EasyJet ervaringen

• Orange in the making

Hallo allemaal,

Er staan nog steeds vacatures open bij EasyJet, er was een tijdje terug een forum over EasyJet en een hoop mensen die toen zouden gaan beginnen.

Hoe bevalt het tot nu toe? Is het zwaar? Hoe is het financieel geregeld? Ik barst van de vragen.

Ik wil binnenkort ook maar de gok wagen om het bij EasyJet te gaan proberen.

Groetjes Orange in the making

• A380

Hi there,

Mss kun je iets specifieker zijn over wat je wilt weten.

Salaris in ponden, je hebt een UK bank account nodig ! Die kun je aanvragen tijdens de training in LTN.

Tegenwoordig zijn het tijdelijke contracten ( vroeger kreeg je na 6mnd een vast contract )

Je moet een 5 year history aanleveren met persoonlijke referenties voor je ID, dit wordt gechecked door Scotland Yard.

EZY opent van de zomer een nieuwe base in HAM! ( Duitsland ) Daar zullen ze ongeveer 100 nieuwe cc voor gaan aannemen.

Het enige wat je echt goed moet regelen is dat je geen belastingissues krijgt!!

Verder niets dan lof! fijne cultuur, leuke bonus, goed salaris en een prachtig nieuw uniform.

Als je voor een externe basis komt trainen, wordt hotel betaald ( is vlakbij LTN trainingscentre en je dubbelt op met 1 collega )

Je kunt ook relatief snel promotie maken!

Ik heb er met heel veel plezier een tijd gewerkt!(tu)

• oranje

Nou, daar kan ik mij helemaal bij aansluiten! Fantastische ervaring opgedaan bij EasyJet. Ik kan het echt iedereen aanraden!!!!!

Super ervaring om in het buitenland te wonen en te werken. Let wel, je moet de taal van het land waar jouw basis is vloeiend spreken. Dus kies je voor Hamburg, dan moet je wel vloeiend Duits spreken. Daarnaast is ook vloeiend Engels altijd een must. Maar als Nederlander kom je met VMBO/HAVO Engels een heel eind hoor. Gewoon proberen en niet bang voor zijn!

Als je meer wilt weten, mag je gerust een privé berichtje sturen.

• stess

Ik heb ook een aantal jaar voor ezy gevlogen. ook ik kan het je zeker aanraden, heb er hele leuke tijd gehad. Salaris is niet altijd in ponden, dat hangt af van waar je gestationeerd bent. De contracten zijn tegenwoordig vaak eerst tijdelijk, vaak worden er daarna wel contracten omgezet in vast.

• Mendy

.

• merel

hoi hoi,

Ik vlieg sinds mei voor ezy en heb niets dan lof voor deze maatschappij!! Ik heb ook voor cityhopper gevlogen, afgelopen jaar weer gesolliciteerd bij ze en toen helaas afgewezen. Zodoende bij EAsyjet terecht gekomen en vind het onwijs leuk! Heb net mn vaste contract gekregen en woon vlakbij Londen. De aanloop tot je daad werkelijk aan de slag kan is lang en kan behoorlijk stressvol zijn, aangezien je een 5 jarige COMPLETE werk historie moet afgeven, mag geen enkel gat in zitten en als je wat anders deed dan werken moeten ze daar ook referenties van hebben. behoorlijk wat gedoe maar het zeker waard. Ik had ook zoveel vragen maar het is me erg goed bevallen. Mocht je vragen hebben, stuur me gerust een mailtje: merel.pluymblessing@gmail.com, ook als je straks woonruimte zoekt etc. kan ik je misschien opweg helpen! heel veel succes!

Merel

• Mendy

Vraagje: vlieg je altijd alleen op en neer of zie je ook wel eens wat vd bestemmingen waar je heen vliegt?

• Mijsje

Hebben er ook anderen gesolliciteerd bij easyJet? Ik heb twee weken geleden gesolliciteerd en ben nu uitgenodigd voor de assessment :)

• A380

@Mijsje!

Good for you!

Gewoon je zelf zijn op het assessment en aangeven dat je er goed over hebt nagedacht en goede voorbeelden geven

op de vragen! succes(tu)

• Mel

Ik heb vandaag gesolliciteerd bij Easyjet. Ben heel erg benieuwd!

Heeft iemand toevallig een voorbeeldrooster van hoe je werkweek eruit ziet?

@Mijsje: heb je de assessmentday al gehad?