Hier een echt rooster Transavia

  • M

    My God…al 2 jaar geen weekend in het weekend…dan moet het wel heel gezellig zijn bij Transavia om dat vol te houden!

    Vlieg nu zelf bij de KLM (na de nodige jaren trans en Martinair) en daar kun je je rooster zelf indelen…4 weekenden gewerkt in heel 2007 waarvan 2 door een oproep uit stand-by! let wel ik kraak Trans niet af…gezellige club…maar de arbeidsvoorwaarden en de roosters zijn wel erg heftig!

    Iedereen die begint met vliegen…heel veel succes en plezier…super leuke baan..

    Grtz

  • maria

    tijdens mijn trans periode (juni-oct) kwam mijn rooster neer op 4 dagen per week. Dit is 3 dagen per week.

    Als je op een christelijke tijd kan melden hoef je er ook niet van bij te komen.

    Maar ik had minstens 1 keer in de week (vaak 2) 2 keer slapen in 24 uur.

    Dus op zondag 17:00 melden, 03:00 's nachts thuis. Maandag overdag vrij, en dinsdagnacht 02:00 melden en soms pas om 16:00 weer thuis dinsdagmiddag.

    Op papier heb je dan 3 a 4 dagen per week vrij. Maar ik lag toch 1 a 2 dagen per week voor mij uit te staren op de bank. (uit te rusten).

    Uiteindelijk heb je net als anderen 2 dagen voor jezelf per week.

    Ik vind het echt knap als mensen dit lang vol houden. Ik was zelf na 5 maanden echt toe aan rust. Maar het zal wel deels aan mij liggen. Ik ben geen makkelijke slaper…!

  • Pam

    Haha nou dat had ik ook hoor na 5 maanden was ik blij dat ik vakantie had.

    Wat ik al eerder zei is dit inderdaad een gunstig rooster.

    Vergeet alleen niet dat ik met de standby ben opgeroepen. Hoe was het ook alweer precies? Minstens twee weekende van 3 dagen en 1 van twee ja toch. 72 uur en 48 uur. Zo ging het meestal ook. Ik heb wel eens 2 korte weekende achter elkaar gehad maar dat was een uitzondering. Waar ze je ergens teveel indelen moeten ze het ergens compenseren en dat doen ze niet graag.

  • M

    Hmmm dus als ik het zo lees, heb je dus eigenlijk geen leven als je bij Trans vliegt??

    Groetjes M!

  • priscilla

    Ik heb afgelopen zomer ook bij trans gevlogen, en heb nu in de winter tijdelijk wat anders gedaan…

    Ja je sociale leven staat op een laag pittje, dit moet je er nou eenmaal voor over hebben. Dit neemt niet weg dat er nog genoeg tijd over is om leuke dingen prive te doen!! alleen niet op de tijden dat de ‘9 tot 5’ mensen tijd hebben..

    Daar in tegen vond ik het werk wel heel erg leuk en ja af en toe ook wat zwaarder. inderdaad ook de 2x slapen in 24 uur is geen prettje!!

    Ook dit went vind ik!

    Zo als ik al aangaf heb ik de winter iets anders gedaan, ik heb een baan gehad elke dag van 8 tot half 5 en in de weekenden vrij…

    Behalve mijn vriend die altijd in het weekend vrij is, zegt mijn hele omgeving de hele winter al tegen mij: toen je bij transavia werkte had je soms wel weinig tijd op bv uitgaansavonden maar je had voor mijn gevoel 3x zoveel vrije tijd!

    En dat ik echt zo!! voor mijn eigen gevoel had ik toen echt 3x zoveel vrije tijd als dat ik deze winter gehad heb…

    Elke week 5 standaard dagen achter elkaar werken…dat kan pas zwaar zijn!!

    Iedereen ervaart dit natuurlijk anders, maar laat je niet afschrikken door verhalen van ander…het is de ervaring die je zelf er mee moet gaan hebben!!

    Sus6 voor alle mensen die dit seizoen gaan starten!!

    Groetjes

  • jacqueline

    Nee hoor priscilla, dat valt reuze mee.

    ik ben moeder van 2 dochters van 6 en 8 en heb afgelopen seizoen ook gevlogen bij trans.

    ik heb het heel goed volgehouden.

    tuurlijk, er zijn tijden dat je bed de lekkerste plek op aarde lijkt, maar over het algemeen genomen heb ik echt genoten.

    mooi werk, gezellige collega`s, leuke bestemmingen.

    vooral die gezelligheid, dat “wij”gevoel maakt het echt te gek bij trans.

    liefs

    Jacqueline

  • Pam

    Geen leven? het is een prachtig leven. Gewoon weekendjes aanvragen ik heb ze allemaal gehad 3 stuks en soms heb je ook een weekend ingeroosterd staan. Komt echt ook gewoon voor.

  • Caro

    Ja jacqueline ben het helemaal met je eens. En de transfessten zijn ook de moeite waard. Ja toch. Was erg gezellig Vrijdag. Party time!!!!!

    Groetjes

  • CA2

    Patrick, in welke ini zat jij?

    Ik mag 16 april weer beginnen. Alleen transitie pas 2 maanden later!!! Echt balen. Kan je nog 2 maanden als eenbander vliegen.

  • Caro

    Hoi CA2

    Van welke ini ben jij dan?