etihad airways

  • jj

    Goedemorgen,

    Moet je naar Abu Dhabi verhuizen als je voor Etihad Airways wil vliegen? Ik woon in Nederland.

    Dank je.

  • Chippie

    Ja.

  • j.olivia

    Ik heb de foto's bij een fotograaf laten maken, maar dit is niet per se nodig. Als je maar representatief op de foto's staat en de belichting goed is. Een professionele look zegmaar.

  • Yasmin09

    Hallo allemaal!

    Ik heb vernomen dat etihad weer werft,

    Maar kan mij nergens aanmelde op de site, iemand hier ervaring mee?

    Hoor het graag!

    Groetjes Yasmin 09

  • Steef

    Hey Josine!

    Super bedankt om al mijn vragen te beantwoorden!! Dat geeft toch al een geruster gevoel, het is al spannend genoeg ;-) !!

    Wat fantastisch dat je bent aangenomen!!! En zooo snel al iets gehoord!! Wat fijn dat zij dat zo snel doen!!

    Bedankt voor de info over de service-letter! Ik vraag mij alleen af of ik deze letters toch al beter mee neem naar de assessment day omdat ze namelijk wel op die ‘'checklist’' staan van wat ik die dag allemaal mee moet nemen…

    Dienen de pasfoto's trouwens met opgestoken haar te zijn?

    Wat fijn dat je ook nog even aangeeft over die scan van het gebit en die inentingen… Ik was dus al aan het twijfelen of ik dat nu al moest meenemen… omdat het namelijk wel als onderdeel staat in die medische checklist..? Maar tegelijkertijd geven ze ook op een ander blad aan dat je nog geen medische resultaten enzo moet meenemen… Ik verlies het overzicht een beetje in al die papieren ;-) haha!! Maar eigenlijk valt het dus mee wat je daarna evt nog allemaal moet doorsturen? Gewoon wat standaard dingen? Ook nog uitgebreide resultaten van medisch onderzoek zeker…? Heb jij enig idee hoe recent die resultaten mogen zijn? Bv.. max van 1 maand geleden ofzo?

    En wat het gebit betreft, weet jij daar meer over? Ik las al iets over geen beugels enz.. begrijpelijk natuurlijk, maar nu heb ik een heel klein draadje achter mijn onderste tanden, daar zie je dus helemaal niks van, moet die dan toch verwijderd worden? Dat zou in ieder geval geen probleem zijn, deze heeft ondertussen toch geen functie meer… Ik heb een heel mooi en gezond gebit behalve dat ik een klein voortandje, onderaan een beetje scheef heb staan, dit zullen ze op de foto duidelijk zien, maar als ik lach enzo zie je totaal niks van mijn onderste tanden… Enig idee hoe streng ze zijn op dit alles? Misschien maak ik mij wel teveel zorgen ;-) !!

    Kun je misschien een beetje vertellen over de assessment day? Hoe zien de testen ongeveer uit en wat voor een soort vragen stellen ze eigenlijk tijdens het Final Interview?

    Ja klopt, ik ga inderdaad naar de assessment op 29 mei in Amsterdam!!

    Ik heb begin mei ook deelgenomen bij Emirates; Final Interview gehad :-) ! Maar bij Emirates kan het heel lang wachten zijn op antwoord, 4 tot 8 weken :-( !! Ook zo spannend!

    Ik dacht ik probeer het allebei, waarom niet :-) !! Heb jij enig idee wat beter is, Emirates of Etihad? Weet jij daar zelf wat meer van en zou jij dan ook bewust voorkeur hebben voor Etihad als je bij wijze van de keuze had?

    Hoe dan ook, we wachten in spanning af, als ik bij 1 van de 2 al een kans krijg, ben ik blessed :-) !! ‘'Als’' ik the Final Interview haal bij Etihad, zal ik hoe dan ook sneller van hun iets horen dan van Emirates…. Als Etihad niks wordt, kan ik alleen nog maar in spanning afwachten voor Emirates… ‘'Stel’' ze worden beide iets, dan heb ik dus een probleem ;-) !! Haha!

    Nogmaals super bedankt voor al je antwoorden en ik hoop dat je mij nog een beetje verder kunt helpen met bovenstaande vragen :-) !!!

