Jippie !!!

• Nicole

mag ik vragen wat jij gezegd hebt waarom je CA wilt worden? Zeg je CA of stewardess? Dus kort je motivatie reden?

• Nicole

Moet je overigens overal 2 kopieen van meenemen of alleen van je diploma? (en 4 paspoort..)

• jessica

Ik heb een aantal jaar geleden als hostess op een vakantiebus naar spanje gewerkt, dit is in grote lijnen te vergelijken met het beroep van c.a. (maakt niet uit of je stewardess of c.a. zegt, hoor).

Ik heb toen altijd heel veel plezier gehad. Ik heb daarna een aantal kantoorbanen gehad maar dit is echt niets voor mij.

Ik heb voor mezelf op een rijtje gezet wat ik belangrijk vind in mijn werk en waar mijn uitdaging ligt (contact met mensen, leuk vinden om te verzorgen, internationaal, in een team werken, afwisseling).

bedenk ook goed (en zeg dit ook in de presentatie) dat het een heeel zwaar beroep is en niet alleen maar luieren in verre tropische oorden.

Goeie tip ook nog: vraag aan vrienden en familie wat ze jou goede en slechte eigenschappen vinden, en waarom zij denken dat je een goede c.a. zou zijn..heel verhelderend!

• jessica

Ik heb van al mijn diploma's en cijferlijsten twee kopieen gemaakt.

Daarnaast heb ik ook nog kopieen van schriftelijke referenties, mijn verklaring omtrent gedrag, mijn BHV-certificaat erbij gedaan, kortom alles wat ik relevant vind voor de functie.

Als ze het niet nodig hebben gooien ze het maar weg, toch? Beter teveel dan te weinig info, zou ik zeggen

Dit staat ook in de uitnodiging die je van Content hebt gekregen als het goed is (4 kopie paspoort, 2 kopie diploma/cijferlijsten, 2 x kopie motivatiebrief en 2 x kopie c.v. en 3 pasfoto's (hihi, ik had echt heeele lelijke pasfoto, maarjaaa..)

• Nicole

dat is een goeie!

wat heb jij aangegeven als slechte eigenschap? Ik vind dat zo moeilijk, die vraag… (ik ben nl lui, ongeduldig, kom moeilijk mijn bed uit, vaak saggo, hahaha nee hoor dat ZEG ik niet!)

• jessica

haha, ik heb daar echt twee weken over zitten brainstormen, wat ik zou zeggen als slechte eigenschap, die niet al te erg was voor de functie.

Maar, op de een of andere manier (ik weet nog steeds niet hoe ze het heeft gedaan) kwam de selecteur er toch achter wat ik zelf een leerpunt vind.

Ik kan nl. heel moeilijk mee omgaan als twee of meerdere leidinggevenden elkaar tegenspreken, bijv. je ene chef zegt op maandag dat je iets op een bepaalde manier moet doen, de volgende dag zegt je andere chef dat je dit heeelemaal verkeerd doet !?!? ik wil mijn werk dus graag goed doen en dan krijg je dat…

Daarna vroeg ze me hoe ik hier dan mee omga, hoe ik dan reageer, en hoe mijn chefs daar weer op reageren.

Ook heb ik nog als zwak punt aangegeven dat ik , als ik kritiek krijg of een opmerking dat ik me dan altijd wil verdedigen/verantwoorden en uitleggen waarom ik iets op een bepaalde manier heb gedaan of een bepaalde keuze heb gemaakt..

Zoals je ziet is het dus NIET erg om je zwakke punten op te noemen, want als je ze kunt verwoorden en kunt aangeven hoe je hiermee om gaat om het te veranderen/verbeteren, dan is dat juist een sterk punt.

Iedereen heeft zwakke punten en als je die niet in jezelf herkent dan ken je jezelf dus ook niet heel goed.

Wees dus niet bang om je zwakke punt te laten zien, maar motiveer wel goed hoe je daar mee om gaat!!!

Maaruhhh, NIcole, niet verkeerd bedoelt hoor….als je vaak lui, ongeduldig en sjaggie bent….is c.a. dan wel iets voor jou?????????? :-)

• Nicole

Haha.. nee joh dat zijn JUIST de punten die ik niet heb en zou ook funest zijn, hihi… Hee maar vragen ze naar die slechte eigenschappen of komen ze met idd voorbeelden waar jij dan op moet reageren?

• jessica

Echt waar, ik heb geeeen idee hoe we op dat onderwerp zijn gekomen…..volgens mij was het naar aanleiding van een voorbeeld dat ik gaf over een situatie waarin ik onenigheid had met mijn chef…ja, ik geloof dat we er zo op kwamen…pffff..

• Nicole

Zat je dan in dat gesprek met 1 of 2 mensen? Dat voorstel rondje lijkt me nog het moeilijkste! Ik heb wel een goed verhaal, maar ben bang dat ik het door de zenuwen in 1 minuut afraffel, hahaha….

Of stellen ze je wel op je gemak? Of de andere sollicitanten? pffff … WHELLUP!!

• jessica

Bij het gesprek zit je met 1 selecteur..

Ik kan niet zeggen dat ze je echt op je gemak stellen, maar onderga het gewoon, ze weten heus wel dat je zenuwachtig bent!

Je mede sollicitanten zijn natuurlijk ook zenuwachtig, dus dat helpt wel hoor!!

Nog een tip , ga ergens in het midden van de tafel zitten , anders ben je als eerste aan de beurt. Ze beginnen met diegene die het dichtst bij de deur zit. (Althans bij ons …) . Ga dus in het midden zitten voor het geval dat ze aan de andere kant gaan beginnen!!