Hi allemaal,
Twijfel je tussen klm en cityhopper? Zou zeggen, vraag maar raak….misschien heb je er iets aan.
Groetjes
Hi Maz,
Cityhopper heeft zijn eigen korps cabinepersoneel en vliegt op Fokker toestellen (3 types). Het verschilt hoe lang je van huis bent. Soms maar een paar uurtjes werken….andere momenten ben je 5 dagen weg…..het is soms hard bikkelen, maar het is wel een gezellige club, en dat is uiteraard erg belangrijk. Je werkt met zowel NL collega's als engelse collega's in cabine en cockpit. Je leert snel mensen kennen. Je vliegt op klm lijndiensten en soms wordt er een toestel gehuurd, en dan kan het zijn dat je dus een soort charter doet (heel incidenteel).
Hallo cin,
Als ik het goed heb begrepen werk jij voor klm cityhopper?Mag ik dan zo asso zijn om jou de vragen te stellen?? Ik ben net aangenomen en begin in augustus mijn cursus heb je hier nog tips voor? Ben nogal zenuwachtig omdat ik niet echt weet wat me te wachten staat behalve dat ik me rooster weet maar nog niet echt weet wat die lessen inhoud? Ik ben achttien zijn er nog wel mensen van die leeftijd?Is die toets op dag 1 moeilijk?
Alvast bedankt voor het reageren!! En tips van andere zijn ook welkom !!
gr cynth
hi cynthia,
ben ik jou niet toevallig tegengekomen toen je op gesprek ging?
Hoe dan ook, gefeliciteerd en alvast heel veel plezier bij KLC. Ik weet niet welke toets je moet doen op dag 1….staat er bij waar het over gaat?
Je krijgt aanvankelijk veel les in het lokaal, over service, houding etc….en heel veel flight safety! :-)
Je moet iedere keer (dacht iedere dag) op een gegeven moment een flight safety toets doen, en die moet je halen. Klinkt dramatischer dan het is hoor. Je krijgt veel uitleg, kunt vragen stellen, en verder gewoon stampen als je 's avonds thuis bent.
Dan komt het goed. Daarnaast zul je gaan oefenen in het trainingscentrum, o.a van slides etc. En je trainingsvluchten etc, dat is op de route en heb je je eigen mentor. (ps tip: zorg dat je je flight safety kennis goed paraat hebt op je vluchten met je mentor!) Hopelijk heb je iets aan deze vogelvlucht…:-) Wie weet zie ik je op de route!
Groetjes
Zou best kunnen dat ik je hebt ontmoet maar moet eerlijk zeggen dat ik slecht ben in namen oeps….Bedankt heb nu een beetje beeld van hoet het zal gaan! Ik was gewoon even bang met het idee EXAMENS! klinkt altijd zo dramatisch ahah!! maar bedankt voor je reactie! wie weet zie ik je(nog een keer )!!!
gr
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?