KLM selectie eisen. Voor iedereen met interesse.

• X

Blijkbaar snap je het niet helemaal, Stesstobe. KLM wil namelijk mensen met NIVEAU die tevens aan keiharde DIPLOMA-EISEN voldoen. Het is niet of/of. Het is en/en. Om de kans te krijgen te laten zien wat je niveau is (dus het hele pakket van je persoonlijkheid, intelligentie, karakter en emoties, datgene waar jij op doelt) moet je EERST aan een diploma-eis voldoen.

• Ceska

Jeetje mensen, ik weet niet of ik moet lachen of huilen om die opmerking die af en toe geplaatst worden.

Ik vind het altijd aangenaam om hier updates te lezen en te kijken wat er gaande is in de luchtvaart wereld,

maar soms slaan de reacties werkelijk alles.

We kunnen elkaar ook gewoon helpen, en mensen die nieuw zijn die stellen vragen waar we het antwoord al op

weten ja, maar ook wij zijn ooit ergens clueless begonnen.

Peace,

The world is yours!

• Stesstobe

Je haalt de woorden uit mijn mond :-)

• Stesstobe

Als jij het allemaal zo goed weet, verklaar dan eens hoe het kan dat er nu al verschillende mensen zijn die ZONDER de JUISTE diploma TOCH OOIT zijn aangenomen bij de KLM… en dan heb ik het gewoon over de allerlaatste keer dat je er als extern kan solliciteren…

Ben benieuwd :-)

• Marion

Stesstobe Schreef:

——————————————————-

> Als jij het allemaal zo goed weet, verklaar dan

> eens hoe het kan dat er nu al verschillende mensen

> zijn die ZONDER de JUISTE diploma TOCH OOIT zijn

> aangenomen bij de KLM… en dan heb ik het gewoon

> over de allerlaatste keer dat je er als extern kan

> solliciteren…

>

> Ben benieuwd :-)

Ha Stesstobe. Ik zou dat graag willen weten, hoe en wat. Mijn vriendin heeft in 2011 gesolliciteerd en kon meteen naar huis toen ze bij Adecco niet de goede papieren kon laten zien. Jammer maar helaas. Wel 15 jaar gevlogen bij de KLM voor die tijd. En zo waren er nog 3 kandidaten op die dag.

• X

Ja, leuk gedaan maar daar trap ik niet in. Je vraagt mij om een verklaring (die is er al, dat is namelijk gewoon openbare info, zwart op wit) terwijl je zelf met een of andere vage claim aan komt zetten over niet nader te noemen personen. Ik geloof dat de bewijslast in dit geval bij jou ligt, beste Stesstobe.

• Amber

Een vriendin van mij werkt bij recruitment van KLM, en dat papiertje (minimaal HAVO of MBO4) is een harde eis, zonder dit word je sollicitatie helaas niet eens in behandeling genomen…

Ik weet dit omdat ik zelf interesse had, maar helaas mag ik ook niet solliciteren, ondanks 8 jaar vliegervaring.

• XX

Geldt deze harde eis ook voor KLC of zijn ze daar wat milder?

• KLCstess

Maar om antwoord te geven op de vraag waarom iemand zonder juiste diploma's wel aan de bak kon komen?

1. De eisen waren toen anders dan nu.

OF

2. Je liegt over je diploma en hebt heel veel geluk dat dat niet gecontroleerd is ( wat mij heel sterk lijkt). Iedereen die gesolliciteerd heeft, heeft het met eigen ogen kunnen zien. Je moet online antwoord geven op de basiscriteria. Vul jij dus een opleiding in, die niet overeen komt met de minimale eis, dan krijg je meteen een afwijzing. Lieg je en zeg je dat je dat niveau WEL hebt, dan wordt je idd uitgenodigd voor een gesprek. Bij dit gesprek moet je een kopie van je hoogst genoten diploma en cijferlijst meenemen. En dan val je alsnog door je mand.

Succes met jullie gesprekken!