maar vanuit dat het eesrte gesprek ook niet goed genoeg was, en dat het voor mij er dit keer niet in zit.. jammer maar helaas! Mocht ik die herkansing krijgen dan spring ik alsnog een gat in de lucht hoor!!! Want dit gaat me geen tweede keer gebeuren natuurlijk!!! Maar ik reken er maar niet op, anders is de teleurstelling alleen maar groter. Iedereen die nog op gesprek moet, heel veel suc6 in ieder geval!!! Ik ga zo maar even shoppen, een beetje lief zijn voormezelf want ik baal ontzettend… :(

Hopelijk krijgen jullie allemaal snel de uitslag! :) Sorry voor dit lange verhaal… :P

• Dineke

Hey vliegmiepje, koppie op…

Ik wil je geen valse hoop geven, maar na mijn tweede gesprek was het eerste dat ik deed mijn vriendinnetje bellen om te zeggen dat het mislukt was. Dat ik mezelf als een autoritaire eenling had gepresenteerd. Kon ook veel vragen niet beantwoorden, maar heb het wel zo goed mogelijk geprobeerd. Ging hakkelend, net als mijn engels

Maar… ik was er toch door.

Ze weten dat je zenuwachtig bent en dan is het hopen dat ze jouw persoonlijkheid er uit kunnen halen, hoe slecht het gesprek ook ging voor je gevoel.

Nogmaals, ik wil je geen valse hoop geven, maar bij de pakken neerzitten hoeft nou ook nog niet hoor!

K zal voor je duimen!

• Cheryl

Inderdaad, Dineke heeft gelijk. Ze proberen je gewoon onderuit te halen. Passagiers zijn ook heel veeleisend en kunnen vaak genoeg echt naar zijn tegen je. Het gaat erom dat jij blijft lachen, vriendelijk blijft en dat je je staande hebt gehouden. Zolang dat goed ging, heb je al een groot gedeelte gehad. Inderdaad, ook geen valse hoop, maar ik weet wel dat dat de grootste criteria zijn waar ze naar kijken.

Hou goede hoop!!

• kim

Nou inderdaad, heb gisteren ook het tweede gesprek gehad en had er een aardig gevoel over, maar toen ik gisteravond in bed lag, ging ik over alles twijfelen en had ik dit maar gezegd en dat en dit niet en dat niet en ging mn Engels wel goed, etc etc… voel me nu ook heel onzeker over van alles… ben in ieder geval wel blijven lachen alsmaar en vond het ook een ‘'gezellig’' gesprek….

nu maar echt afwachten en niet teveel piekeren en erover nadenken!

We houden elkaar op de hoogte!!

Groetjes kim!

• befly

Hallo,

Het is precies wel vermoeiend hé die tweede ronde bij KLM.Welke(vb van exacte vragen) vragen stellen ze dan en wat moet je dan vertellen in het Engels want dit lijkt voor de meeste het ergste onderdeel van het gesprek.Mijn vriendin heeft nu ook gesoliciteerd dus we zullen zien?

Veel succes aan iedereen wie weet kunnen we over enkele maanden lachen aan boord hoe we bibberden voor deze selectie's.Natuurlijk moeten we dan dezelfde werkrooster hebben en het onderwerp aanwerving bij KLM aan gaan.Stel je voor dat je collega vraagt hoe lang je al vliegt bij KLM en je zegt oo nog maar juist,ik ook zeg de ander….We mogen toch al eens een beetje met ons hoofd in de wolken zijn hé doch blijf ook met je voeten aan de grond.

Veel succes!

Groetjes