mlouLotteDag allemaal,
Het is een beetje stil geworden hier op dit topic van het forum nu, zo vermoed ik althans, de selectiedagen van de laatste kandidaten die hebben kunnen solliciteren voorbij zijn. Proficiat aan iedereen die is aangenomen!
Ben zo benieuwd, heeft iemand van jullie wellicht iets gehoord over hoe het nu verdergaat bij KLM? Is men van plan om de vacature dit jaar weer te openen of gaat dat misschien pas in 2024 of later weer gebeuren? Kan me zo voorstellen dat iedereen die uitkijkt naar een nieuwe sollicitatie en iedereen die graag voor het eerst wil gaan solliciteren bij KLM, niet kan wachten op nieuws hierover. Hopelijk gaat 2023 ons allemaal weer mooie kansen bieden op een baan in de luchtvaart.
Dag Lotte,
Ik sta zelf op de wachtlijst en laatst ontvingen we een update dat men verwacht de eerste basiscursussen weer in te plannen vanaf kwartaal 2 / kwartaal 3.
Vanwege de meerdere uitdagingen (vooral op Schiphol dus) momenteel is er een overschot aan cabinepersoneel. Een antwoord op je vraag of de vacature opnieuw zal opengaan durf ik niet te geven, al ving ik wel op dat dat naar alle waarschijnlijkheid niet zou gebeuren in maart - waar eerder wel sprake van was.
Ik hoop heel erg voor jou, en alle anderen die wachten om weer te solliciteren, dat je heel snel de kans weer krijgt om het opnieuw te proberen. Dat is jullie ontzettend gegund.
Weet dat KLC ook nog steeds de vacature heeft openstaan. Schijnt ook echt onwijs leuk te zijn!
Hoi Mlou,
Dank je wel voor je bericht en alle informatie. Wat fijn dat er nu zicht komt op wanneer de basiscursussen weer starten! Daar zul je vast enorm naar uitkijken.
Heel begrijpelijk dat ze voorlopig niet opnieuw gaan werven als er nu een overschot is aan cabinepersoneel. De problemen op Schiphol maken het inderdaad niet makkelijk voor KLM, zo naar allemaal. Het is te hopen dat daar dit jaar verbetering in gaat komen, opdat het bedrijf en de luchtvaart weer perspectief krijgen.
Hoe jammer ook, wel heel fijn om te weten dat we voorlopig waarschijnlijk nog niet op een nieuwe vacature hoeven te rekenen. Dank je wel dat je dat hier met ons wilde delen. We wachten het maar rustig af, uiteindelijk zal het vast wel weer een keer mogelijk zijn om te solliciteren. Is het niet dit jaar, dan vast volgend jaar wel weer. Alvast veel succes en plezier met je basiscursus, hopelijk mag je er snel mee beginnen!