net moeder en willen vliegen..wie ook?

• Suus

Hoi…

Ik heb een kindje van 5maanden en denk erover om te solliciteren als stewardess bij de KLM…

Mijn vriend is veel thuis en kan prima de boel draaiende houden als ik aan het werk ben…(ik werk nu ook onregelmatig op Schiphol)

Zijn er mensen die dit ook willen of al doen??…

Ik zou graag wat ervaringen horen….

ciao ciao Suus

• danielle

Ik heb een zoontje van 6 maanden en wil ook graag werken als stewardess. Nu net sollicitatie brief gestuurd naar KLC.Ik denk dat als je man, net als de mijne, vrij veel thuis is, dat het dan prima te doen is.

succes, groeten

• lisa

Ik heb 3 kinderen van 5,4, en 1,5 jaar. Ik ben net aangenomen bij de KLM…ik weet dat het ongetwijfeld niet makkelijk zal zijn. Zeker in het begin als ik alleen maar Europa vlieg. ICA wordt wel makkelijker. 3 dagen weg, 5 dagen thuis….

Ik ga er helemaal voor, heb er ook veel zin in, maar ik zie er ook best een beetje tegenop…. toch is het nu of nooit voor mij!!!

Ga er gewoon voor zou ik zeggen, je kunt er altijd nog mee stoppen!!!!

succes bij jullie beslissingen!!!

• Suus

Hoi Lisa,

Ja ..inderdaad dat denk ik ook …het eerste halfjaar zal zwaar zijn…

Dan nog 2,5jaar fulltime maar ica en dan mag je parttime …dat is wat ik zou willen.

Maar ja..ga ik dat volhouden…

Werkt jouw man ook veel van huis uit of is ie veel thuis?..

Ik werk nu ook al op Schiphol en woon in de buurt van Enschede. Ik werk nu 3dagen in de week en moet dus toch al op en neer rijden….ik denk dat je als je vliegt veel minder heen en weer hoeft te rijden omdat je dan gewoon langer weg bent.

Nou..ik ben een ENORME twijfelkont en dus moet ik er nog even over nadenken…

ciao ciao Suus

• lisa

Hoi Suus,

Mijn man werkt ook onregelmatig, als ik weg ben komt mijn schoonzusje bj ons in huis om voor de kids te zorgen. Als mijn man thuis is, doet hij dat natuurlijk. Maar hij is ook soms 's nachts aan het werk.

Voor mij zal het een hele verandering zijn. Ik heb 5 jaar niet gewerkt dus vooral die eerste periode met alleen Europa zal wennen zijn…

Voor wie werk je nu?

Als je het echt wilt… gewoon proberen meid!!!!!

groetjes, Lisa

• Suus

Hoi Lisa,

Ja dat zal echt wennen worden voor je ….

Ik denk ook dat het een beetje dubbel is…aan de ene kant ga je je kinderen en man missen maar aan de andere kant is het ook heerlijk om wat van de wereld te zien en je eigen ding te hebben…

Wanneer begin je met de opleiding??

Ik werk nu ook al voor de KLM ..bij het ticket office op Schiphol…is heel anders maar wel met dezelfde passagiers natuurlijk…. alleen krijgen wij vaak boze passagiers aan de balie omdat bij ons iedereen komt waarbij iets mis is gegaan…

Doorverbinding gemist, ticket kwijt etc….

Misschien wil je me een beetje op de hoogte houden hoe het gaat met je en hoe het je bevalt…???

Nou ..ik hoor het wel..

Ik wens je heel veel succes en ook sterkte…voor als je gaat beginnen….

ciao ciao Suus

• lisa

Hoi Suus,

Ik heb ook 4 jaar op de grond gewerkt, voor Ogden (later Menzies). Was de leukste baan die ik gehad heb, tot nu toe dan…. want de leukste moet nog komen. haha

Ja, je hebt gelijk…. aan de ene kant voel ik dat ik mijn kids in de steek laat, maar aan de andere kant, ons gezin krijgt er een inkomen bij… we gaan samen de wereld bekijken…22 december begin ik met de cursus. Als je wilt kun je nog solliciteren, je sollicitatie (als je bent aangenomen) is een jaar geldig. Je kunt dus een jaar wachten met je cursus… dan is je kindje weer iets ouder….moet je wel opschieten, maandag is de sluitingsdatum. Ja, ik hou je wel op de hoogte. Ik zit erover te denken een weblog te beginnen. Lijkt me wel leuk… je hoort het wel!!!

groetjes, Lisa

• Jet

Jee wat leuk om te lezen! Ik ben 32, moeder van een kind van 5 en eentje van nog geen 2 enne…. begin over twee weken precies met cursus bij de KLM. Heb een man die wel veel werkt (wel flexibel mogelijk) maar toch gaan we het gewoon proberen. Geen ouders die kunnen oppassen dus alles met BSO en kinderopvang. Vind het wel erg spannend hoor. Leuk dat er meer moeders zijn die zo'n uitdagende overstap gaan maken!

• mikky

Hee Jet,

Wat leuk om te lezen dat je over twee weken ook begint met de cursus!!

Welke groep zit jij??

Groetjes..

• Jet

38 a en jij???