elke?

• Elke

Ik denk dat ik zo ongeveer iedere stewardess-vacature al heb bekeken ;-) Bij Lufthansa is men inderdaad ook aant werven maar daar heb ik dan weer het probleem dat ik niet vloeiend Duits spreek.

Remy zegt net dat Arke wel weer gaat werven dus dat is dan wel een mogelijkheid. Was ook al aan Ryanair aant denken. Ryanair heeft wel geen stopjes maar als ik dat zou kunnen doen tot mijn jaartje wachten om is en ik het terug bij KLM kan proberen dan heb ik natuurlijk wel al die ervaring.

Ik zag ook dat die maatschappijen uit het Midden-Oosten zoals Emirates en Gulfair aant werven zijn, maar ik weet niet in hoeverre zij mensen uit de Benelux aannemen.

Maar….ik geef het nog niet op….. :-)

• Elke

Hey Remy,

Werk jij zelf ook bij Arke?

Hun vacature is momenteel wel verdwenen van de website dus ik heb op dit moment niet echt een idee hoe/waar ik moet solliciteren. Kan jij me misschien helpen?

Als je inderdaad zelf al bij Arke werkt, zou je me dan ook wat over je baan kunnen vertellen en hoe het geregeld is bij Arke (werk/rusttijden, stops, salarisindicatie…)

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes

• cin

midden oosten neemt meestal voor een langere periode aan, bijv 3 jaar. Maar is volgens mij wel heel erg leuk om te doen!

• Elke

ja, het lijkt me ook wel erg leuk en ja, hoe langer de periode van tewerkstelling hoe beter vind ik. Heb mn cv'tje gestuurd vorige week maar heb enkel maar een bevestigingsmail ontvangen, verder nog niets. Ik denk dat het gebrek aan dienstverlenende ervaring voor veel maatschappijen een probleem is. De meesten vinden de advocatuur geen dienstverlenende sector…heb in mn studententijd wel in een restaurant gewerkt en later nog in een kinderkledingwinkel maar dat is niet voldoende blijkbaar. Ach we zien wel wat er uit de bus komt….alleen duurt het wachten altijd zo lang als je iets erg graag wilt.

Alleszins erg bedankt voor de info en tips.

Groetjes.

• beaté

Hai Elke,

Een vriendin van heeft telefonisch contact opgenomen met KLC.Ongelooflijk!!

Uit ervaring zeggen zij weten ze dat Belgen het niet volhouden ook al hebben ze een STBYadress in Nederland.Niet te verwonderen als ze zo aan de telefoon doen en op een gesprek.Dat is punt 1

Punt 2: Ook de Nederlandse of beter gezegd de Belgische taal is voor KLC een probleem.We zouden niet goed verstaanbaar zijn naar hun passagiers toe.Moet je weten dat mijn vriendin in de klm groep zit als grondstewardess in Belgie brussels national airport en alle dagen passagiers in chekt voor KLC.Punt 3: Leeftijd van haar is 37 jaar.Volgens KLC zou zij het moeilijk kunnen hebben op night stops daar de crew eens graag een stapje in de wereld zet en dit meestal met een jong team is.Dit is wat KLC zelf zegt.Soryy hoor! Maar 35 plussers kunnen ook nog plezier maken.HET IS SPIJTIG DAT KLC ZICH ZO PROFILEERT NAAR DE BUITEN WERELD TOE!.Het geeft mij enigzins de indruk dat dit een onbezonne bende is.Het is spijtig dat aanwerving van KLC zich zo uitgeeft naar belgische kandidaten.Tenslotte zijn wij ook potentiele klanten.Moeten we nu gaan denken dat KLC geen serieuse airline is? Dat je daar jong en goed moet kunnen voor uitgaan. Dat dit de criteria is?Ik weet ook en dat is spijtig om te vernemen dat er wel en dat hoop ik ( voor de passagiers )er wel verantwoorde cabin crew tussen zit.

HIERMEE VRAAG IK AAN DE DIRECTIE VAN KLC OM VOORZICHTIG TE ZIJN MET UISPRAKEN VIA TELEFOON.

