KLM selectie eisen. Voor iedereen met interesse.

• A380

Wat zijn de basis selectiecriteria?

Vanwege het internationale karakter van de functie ben je 21 jaar of ouder.

Je hebt minimaal een HAVO / MBO 4 opleiding met een diploma afgerond en bent in staat om het origineel te tonen.

Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal (minimaal B1 niveau).

Je bent tussen 1.58m en 1.90m lang.

De sterkte van je bril of contactlenzen ligt tussen de -5 en +5.

Je hebt een representatief uiterlijk.

Zichtbare piercings, tatoeages en tandversieringen zijn niet toegestaan.

Je bent bereid om overal ter wereld te werken en te verblijven, conform het KLM netwerk.

Je bent in staat binnen één uur op Schiphol te zijn voor reservediensten.

Je kunt zwemmen.

Het is niet mogelijk om gelijktijdig bij KLM Cityhopper (KLC) te solliciteren voor de functie van cabin attendant.

• Wijsneus

Dag lieve A380, wat denk je? Ik open even een nieuw bericht om lekker interessant te doen? De helft hier weet dat jij al lange tijd rond zwerft op dit forum.

Vaak gesolliciteerd maar nooit aan de bak gekomen……dus mensen, A380 is net als de meesten hier…….iemand die dolgraag wil vliegen maar nog niet de kans heeft gekregen.

• A380

@Wijsneus,

Je doet je naam wel eer aan.

Veel succes verder.

• Stesstobe

Serieus A380, wat wil je hiermee bereiken???? Nu moet je echt ff ophouden..

Wtf do you care of mensen het zonder die diploma's het proberen of niet???

Wil je de ‘'held van de dag’' uithangen door mensen te laten ‘stoppen’ met proberen ofzo??

Ga ff lekker ergens anders interessant doen!

• HVStess

Stesstobe, wat denk je nou werkelijk? KLM krijgt duizenden aanmeldingen en ze gaan je uitnodigen zonder een diploma terwijl ze er wel om vragen!? Keep on dreaming, ga lekker terug naar school, haal dat papiertje en probeer het opnieuw en anders moet je lekker iets anders gaan doen met je leven.

• Stesstobe

HVStess.. waar heb je het over? Met mijn papieren en diploma's is het prima in orde hoor!

Natuurlijk willen ze mensen met diploma's maar ik heb het over het N I V E A U ! ! !

• HVStess

Het maakt ze niet uit hoeveel N I V E A U je hebt schijnbaar want ze willen mensen met de juiste papieren, ga mensen dan niet wijs lopen maken dat ze het gewoon kunnen proberen want dat gaat toch niet lukken…

• Arkestewardess

HVstess ben je altijd zo vrolijk? Volgens mij begrijp je Stesstobe niet helemaal….

Wat ik ook niet snap is waar iedereen hier zich eigen zo druk om maakt? Degene die willen solliciteren horen vanzelf of ze door gaan of niet.

Degene die alsnog een poging wagen heel veel succes!

• Klmpurser

Jammer dat iedereen de info van A380 zo in de wind slaat, het is op dit forum zo'n beetje de enige betrouwbare info, over welk onderwerp dan ook. Ik weet zeker, ook al ken ik je niet, dat je bij KLM vliegt. Ik vind het top dat je met reële en juiste info komt, soms is die eerlijke info misschien niet leuk voor iedereen die niet aan de harde eisen voldoet maar je hebt er wel wat aan.

• Maxime

Hai meiden,

We willen allemaal CA worden anders zaten we niet op dit forum. Probeer het ook gewoon, mét of zonder de juiste papieren. De kans dát je wordt aangenomen is minimaal maar niet geschoten is altijd mis zeggen ze. Ik heb zelf een WO diploma, maar dat biedt mij ook nog niet de garantie dat ik gelijk door ben hoor.

Maak je motivatiebrief gewoon zo overtuigend mogelijk! Waarom moet KLM jou aannemen én niet de andere 1000 kandidaten die de juiste papieren hebben. Bovendien hebben veel banen wel iets “dienstverlenends” als taak wat je altijd kan toevoegen op je CV als werkervaring.

Laat je niet wijsmaken door de mensen die je zeggen om niet te solliciteren. Zij proberen slechts invloed uit te oefenen zodat er minder kandidaten zijn én dus meer kans voor hen overblijft.

Ik zou zeggen. All the very best future CA's. May the best be selected for the job. (tu)

Mvg