    Ik wens je ook alvast heel veel succes in Abu Dhabi and with flying in the sky :-) !!!!

    Groetjes,

    Steef

    j.olivia Schreef:

    ——————————————————-

    > Hey Steef,

    >

    > ik had in februari mijn assessment en ik begin 4

    > augustus dus ik kan je vragen beantwoorden!

    >

    > Je final interview vindt plaats afhankelijk van

    > het aantal mensen dat door is. Ikzelf ben naar

    > Tunesië gereisd en er waren 28 mensen door naar

    > de final interview. De groep werd in 2en

    > gesplitst, 14 mensen hadden hem nog de dag zelf

    > (vanaf ongeveer 5 uur ‘s middags tot 11 uur ’s

    > avonds) en de tweede groep dus de volgende dag 's

    > ochtends vroeg tot in de middag.

    >

    > Ze proberen om binnen een week het resultaat te

    > geven. Ikzelf had mijn final interview op een

    > donderdag en de maandag erna kreeg ik al een

    > mailtje dat ik succesvol was, supersnel dus!

    >

    > Het hangt af van je eigen beschikbaarheid wanneer

    > je begint. De meeste mensen die bij mij door waren

    > hadden dus de assessment 14 februari en ze zijn 21

    > april gestart. Verwacht dus dat je dan binnen 2/3

    > maanden na je final interview begint. Ik begin 4

    > augustus omdat ik voor die tijd nog tentamens

    > heb.

    >

    > De service letter hoef je pas te geven als je

    > succesvol bent geweest na het final interview. Dit

    > scan je dan en mail je naar ze. Wat in de service

    > letter moet staan is je functie, sinds wanneer je

    > er werkt of gewerkt hebt en een korte omschrijving

    > van de functie. Hieronder de handtekening van je

    > werkgever. Dit moet dan geprint zijn op papier van

    > het bedrijf en het liefst met een officiële

    > stempel van het bedrijf.

    >

    > Als je succesvol bent na het interview moet je nog

    > het een en ander opsturen zoals een kopie van je

    > diploma, maar wat je naar de assessment mee moet

    > nemen is je cv, de ingevulde introductory

    > statement, de ingevulde introductory statement en

    > de ingevulde medical documents (scan van je gebit

    > en inentingen hoef je nog niet te doen, gewoon

    > aanvinken wat van toepassing is) en alles

    > ondertekenen. Ook willen ze pasfoto's met een

    > witte achtergrond (het aantal staat volgens mij

    > ergens aangegeven) en een top-tot-teenfoto.

    >

    > Nou dit was het zo'n beetje denk ik, als je nog

    > meer vragen hebt, let me know!

    >

    > Je gaat naar de assessment in Amsterdam eind mei

    > neem ik aan?

    >

    > Groetjes,

    >

    > Josine

  • j.olivia

    Hoi Steef, graag gedaan! Ik weet precies hoe je je voelt dus vind het alleen maar leuk om je info te geven!

    Ik had inderdaad ook al twee service letters meegenomen naar de Assessment, maar uiteindelijk hoefde ik die dag nog niet in te leveren. Misschien kan het zo zijn dat ze er bij jou op de dag zelf wel naar vragen, dus als je ze al hebt kan het geen kwaad om ze toch mee te nemen. Maar sowieso kun je ze altijd achteraf nog inscannen en e-mailen.

    Voor de pasfoto hoef je volgens mij niet per se opgestoken haar te hebben, maar voor de zekerheid is het wel handig. Wat wel heel belangrijk is, is dat de pasfoto een witte achtergrond heeft! Dit i.v.m. de regels voor de aanvraag van het visum e.d.

    Het medisch onderzoek vindt in Abu Dhabi plaats, dus je hoeft hier nog niets te doen. Je kan eventueel wel al een gebitsscan meenemen, maar dat kan je ook daar laten doen. Ik heb inderdaad ook zo’n draadje omdat ik een beugel heb gehad. Dit mag voor zo ver ik weet gewoon, want het is niet echt zichtbaar.

