KLC afzeggen, KLM solliciteren

• klmer

Wat een misselijkmakende topic is dit zeg. Het feit dat jullie twijfelen aan wat je wil betekent al gelijk dat jullie deze functie zowel klm als klc niet waard zijn. En als tip zal k maar zeggen dat de kans om aangenomen te worden bij klm toch wel erg klein is gezien de lage hoeveelheid cas die nodig zijn. Een echte flight attendant weet wat hij of zij wil en kan beslissingen nemen en niet zoals jullie zo een twijfelaar.

Denk even na of je wel geschikt bent voor deze functie.

• Laura

klmer, ik vind jouw reactie erg overdreven.

Verander je spontaan in een robot op het moment dat je een flight attendant bent/wordt?

Wat hebben deze twijfels met je geschiktheid voor de functie te maken?

Als haar hart toch meer ligt bij de verre intercontinentale bestemmingen, waarom zou ze dan niet mogen twijfelen?

Hoewel de kans erg klein is is niet geschoten altijd mis!

• wim

Beste klm-er

Bedankt voor deze reactie, jij heb zeker een lange vlucht gehad?

• Lima

Lijkt mij echt geen goede beslissing. Volgens mij gooi je je glazen in. Geen goede binnenkomer bij KLM. Die trekken dat echt wel na en dan sta je met lege handen

• fifafo

Waarom is het negatief? Je hebt al een uitnodiging binnen en zegt het op voor KLM. Dan laat je toch zien dat je heel erg graag wil werken bij de KLM. Wellicht dat je bij het gesprek er moeilijke vragen over krijgt maar als jij met goede argumenten komt, moet het goed komen.

Men weet ook wel dat de banen als cabin attendant niet voor het oprapen liggen. Het is juist positief dat je graag het beroep wil uitoefenen en de kansen pakt die langs komen. Er hadden echt wel meer mensen gewacht met reageren bij de KLC als ze hadden geweten dat KLM zo snel na de KLC ook zou werven. Dat weten ze bij de KLC en KLM ook wel. Is dat nou echt zo erg? Nee toch?

• X

De kans dat je bij KLM wordt aangenomen is vrijwel nihil. Ze hebben maar letterlijk enkele handenvol mensen van buiten nodig en er gaan naar verwachting zeker een paar duizend mensen reageren. Dat in combinatie met het feit dat je je neus ophaalt voor KLC (niet per se mijn eigen mening maar zo interpreteert een bedrijf dat natuurlijk wél….) maakt inderdaad dat je op voorhand je glazen ingooit ben ik bang. Denk er nog eens heel goed over na, zou ik zeggen. Sterker nog, het feit dat je gebeld hebt om dit na te vragen zou al reden kunnen zijn dat je op een “zwarte lijst” bent beland en KLM én KLC nu al gedag kunt zeggen zonder dat je bij een van beide op gesprek bent geweest. Hate to break it, maar zo werkt de luchtvaart. Eerst binnen geraken en een vast contract bemachtigen, dan pas liggen de echte keuzes voor je open.

• X

Trouwens, voor de mensen die nog op gesprek moeten bij KLC, ik druk je op het hart om in je gesprek niet teveel (of liever: helemaal niet) te refereren aan de doorstroom. Ten eerste is die doorstroom helemaal niet 100% zeker (zo te zien denken velen hier van wel) want je moet gewoon weer op sollicitatie als het moment van doorstroom is aangebroken en je file wordt van A tot Z doorgelicht. Er zijn een flink aantal mensen geweest de afgelopen jaren die dachten dat ze zó konden doorstromen en na 5 jaar totaal onverwacht de zak kregen. Kortom, als je KLC puur als springplank ziet voor KLM dan overleef je het gesprek niet. Daar prikken ze na al die jaren direct doorheen. Overigens is de doorstroomtijd in de praktijk op dit moment niet 5 jaar maar eerder 6-7 jaar.

• klmer

^^ ben het helemaal eens met X

• K

Hoi,

Mocht iemand KLC afzeggen dan wil ik die datum wel graag..

Thanks

• X

Nou, om te beginnen met het feit dat je bij KLM ook gewoon verplicht Europa vliegt in schema's die verdacht veel lijken op die van KLC. Dat kan dus betekenen 5 dagen lang calling om 4 uur ‘s nachts, drie stretches per dag vliegen en soms maar twee vrije dagen na zo’n week. Of vijf heen en weertjes terwijl je op meer dan een uur afstand woont, ook niet onmogelijk. “Mijn hart ligt bij ICA”, ik heb zo mijn twijfels of je hiermee een goede beurt maakt in het gesprek…..