van HV naar EasyJet

• A380

epost door: A380 ()

Datum: 07 augustus 2014 09:44

Weten jullie of je een Nederlands of Engels contract krijgen aangeboden?

Dat maakt nogal wat uit voor de sociale verzekeringspremies/ziektekosten en inkomstenbelasting! ( penioen )

Verder zou ik in deze tijden voorzichtig zijn met het opzeggen van een vast contract voor een

bepaalde tijds contract bij EZY. Er zijn in het verleden nogal eens bases weer gesloten en tja dan moet je weg of

emigreren….of commuten.

Ik zou zeggen bezint eer ge begint… het is een leuk bedrijf om voor te werken maar de schema's zijn zo zwaar dat het verloop

ook hoog is. Het is zondermeer een aparte ervaring , zeker als je nog nooit gevlogen hebt maar als je ergens een vaste aanstelling

hebt is het niet onverstandig om daar te blijven waar je bent.

Ook kan ik mij herinneren dat in 2004 er ook een basis zou worden geopend in ams, alle vacatures stonden in de telegraaf, alleen is het toen niet doorgegaan!

Dus als je niets te verliezen hebt ervoor gaan

• Miep

Hoi A380,

Maak je geen zorgen, na 7 jaar bij Transavia heb je nog lang geen vast contract hoor, mag er gewoon nog elke winter uit ;-)

Ik denk dat jij niet bij Trans werkt als je denkt dat de schema's bij Easyjet te zwaar voor ons zijn haha, heb wat roosters vergeleken en het zal een verademing zijn bij EZY…

• A380

Hi Miep,

Nou na 7 jaar vliegen bij HV en nog steeds geen vast contract ben je idd te beklagen ……

en kan ik me voorstellen dat het lonkt…

Mag hopen dat je wel P bent?

• Miep

Hoi A380,

Zoals het er nu naar uit ziet duurt het bij Trans nog jaren voordat ik aan de beurt ben om purser te worden (en een vast contract krijg), vandaar dat ik verder aan het kijken ben..

Het werk is verder super leuk hoor, ik geniet er nog elke dag van!

• A380

Hi Miep,

Nou dan begrijp ik je volledig! Je hebt dan toch zeker

wel voor P/cabin manager gesolliciteerd hoop ik?

Je moet je voorbereiden op het noemen van veel voorbeelden op allerhande vragen, iets in de trend van :

How do you motivate a team?

Have you ever had difficulties in a team? what kind of difficulties…what did you do etc ect….

Can you demonstrate an example of when you had to use your leadership skills…

Een goede combi van competenties met voorbeelden will do the trick! Succes.

Verder doe je eerst de ca ini in LTN en dan de P/cabin manager course met aansl coach and checkvlucht!

Het is te doen. Succes

• Miep

Thanks A380!

Bij Transavia ben ik er destijds helemaal blanco ingegaan , maar ik denk dat ik hiervoor wel wat meer moet voorbereiden haha ;-) Ik ga inderdaad gewoon allemaal van dat soort vragen opschrijven en dan oefenen met beantwoorden denk ik (niet uitschrijven en uit m'n hoofd leren want dan word het ‘gemaakt’)

• greenboy

Hier een HV-PU die ook heeft gesolliciteerd.

Eigenlijk twijfel ik heel erg of ik mijn vaste aanstelling er voor ga opgeven maar vind de sfeer bij HV de laatste 2 jaren steeds minder worden.

Het bedrijf verwacht steeds meer van haar CA's en PU maar we krijgen er niets voor terug. Ook heb ik het idee dat we bij HV steeds achter de feiten aanlopen.

Voor welke functie hebben jullie gesolliciteerd?

• A380

Hi Greenboy,

Werken bij EZY is leuk maar ook hier wordt er heel veel van je verwacht, er moeten sales targets behaald worden, je hebt full flexibel rostering (

dus geen invloed op je rooster ) , 20 min turnarounds waarbij je zelf de cabine moet opruimen ..en je begint met een contract van ong 6 maanden.

Verder moet je je uniform kopen, en ook voor de aanvraag van je ID betalen en een bijdrage voor je verblijf in LTN tijdens de ini. Dit wordt deducted van je salaris over de komende maanden……..( lees tijdelijke 6 maanden contract ). Daarna moet je dus afwachten of je mag of wilt blijven .

Verder heb je vaak 4 sector days en soms ( als je mazzel hebt ) een 2 sector day. Dit kan max 5 dagen achter elkaar en dat kunnen ook earlies zijn!

Nachtstops zijn zeldzaam ( base afhankelijk )

Ik zou heel goed nadenken voordat ik een vast contract op zou zeggen in deze mindere tijden want overal is wat, maakt niet uit waar je werkt!!

Als je nog vragen hebt;)

• Klc

Voor de gene die weg willen bij trans die al een vaste aanstelling hebben let op KLC zet zijn vacature binnenkort weer open.

Gister is dit op de website gezet:

7 augustus 2014

Het is alweer enige tijd geleden dat we een nieuwsbericht geplaatst hebben. Op korte termijn verwachten we meer duidelijkheid over eventuele trainingen en over de werving en selectie met betrekking tot de vacature van Cabin Attendant. Ons advies is om onze website de komende tijd in de gaten te houden.

Verwachting is dat de vacature na de zomer weer opengaat. Bij KLC zal je zeker meer zekerheid hebben dan bij EasyJet.

• greenboy

A380: nou als ik het zo lees hebben we het nog zo slecht niet bij HV hahaha. bedankt voor je informatie. Werk je er zelf op dit moment?

Klc: tnx voor de tip. helaas ben ik te groot voor de KLC. heb er in het verleden gesolliciteerd en werd afgewezen op mijn lengte helaas.