    De Assessment Day is een lange en slopende dag, dus probeer de nacht ervoor echt goed te slapen. Kom echt stipt op tijd, dit is erg belangrijk omdat time-management ook cruciaal is als je de job straks hebt. We begonnen met het inleveren van de cv’s en het aanraken van 2.10m. Je moet dan je schoenen uit doen en je mag dan op je tenen gaan staan, als je maar zorgt als je het papiertje op 2.10m. kunt aanraken. Ook vragen ze om je handen te laten zien, ze inspecteren dan of je handen er goed verzorgd uitzien. Verder stellen ze nog een paar vragen als waar kom je vandaan, wat doe je nu, etc. Dan volgt een introductiefilmpje van Etihad en Abu Dhabi en kun je vragen stellen. Daarna komt de Engels test. Je krijgt hier 15 minuten voor, voor 4 onderdelen. Voor ons Nederlanders is het echt heel simpel, aangezien wij dit niveau op de middelbare school krijgen. Voorbeeld: take the second exit at the roundabout into the direction of Chapel street. De vraag: Which direction do you have to take: A. John’s street, B. Saint street, C. Chapel street, D. Market street. Die heb je wel in de pocket dus. Dan volgt een eliminatieronde op basis van de uitslag van de Engels test en de eerste indruk die ze van je hebben gekregen. Met de groep die nog over is moet je een groepje vormen en jezelf voorstellen voor de groep. Jouw naam, je nummer en de naam van één persoon uit je groepje en een speciaal iets aan diegene. Dan volgt nog een groepsopdracht. Je wordt ingedeeld in een groep en krijgt kaartjes van allerlei bestemmingen. Met z’n allen moet je dan een slogan verzinnen en deze presenteren aan de recruiter. Hier is het belangrijk om niet al te veel de baas over de groep te willen spelen. Meng jezelf in het gesprek door bijv. te zeggen van “and what about ….” of “yes, I like that idea”. Nou na deze ronde volgt dus weer een eliminatieronde. De mensen die door zijn hebben een final interview. Afhankelijk van het aantal mensen en jouw eigen beschikbaarheid heb je de dag zelf of de volgende dag het final interview. Bij het final interview kunnen ze het volgende vragen:

    -Why do you want to become cabin crew?*

    -Why did you choose Etihad?*

    -Have you applied with other airlines? Which ones? *

    -What skills do you think cabin crew have to have?*

    -What do you think cabin crew is all about?*

    -Give us an example of when you had provided excellent customer service*

    -Give us an example of when you had to deal with a difficult customer*

    -Give us an example of when you were part of a really good team*

    -Give us an example of when you made a deal with a colleague

    -If you travelled, what did you learn about different nationalities?*

    -What is the difference between good and excellent customer service?

    -How long are you willing to work with Etihad Airways?*

    -How would you deal with being away from your family when working as cabin crew?*

    -Do you expect any challenges when moving to Abu Dhabi?*

    De vragen met een * kreeg ik tijdens mijn interview. Probeer veel te lachen tijdens het interview en probeer je antwoorden “rond te houden”. Bij de “competency based questions” vertel je de situatie, wat je deed, waarom je het deed en hoe je je voelde bij de situatie. Probeer je echt van je beste kant te laten zien! Het interview duurt ongeveer een half uur, ik was zelf binnen 20 minuten al klaar.

    Super goed dat je ook bij Emirates een final interview hebt gehad! Is echt een heel goed teken en een grote kans dat je wordt aangenomen hoor. Ze zien dan wel echt iets in je en dan hangt het voornamelijk ervan af of jij een goede dag had en of er een “klik” was tussen de recruiters en jou.

