Nadelen van vliegen?

• Emma

Hey,

Ik las dit en wilde even reageren.

Ik heb bij Martinair en bij KLM gevlogen, maar ben reeds gestopt. Mijn lichaam trok het gewoon echt niet. Ik ervaarde het als ontzettend zwaar en ik herstelde op een gegeven moment niet meer snel genoeg voor een volgende vlucht. Dus heb ik besloten om te stoppen. Het was ontzettend moeilijk om die beslissing te maken. Dus voor iedereen die nog begint met vliegen…het is idd zo, je moet goed naar je lichaam luisteren! Het is helaas niet voor iederen weggelegd.

groetjes

• Nicole

Hoi Emma,

Jeetje wat balen zeg voor je!

Ik hoor dat idd vaker dat je naar je lichaam moet luisteren, maar hoe moet ik dat zien. Als je echt moe bent dus gewoon de rust nemen en niet denken “ ja maar ik heb maar 1 dag en ik wil m'n vrienden zien”. dus in zo'n situatie niet gaan en je rust pakken?

• stess@home

Jaaaaaaa, zeker weten dat je dat moet doen zoals jij zegt Nicole. Ben je moe, slap, wat dan ook…laat dan dat feestje maar schieten. Soms echt wel balen hoor. Ik zit nu in een schema dat ik steeds in de weekenden werk, en door de weeks vrij ben. Je begrijpt, ik mis veel van de feestjes, bbq's, verjaardagen etc. Helaas kan niet iedereen het begrijpen, denken nl dat ik op “vakantie” ben ipv werk….Of mensen bellen je, terwijl je in t buitenland zit en dus niet opneemt. Op een gegeven moment bellen ze dan niet meer, denken dan toch: hmm, die is altijd weg, laat maar. De echte vrienden snappen het wel hoor, en ik mail nu mijn schema naar vriendinnen, zodat ze weten waar ik ben en wanneer weer thuis. Scheelt echt!

• Nicole

Hey stess@home,

Goeie tip idd! Nou ik moet eerst maar ff door de 1e content ronde komen, maar ben bezig met een goede voorbereiding!

• stess@home

Hey Nicole, nog ff over wat je eerder vroeg; een galley/pantry is de keuken! Afhankelijk van het vliegtuigtype sta je daar of met zijn 2en, of meer. In de nacht ben je dus ook in die galley, tenzij je mag slapen in of een bedje of op een stoel bij een deur met een gordijntje (jaja, glitter and glamour alom, haha). De galley achterin is meestal het koudst, vandaar dat je dan zit te klapperen in je velletje, ook omdat je moe bent natuurlijk. In procenten, zoals je vroeg, weet ik niet hoe ik t moet uitdrukken. Ica's gaan 9 van de 10 keer 'snachts terug naar Amsterdam…

Weet je, je moet je lekker gaan voorbereiden op je gesprek bij Content en hopen dat je door mag naar de volgende ronde en dat je die haalt natuurlijk!!! En als het dan zover is…alles lekker over je heen laten komen. Toen ik begon met vliegen wist ik niet wat ik kon verwachten, en dat is juist zooooo leuk. Voor je het weet ben je alweer een paar jaar verder, de tijd vliegt nl echt letterlijk en figuurlijk voorbij.

Ik wens je heel veel succes bij je gesprek! Lekker jezelf zijn, je voorbereiden op de standaard sollicitatie vragen, netjes gekleed en go for it!!!!! Zet hem op!!!!

• Nicole

Brrr.. krijg het nu al koud, hahaha!

Ja ik moet ook eerst doorgaan uiteraard!! Ik wil me altijd goed voorbereiden op het onbekende! Maar aan de voorbereiding zal het niet liggen…

Fijn weekend nog!

• Dennis

Succes Nicole, wees jezelf! en nog een tip…probeer de selectuers ook goed recht in de ogen aan te kijken.

Ik was gister weer even op schiphol en zag die blauwe vogels en dacht…wow lets fly!!!!

• Nicole

Hoi Dennis!

Nou ik ben door hoor!! Alles wat ik had ingestudeerd was veel korter, haha… Maar ik heb 't wel rechtgetrokken in het 1 op 1 gesprek!

Nu weer de zenuwen opbouwen voor het KLM gesprek! pfff