CONCLUSIE ALS PASSAGIER MAG JE EEN BELG ZIJN (kassa kassa)MAAR ALS CREW NIET.Ik denk dat dit veel stof is om na te denken!!!!

Dus Elke ze hebben volgens mij het jou bewust hééél moeilijk gemaakt op dat je het zelf zou opgeven.

Laten we het zo stellen dat ze jou niet verdienen!

Er zijn nog genoeg vliegmaatschappijen!

Veel succes,

Groetjes

• Elke

Hey Beaté,

Ik heb het precies zo ervaren. Ik vind het alleen maar jammer dat ze me dat dan niet gelijk hebben verteld en me alsnog hebben uitgenodigd voor een interview om me vervolgens helemaal “af te fakkelen”. Als ik niet aan het door hen gestelde profiel voldoe dan heb ik daar geen probleem mee en kan ik dat ook aanvaarden. Ik had het gewoon leuker gevonden als ze het me meteen aan telefoon hadden meegedeeld. Aan het eind van het gesprek zei een van de dames zelfs: “we hebben je wel een beetje gepest hé en erg moeilijk gemaakt”. Vond het jammer want op zich vind ik KLC wel een leuke firma met goeie voorwaarden.

Maar zoals ik al zei: ander en beter (hopelijk ;-) )

Bedankt alleszins voor je berichtje.

Groetjes.

• cin

beate,

Snap je frustratie en teleurstelling, maar misschien bereik je meer als je een brief aan de maatschappij richt met je klacht? Dan kan er evt iets mee gedaan worden….

• Bianca

Hey Elke,

Jeetje, wat een verhaal zeg..

Ik had afgelopen maandag mijn gesprek; was door 1e heen. 2e ging naar mijn gevoel wel goed, maar ik weet t niet. Weet soms echt niet waar ze naar kijken..

En 1 van de vrouwen van mn 2e gesprek had mij vorig jaar ook gehad (had al eerder namelijk al gesolliciteerd, maar afgewezen) en was niet helemaal de bedoeling volgens mij dat ik die weer kreeg (vond dat zelf ook niet zo prettig).

In de groep met wie ik was, was er een meisje afgewezen puur door haar leeftijd zei ze, ze was 29! en er staat op website toch duidelijk tot 35 jaar.

Maar ze was daar ook in spijkerbroek gekomen en had ook beetje instelling dat ze het wel zal zien of ze aangenomen werd of niet. Dus denk zelf dat het daar meer aan lag, maar raar dat ze haar dat vertellen dat het haar leeftijd is.

Maar ik benieuwd, echt minder dat ik nou moet wachten op een brief, volgens mij als die in brievenbus ligt, durf ik em echt niet open te maken, haha.

Heb ook bij Arkefly gesolliciteerd, maar alleen brief gekregen van bevestiging. Mooi dat ik nu lees dat ze binnenkort weer gaan werven (voor in het geval dat ik niet aangenomen ben )

• beaté

Hai Cin,

Ik heb geen frustratie maar kan er niet mee om dat men met mensen hun voeten spelen.Ongeacht nationaliteit of leeftijd.In Elke haar geval wist men dat ze van

België kwam.Ze hadden toch al via telefoon haar motivatie kunnen vragen? En dan eventueel zeggen dat hun ervaring geleerd heeft dat…….

En dan nog als slot zeggen "ja we hebben je wel een beetje gepest he hebben het je moeilijk gemaakt hé.Ja zeg kon ook via de telefoon.Maar je verspild noch ander mans tijd en geld toch niet.Ik denk dat KLC ook kostbare tijd heeft.Toch?

Groetjes,

Ik ben er zeker van dat er fiere KLC crew er met deze manier van aanwerving niet mee akkoord gaan en het zelf tegen de directie zeggen en hen verwijzen naar deze site.

Trouwens het is aan ELKE om dit te doen.Niet aan mij.

• esther

hallo iedereen

was ff afwezig (stom internet dan ook :-) )

elke echt jammer!!!

ja ik heb nu al het papierwerk in orde en ben dus wat gerust

16/11 begin ik

hopelijk kom je nog ergens leuk terecht en hopelijk niet op ibiza :-D

hopelijk horen we nog iets van je!

esther