elke?

• esther

elke,

veel succes vandaag bij KLC…. laat mr iets weten hoe het is gegaan!!

esther

• Elke

Hey Esther,

Helaas wederom niet goed…dit keer was mijn leeftijd blijkbaar een probleem en het feit dat ik in België woon. Het was een allesbehalve aangenaam gesprek. Het was eigenlijk geen gesprek, moest me de hele tijd verdedigen en verantwoorden. Geen prettige ervaring. Normaal heb je bij KLC het eerste gesprek met 1 selecteur maar om een of andere reden had ik gelijk een gesprek met 2 selecteurs. Ze vonden dat ik ook niet voldoende ervaring had in de dienstverlening (?!). Zij raadden me aan mijn huidige baan op te zeggen en dan “een jaartje helemaal los te gaan op Ibiza en daar in een discotheek oid te gaan werken” en dan zeker volgend jaar nog eens te proberen (toen was de leeftjd weer geen obstakel blijkbaar). Ze wezen me af onder voorbehoud. Tja…jammer maar helaas.

Viel me dit keer niet zo zwaar omdat het geen eerlijk gesprek was. Ze wisten op voorhand hoe oud ik ben, waar ik vandaan kom en wat mijn voorgaande werkervaring is…als dat niet binnen hun profiel past hadden ze me beter niet laten komen vind ik…

Ach ja…volgend en beter…. ;-)

Succes met je opleiding!!!

Groetjes.

• Janneke

Hallo Elke,

Mag ik jouw leeftijd weten? Dit omdat het nu de reden van je afwijzing is. En misschien is dat meteen een “waarschuwing” voor andere dames. Zit je verder nog in een proces van sollicitatie? Vervelend dat je dit gesprek zo hebt ervaren, geeft toch wel een nare bijsmaak.

Groeten, Janneke

• cin

bij klc worden zowel jonge mensen als oudere mensen aangenomen…..dat is mijn ervaring …..succes allemaal, en gewoon ergens anders weer proberen. Vliegen is gewoon leuk!

• Elke

Hé Janneke,

Mijn leeftijd is zeker niet de enige reden van afwijzing (ben trouwens 28) maar denk dat het gewoon in het geheel een rol heeft gespeeld. De combinatie met mijn huidige woonplaats alsmede het gebrek aan ervaring (volgens de selectiedames althans). Er werd me, toen ik zei dat ik zou verhuizen als ik zou worden aangenomen, gezegd dat het moeilijk is voor “Zuiderlingen” om te aarden in de Randstad. Vond ik persoonlijk beetje overdreven.

Maar anyway, ik zou me, als ik jou was, zeker niet vastpinnen op die leeftijd.

Ga er gewoon voor!!!

Succes.

Groetjes.

• cin

wat een vooroordelen over verhuizen zeg. Ik hoop dat je alsnog ergens anders kunt gaan vliegen elke. Heeeel veel succes!! Ga je nog voor een andere maatschappij? Misschien transavia of martinair of arkefly?

• Elke

Hey Cin,

Arke werft niet meer denk ik, de vacature is toch verdwenen, ook hier op de pagina. Martinair lijkt me leuk maar een van hun vereisten is dat je de afgelopen vijf jaar in Nederland woonachtig bent geweest ivm het antecedentenonderzoek en ja, woon al mn hele leventje in België dus dat wordt een probleem. Ik hoorde dat je bij Trans, althans het eerste jaar, enkel nu en dan een stopje in Nederland hebt. Ik heb er absoluut geen moeite mee om te verhuizen maar voor een seizoenscontract zie ik dat niet meteen zitten want ja, ik heb uiteraard geen garantie dat ik een volgend seizoen weer kan vliegen. Daarbij komt nog dat het brutoloon bij Trans erg laag is. (bruto € 1.330,- meen ik) Dan wordt het een beetje moeilijk om er nog aan uit te komen. Ik wil best loon inleveren t.o.v. mijn huidig inkomen maar het moet natuurlijk wel nog leefbaar blijven.

Ik denk dat ik meer richting buitenland ga kijken. ( in de hoop dat ik daar wel kan “aarden” ;-) ….)

Groetjes,

Elke.

• cin

kan me voorstellen. Misschien duitsland? Lufthansa, en vlm dan?

• remy

hi elke,

arkefly gaat binnekort weer werven. dus gewoon nu al een sollicitatie sturen. enne, er werken veel belgen dus bij arke zullen ze niet zo snel een probleem gaan maken over het al dan niet verhuizen.

succes…..

• sidney

werk jij toevallig bij Arke dat je dat weet?

Ik heb daar namelijk gesolliciteerd…