KLC aangenomen niet geplaatst

• Blauw

Hi Door,

Ik heb halverwege maart voor het laatst contact met hen gehad en toen was de ini van augustus nog heel onzeker. “Niets is zo veranderlijk als de luchtvaart” is een veel gebruikt argument. Ik heb er wel begrip voor, maar wil gewoon beginnen! Ik heb ongeveer begin februari mijn eerste delen uniform gehad en nog steeds komt er af en toe eens wat binnen. Ik vind het nu iets te vroeg om weer contact met ze op te nemen, omdat zij mij hebben toevertrouwd mij echt op de hoogte te houden zodra zij iets meer weten over een ini.

Wanda, hoe vervelend ik het ook voor je vind, ik denk niet dat dit met elkaar te vergelijken is. Sinds 2011 is er veel veranderd in de procedure van het werven van personeel voor KLM. Zo ligt de focus tegenwoordig op de doorstroom vanuit KLC en komen er dus geen externe vacatures voor KLM vrij. Ik heb het idee dat de werving van KLC zal blijven doorgaan, en dat zij binnenkort gewoon weer personeel bij hen nodig hebben (en dus geen wachtlijst zullen schrappen).

Door, wanneer is de laatste keer dat jij contact met hen heb gehad? En wat werd er toen verteld?

• Door

Hey Blauw,

de laatste keer dat ik contact heb gehad was half Februari en toen vertelde ze hetzelfde, dat ze nog niet weten of er een ini in Augustus zal starten.

Ook stroomt er bij mij zo nu en dan nog wat kleding binnen. ik wil ook zo graag beginnen!! hebben ze jou verteld dat als er een ini in Augustus start jij daar

sowieso bij zit? Ik hoop dat ze ons op de hoogte gaan houden.

• Blauw

Hoi Door,

Ik wil ook heel graag beginnen! Als er een ini in augustus start, dan zit ik er sowieso in. Ik ben namelijk een van de langstwachtenden. Dat is wel een geruststellende gedachte, maar zolang de ini-data onbekend blijven heb ik er weinig aan.

Misschien is het voor jou een idee om ze te mailen of bellen met de vraag op welke plaats tussen de wachtenden jij staat?

• vlieger

Weet je dat ze zoiets in februari 2011 ook tegen de mensen zeiden die net van de wachtlijst gegooid zijn?

don't keep your hopes up

• Door

Hoi blauw,

ze hebben mij ook verteld dat als er een in Augustus begint ik daar ook sowieso bij zit. Ze zeggen dat ik bovenaan de wachtlijst sta dus ik hoop dat dat ook echt zo is. Wanneer ben jij aangenomen?

• Blauw

Goed nieuws dat je er dan sowieso bij zit, alleen nog even wachten op een ini datum dan. Ik ben half november 2013 aangenomen, bijna een half jaar terug alweer. :-(

• Door

Ja ik ben eerste week van December aangenomen. Ik ken iemand die bij de KLC werkt, en nu vertelde ze me vorige week dat er in Augustus gewoon

weer een ini start. Ik hoop dat deze informatie juist is!!

• Novaaa

En ik gisteren van een trainer dat er nog helemaal niets bekend is over een ini in Aug.. Ik vraag me ook af hoeveel er nog op de wachtlijst staan..

• CC

begin van het jaar aangenomen, meteen gebeld om te vragen wanneer ik kon beginnen, ook toen zeiden ze dat er in augustus een ini zou zijn. maar dat nog niet zeker was.. ligt er natuurlijk ook aan op welke plaatst je staat op de wachtlijst.

Door het nieuws van klm (treurig voor de mensen die daar op de wachtlijst stonden) zullen er vast en zeker wel een ini's komen, er zullen altijd wel mensen doorstromen naar klm of uitvallen. gewoon hoop houden allemaal, vroeg of laat kunnen we een vreugde dansje maken! succes met wachten

• cc

p.s. sommige van jullie krijgen dus al delen van het uniform binnen? ik zat bij een van de laatste sollicitatie rondes en in mijn brief stond dat ik moest wachten op een ini datum totdat ik mijn uniform kon passen, waarschijnlijk wisten ze toen al dat de ini's vol zaten.. dus neem aan dat jullie snel wat zullen horen!