Hé Lieke,
En? Heb je al wat gehoord van KLM ivm hun redenen?
Groetjes,
Elke
Ja vandaag ben ik gebeld, jammer genoeg niet door degene die mijn gesprek heeft afgenomen. Dus er werd een verslagje voorgelezen, de reden was dat ik te zakelijke en sturend was. Ook liet ik het merken als ik vond dat er vervelende vragen werden gesteld(?). Ik kan me wel voorstellen dat ik tijdens het rollenspel te zakelijk ben overgekomen maar dat zullen ook gedeelte de zenuwen zijn geweest. Verder ben ik echt niet zo zakelijk en kan ik ook niet zoveel met deze argumenten. Misschien ben ik in mijn presentatie anders overgekomen dan dat ik ben. De mensen die mij beter kennen herkennen mij niet in dit profiel maar nogmaals dat kan ook aan mijn presentatie liggen. Volgend jaar mag ik het gerust nog een keer proberen want nu weet ik wat ze zoeken! Ja ik weet het niet want ik heb ook wel mensen gehoord die juist te onzeker overkwamen. Het is en blijft een persoonlijk iets en geen toetsbare procedure. Je kan gewoon de menselijke factor niet uitvlakken in dit geval wat voor de ene een sterk karakter is, is voor de ander en te zakelijk persoon.
En heb jij al iets gehoord?
groeten, Lieke
Hey,
Ja, ben vanmiddag ook gebeld. Het lijkt er op dat we een beetje dezelfde reden hebben gekregen. Het interview was wel goed, ik was vriendelijk en mijn voorkomen was netjes en verzorgd. De voorbeelden die ik gaf waren goed en mijn Engels ook. Een minpunt bij het interview was dat ik blijkbaar te traag spreek (?!). Ligt misschien aan mijn limburgs accent ;-)
De struikelblok was mij dus het rollenspel, ik moet werken aan mijn “interpersoonlijke sensitiviteit”. Volgens hen was ik wel vriendelijk genoeg en bood ik ook voldoende oplossingen aan maar ging ik niet diep genoeg in op de achterliggende problemen van de mevrouw in kwestie. En ik moet me ook meer leren inleven in de situatie van de persoon.
Ik vind het zo jammer, dit is vooral een gevolg geweest van mijn zenuwachtigheid en wil om het zo goed mogelijk te doen. Denk dat ik niet meer natuurlijk heb gereageerd. Ik ben zo helemaal niet. Ik trek me soms de situatie van anderen zelfs een beetje teveel aan. Maar zoals je zegt, het zal inderdaad met het moment te maken gehad hebben.
Ze zeiden me ook van het volgend jaar nog eens te proberen…we zien wel. Ik denk dat ik het misschien een beetje te graag wilde en daardoor niet mezelf ben geweest…ach ja..volgende keer beter. We kunnen hier alleen maar uit leren.
Wat ga jij nu verder doen? Ga je het nog proberen bij andere maatschappijen?
Groetjes,
Elke.
Nou een training is het wel geweest en iedereen zegt wel je moet jezelf blijven. Maar de zenuwen en het presteren op het juiste moment maken het niet makelijker. Ik moet me ook meer gaan inleven………………en inderdaad ook ben ik normaal heel gevoelig en leef zeer met mensen mee! Eerder teveel dan te weinig maar dat heb ik blijkbaar niet goed kunnen overbrengen.
Ik ben er verder nog niet uit denk inderdaad wel dat ik het volgend jaar nog een keer probeer. Ik weet nu in ieder geval hoe alles in zijn werking gaat dat scheelt al heel veel, Een vriendin van mij gaat a.s. dinsdag en ik hoop dat zij iets aan mijn ervaringen heeft.
Hey Esther,
Transavia is financieel niet haalbaar voor mij. Hun brutoloon is wel erg laag. 1433,- euro. Ben nu nog beetje aant rondkijken. Martinair lijkt me leuk en Arke ook wel maar heb nog geen idee over hun brutoloon. Ik vind het niet erg om loon in te leveren voor een baan die ik echt graag wil doen (zal ik sowieso moeten want heb nu best een goeie baan) maar het moet natuurlijk wel haalbaar blijven. Cityhopper spreekt me erg aan.
Ach ja, we zien wel. Als je nog tips of zo hebt, laat maar komen, altijd welkom.
Alvast heel veel succes gewenst met de cursus!!
Groetjes,
Elke
Hey Esther,
Dat burgerservice nummer dat is het sofi-nummer. Iedereen die in Nederland woont OF werkt moet dit hebben. Ik heb dat indertijd bij de Nederlandse belastingdienst aangevraagd maar dat is ondertussen ook al weer bijna zes jaar geleden. Ik zou hen even bellen om dit na te vragen.
Verder dien je je ook in Nederland te verzekeren voor ziektekosten (zoals het ziekenfonds in Belgie, alleen een stuk duurder). Ik betaal thans ongeveer 89 euro per maand maar daarvan kan je dan weer een deel terug krijgen van de belastingdienst.
Oh ja, je mag dadelijk ook gaan kiezen waar je je belastingen betaalt, Nederland of Belgie. Ik kan je dan alleen maar aanraden om Nederland te kiezen. De loonbelasting is daar een stuk lager. De gemeentebelasting blijf je uiteraard gewoon in Belgie betalen.
Het is een hele papierwinkel maar zeker de moeite waard voor je droomjob!!!!
Succes er mee en mocht je nog ergens vragen over hebben, just shoot! Ik hoor het wel.
Groetjes,
Elke
ja zit er wat mee in de knoop… heb wel iemand die me wat gaat helpen mr toch
je weet niet wat je alleen exact moet doen
voor ziektekosten waar moet ik daar juist voor zijn?
ja sorry voor deze vragen mr zit er wat mee
ik ga volgende week eens nr NL rijden nr een belastingskantoor en dan moeten zij me maar helpen.
Heb al wel gelezen dat ik echt inegschrven moet zijn in NL voor burgerservicenummer, maar wat als je niet gaat wonen in NL
Heb wel een postadres in NL bij een vriendin van me, kan me daar eventueel inschrijven maar weet niet dat deze mensen dan nadelen gaan hebben, ken het systeem ook niet zo goed
esther
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?