niet mee eens Eveliena (levenservaring e.d)

• rishi

jezus pietie, chill out! die bitchy houding kun je laten.

ik zie ergere taalfouten door mensen die wel zijn aangenomen. en daar gaat het ook niet om. je staat tenslotte in een vliegtuig en hebt werkzaamheden waarbij spelvaardigheid niet aan de orde is. ik denk dat jij niet kunt beoordelen waarop marko is afgewezen. en zo'n sneer na….. dat getuigt niet echt van emphatisch vermogen en niemand zit er op te wachten.

de enigen die echt, echt weten waarom marko niet door is, zijn de selecteurs van de uitzendbureaus. en jij was dat niet. klm solliciteert op basis van het functieprofiel voor een steward(ess) en een aantal noodzakelijke kerncompetenties voor de functie. en daar moet je aan voldoen en voldoe je daar niet aan dan houdt het op. en dat is per afgewezen sollicitant verschillend (o ja en spelvaardigheid hoort daar niet bij)

• Evelien

Ik ben het ook eens met Evelina… Ik denk dat het met levenservaring EN veel meer dingen te maken heeft. Het hangt er denk ik ook vanaf hoe je die levenservaring brengt en dergelijke. Of je er opschepperig over doet en er veel over verteld, of dat je het tussen neus en lippen door zegt. Ik ben ook nog jong, maar ben wel door naar ronde 2. Ik heb enorm veel levenservaring (onder andere jaaaaaren buitenland) maar heb er niet over zitten opscheppen of over zitten vertellen. Ik heb het wel tussen neus en lippen door genoemd.

Ze kijken naar heel de persoon en als ze op één ding maar zoiets hebben dat het niks wordt, dan laten ze je niet door. Tuurlijk ben je dan heel teleurgesteld, maar je kunt het ook gewoon accepteren. Bel ze notabene op om te vragen waarom je niet door bent als je dat nog niet gevraagd heb. Leer er van, ga naar de volgende maatschappij en probeer het over een jaar weer.

Groetjes Evelien (dus NIET Evelina…)

• missfly

Denk dat spelvaardigheid wel degelijk een rol speelt!!!!!!! Een steward die nog enigste zegt ipv enige komt niet erg intelligent over als je het mij vraagt!! JUIST bij KLM letten ze heel erg op woordgebruik, spelvaardigheid en uitspraak!!

Maar wat een gedoe allemaal alleen om die Marko… sorry hoor, maar helaas, hij voldoet niet aan de eisen van de KLM! Ken genoeg mensen die al jaren hebben gevlogen bij andere maatschappijen en die bij de KLM niet aan de bak komen, omdat ze niet de personen zijn die KLM zoekt!! Heel simpel en jammer voor Marko…Life goes on!!

• esther

idd spel- en taalvaardigheid speelt een enorme grote rol bij KLM

ik heb het ook ervaren de eerste keer bij KLC: ze zeiden me dat ik verstaanbaar was :-) mr hele andere woorden gebruikte dan jullie (Nederlanders) en dat vonden ze bij KLC niet echt kunnen en dat was het enige probleem toen

dus taal doet er wel toe!

• flyboy

Hey hallo,

Ik vlieg nu al een aantal jaar en ben het helemaal met de bovenstaande dames eens.

Om het voorbeeld Marko maar aan te halen, KLM krijgt zoveel veel aanmeldingen dus ook zoveel mensen waar ze uit kunnen kiezen(dit geldt dus niet alleen voor heren maar ook voor dames!!!!!!!)

Maar Marko vraag in iedergeval waarom je bent afgewezen en probeer daar dan aan te werken.

Tenslotte KLM is niet de enige maatschappij in ons kikkerlandje

• rishi

hmmmm spelvaardigheid is niet hetzelfde als taalvaardigheid. mondelinge taal vaardigheid is inderdaad wel degelijk belangrijk, zeker bij klm. maar zoveel mensen zijn onvolledig bekend met de nederlandse spel-regels.

maar inderdaad iedereen die afgwezen wordt; even bellen, want je kunt er zo veel van leren.

• esther

maar ja alles komt wel goed

ben ondertussen ook aangenomen bij KLM heb er ook hard aan gewerkt aan die belgische woorden wat te vermijden…

dus aan marco en alle andere mensen!! neem de commentaar van adecco of andere niet slecht op maar doe er wat mee!! succes iedereen!

• Cheryl

Het is ineens wel heel erg stil bij Marko, zal hij toch eens bij zichzelf ten rade gaan?

• esther

misschien leest hij dit forum niet meer :-) allemaal “heisa” om niets

• Evelina

ik denk dat er bij Marko ook wel sprake is van een stukje teleurstelling en frustratie

fijn weekend allemaal

Evelina