Selectiedag Easyjet

• Steward

Hey dames en heren!

Jullie zitten vast vol zenuwen te wachten op dat verlossend telefoontje. Ik vroeg me af hoe de assesment day gaat bij easyjet. Wat moesten jullie doen. En wat werd er gevraagd.

Xx

• Orange

Hii Steward,

Ik heb gisteren een mail ontvangen dat ik ben aangenomen. De dag is best relaxed je krijgt wat groepsopdrachten en daarna een individueel gesprek.

• DebbieB

Ik ben dan de 28ste geweest, maar jammer genoeg niet door…

Ik was om 7 uur of zelfs nog eerder vertrokken van Den Haag. Er was een heftig ongeluk geweest waarbij er 12 km file stond en ik kwam dus te laat, samen met nog een aantal andere mensen. Ik had netjes gebeld onderweg. We kregen een presentatie en een aantal opdrachten. We moesten onder andere een tunnel gaan maken van 4 A4 papieren, een liniaal, een potlood en een beetje plakgum. Het draait voornamelijk om samenwerken en jezelf te laten zien. Voor 12 uur werd de groep gesplitst en degene die opgenoemd werden waren niet door, daar zat ik ook bij.

Ik vind het heel jammer dat ik niet door was naar het gesprek. Ik zat dan ook in een tweede groepje waarbij ik niet zo makkelijk ertussen kwam en mijzelf dus gewoon niet heb kunnen laten zien. Voor mijn gevoel kon ik dat wel tijdens het interview. Ik mocht het over een half jaar nog een keer proberen zei de man.

• Steward

Dank voor je reactie Orange en DebbieB,

DebbieB wat jammer dat je helaas niet bent aangenomen. Das inderdaad vervelend nieuws. Maargoed, je hebt kunnen ervaren hoe z'n assesment in z'n werk gaat. Heb je ook feedback gekregen. Zo ja! Doe daar wat mee en breng jezelf naar een wat hoger niveau. Zo niet.. Jah dan is het gewoon een kwestie van nogmaals proberen en hopen dat het dan wel lukt.

Ik heb nu 3 weken geleden de online assesment gemaakt en succesvol afgerond. Ben in afwachting van een datum. Ik hoop dat er nog AD zullen plaatsvinden.

Neem aan dat het gesprek in het Engels was. Hoe waren de recruiters, heel erg afstandelijk en direct of juist heel open en geduldig. Verder ben ik benieuwd hoeveel kandidaten er ongeveer waren, met hoeveel kandidaten heb je z'n groepsopdracht en was het meerendeel van de kandidaten ervaren in de luchtvaartbranche.

Orange, wat leuk dat je bent aangenomen. Je hebt dan best snel reactie ontvangen. Zal de ini in Luton plaats vinden en waneer zijn ze van plan de trainingen te geven. Weet je ook ongeveer hoeveel cursussen worden gegeven. Heb je ook wat vernomen qua secundaire arbeidsvoorwaarden, salaris etc.

Hoor graag van je.

• Laura

Is er nog een mogelijkheid om te solliciteren bij Easyjet of zijn de vacatures al gesloten??

• DebbieB

Ze konden geen feedback geven gezien het aantal reacties. Maar over een half jaar ben ik er gewoon weer bij, ik weet nu wat het is. Ik kreeg wel een mail waaraan je moet voldoen en ze hebben gewoon te weinig gezien. De volgende keer boek ik een hotelkamer desnoods in het hotel zelf. Het was een samenloop van omstandigheden.

• stesscindy

Hoi steward! Ik ben woensdag geweest en in afwachting van het verlossende telefoontje of mailtje…

De dag zelf was erg leuk! De recruiters zijn erg relaxed en open. De hele dag was in het engels.

De totale groep in de ochtend was ongeveer 60 personen. Groepsopdrachten deed je aan de tafel waar je zat met ongeveer 5 personen en een recruiter erbij, heel goed te doen dus.

De ini is idd in Londen en verdere info over salaris en arbeidsvoorwaarden hebben we in het middagdeel gekregen.

Wat ik heb gehoord van andere kandidaten (dus niet van easyjet zelf) is dat ze kijken hoeveel mensen ze uit deze 2 dagen aannemen en aan de hand daarvan eventueel meerdere assessmentdays zullen houden.

• Roos24

hee orange, wanneer ben jij geweest? ik ben donderdag geweest en nog niks gehoord, goed nu zeiden ze ook dat het 7 dagen kon duren, maar goed ben zo benieuwd of ik aangenomen ben! Gefeliciteerd trouwens!! super goed!!

• praz

Laura het lijkt erop dat de vacature op dit moment op slot zit.

http://www.aviabanen.net/Flex/Jobs/DisplayE.aspx?cid=3&id=2523

• Eline

Ook ik ben aangenomen! Was bij de assessment day donderdag de 28ste.

Nog meer mensen goed nieuws?

Groetjes Eline