KLC afzeggen, KLM solliciteren

• Wendy

Ik wil KLC afzeggen om bij KLM te solliciteren, ik heb vanochtend contact gehad met KLC en ze vertelden dat dit evt. mogelijk is maar ik twijfel enorm? Wie gaat dit nog meer doen?

• L

Luxe poppetje.. Bedenk eerst goed waarom je eerst bij klc hebt gesolliciteerd. Je hebt er niet voor niets voor gekozen.

• Lauren

Wat heeft dat nou met luxe te maken ?

Je hebt een voorkeur en als dat niet mogelijk is solliciteer je toch daar wat het dichtst bij je wensen komt

KLM heeft toch een tijd een vacature stop gehad dus dan is klc wellicht je alternatief

Maar als je dan nu weer kans maakt bij KLM…

Wendy als je hart en kansen bij klm liggen , klc dan netjes afmelden en bij klm sollicteren

succes met je keuze !

Groetjes Lauren

• CCM

Beste Wendy,

Ik bevind me in dezelfde situatie. Ben natuurlijk superblij dat ik bij KLC op gesprek mag komen maar als ik had geweten dat KLM zo snel hierna zou gaan werven had ik nooit bij KLC gesolliciteerd en geduldig (al 3 jaar) gewacht.

Wat zeiden ze exact aan de telefoon en wat bedoelen ze met EVENTUEEL mogelijk?

X,

CCM

• FlyAway

Bedenk wel dat KLM niet zoveel mensen nodig zijn als bij KLC. Ergens in het forum heb ik gelezen 160, waarvan 72 doorstromen vanuit KLC en dan de overige vanuit Trans en dan pas komt de rest…

En er solliciteren natuurlijk velen op de vacature. Ik zelf begin bij KLC, ervaring opdoen, snel doorgroeien naar supervisor, en dan na 5 jaar lekker bij KLM

• A380

@all,

Als je nog jong bent, ( tussen de 20 en 29 ) is het lonend om voor KLC te gaan.

Daar pas je dan beter in het profiel. Verder stroom je na ongeveer 5 jaar door naar KLM met senioriteit…dus dat is

geen slechte optie.

Het is behoorlijk moeilijk om bij KLM binnen te komen en de gemiddelde leeftijd in het korps is ongeveer 45..

Verder kan je idd je sollicitatie bij KLC beëindigen, maar dat staat dan wel in het bestand en dat kan ( maar hoeft niet ) een iets

minder goede indruk geven van een kandidaat.

Veel succes met jullie beslissing.(tu)

• Stess

Als je je nu inschrijft voor een selectiedag bij KLC (zoals ik net heb gedaan), staat er duidelijk in de mail dat je niet meer kan solliciteren bij KLM. Maar ik denk toch dat als je netjes afbelt, eventueel de situatie uitlegt je gewoon een kans krijgt, misschien met een klein streepje achter je naam. Ik zit enorm in dubio, ik vlieg zelf al maar het zijn onzekere tijden, ik ging solliciteren bij KLC omdat ik in mijn huidige bedrijf geen vast contract krijg, maar ook ik ga natuurlijk liever naar KLM, veel minder druk dan het vliegen bij Cityhopper icm de privesituatie.

• L

Geen slimme keus om klc af te zeggen. Maar! Eerst maar eens door de selecties heen komen. Geluk moet op je schouder zitten ook al doe je vreselijk je best.

• Joepie

@A380,

Mag ik daaruit de conclusie trekken dat ik met mijn 41 jaar nog steeds kan solliciteren bij klm en niet “te oud” ben?

Of wil klm juist “ verjongen” ? Ik wil nl. nog steeds erg graag :-)

• A380

@joepie,

Meteen solliciteren zodra de vacature open gaat.

KLM heeft graag mensen met levenservaring. Het is een prachtige maar ook pittige

lifestyle ( het vliegen ). Dus je moet sterk in je schoenen staan en een zekere maturiteit is van voordeel!

Succes