    Ik ben zelf vorig jaar november naar een Emirates Open day in Antwerpen geweest. Ik kreeg hier echter geen goed gevoel bij, omdat de recruiters erg koel en afstandelijk overkwamen. De mensen hadden allerlei vragen, maar ze deden best moeilijk over het beantwoorden ervan. Naarmate de dag vorderde werden ze wel aardiger, maar ik vond het zelf toen “al een beetje te laat”. Ik ben uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik niet binnen 3 maanden beschikbaar was. Omdat ik er toch geen goed gevoel bij had ben ik eens naar andere maatschappijen gaan kijken. Zo ben ik terecht gekomen bij Etihad, waar ik daarvoor trouwens nog nooit van had gehoord. Toen dus naar Tunesië afgereisd en ik ben superblij dat ik het heb gedaan. De recruiters gaven mij een heel goed gevoel. Meteen in het begin zeiden ze al van: “je hoeft elkaar niet als concurrentie te zien, want als we wat in je zien nemen we je aan. Probeer dus zoveel mogelijk van de hele ervaring te genieten.” Over het algemeen vond ik de sollicitanten ook wat meer “down to earth” als ik het vergelijk met de sollicitanten bij de Emirates open day. Maargoed, dat kan natuurlijk ook per locatiedag verschillen.

    En wat betreft de keuze van Emirates of Etihad.. Ik denk niet dat de een beter is dan de ander. Het is maar net waar jij een beter gevoel bij krijgt. Qua levensstijl zal het veel overeenkomen, wellicht is Dubai iets drukker dan Abu Dhabi. Salaris nagenoeg hetzelfde, Emirates is natuurlijk wel véél groter (ca. 15,000 cabinepersoneel versus ongeveer 4,000 bij Etihad), maar Etihad groeit ook superhard, dus wellicht over een paar jaar zijn ze even groot. Sinds vandaag vliegt Etihad ook op Amsterdam, dus dat schept ook de mogelijkheid om weer eens langs huis te gaan. Al met al dus maar net waar jij denkt dat je je prettig bij zult voelen! Het is sowieso al goed dat je de ervaring van de Emirates assessment hebt, dit scheelt wel denk ik, dan heb je gewoon een beter idee van hoe zo’n dag in z’n werk gaat.

    Nou het is weer een heel verhaal geworden, als je nog meer vragen hebt let me know! Misschien is het ook leuk om elkaars Facebook uit te wisselen? Want áls je door bent, dan is er wel een grote kans dat we bij elkaar in de batch komen. Want als je in mei je assessment hebt, +3 maanden is augustus en 4 augustus is mijn startdatum!

    Nou meid, heel veel succes alvast, geloof in jezelf (en visualiseer dat je de job al binnen hebt, werkt echt!) en dan komt het allemaal goed!

    Groetjes,

    Josine

  • Steef

    Hoi Josine!

    Haha ja ik vind dat ook zo leuk om te doen, ik probeer hier ook af en toe mensen wat info te geven als ik al iets meer weet over bepaalde dingen… Het is idd zo leuk omdat je zelf weet hoe je je voelt en omdat je ook zelf voelt hoe goed het is om al die info te krijgen!! Echte Stewardessen Care hier ;-) !!

    Ik zal de Service Letters inderdaad gewoon meenemen, dan merk ik het wel!! Hebben zij het trouwens ook liever gewoon ‘'los’', al die papieren… Ik had ze namelijk bij Emirates ook in een nette map gedaan enzo… Maar dat wilde ze dus niet hebben, gewoon alle papieren los overhandigen hadden ze liever. Maar aangezien het bij Etihad iets meer is, twijfel ik over wat voor hun het beste is!

    Wat de pasfoto's betreft, ik heb ze allebei, haren los en vast met witte achtergrond, neem ze gewoon allebei mee, dan mogen zij de pasfoto's kiezen die ze t beste vinden… Welke heb jij ingeleverd? Ik moest voor Emirates toch nieuwe maken met haren strak opgestoken omdat los dus niet mocht…

    Had jij trouwens een broek of rok aan tijdens de assessment? Ik zie dat Etihad niet specifiek een broek of rok voorschrijft, gewoon business attire…? Misschien dat ze wel voor het FI een rok voorschrijven?

    Haha wat toevallig dat jij ook zo'n draadje hebt!! Ach ik laat het maar gewoon allemaal op mij afkomen :-) !! We zullen het wel horen als iets niet goed is zeker ;-) !! Wat raar dat zij niet op voorhand al medische resultaten moeten hebben… Maar misschien zijn die regels een beetje anders in Dubai als in Abu Dhabi…

    Ik weet nog hoe slopend de Assessment Day van Emirates was idd, die heeft ook geduurd van 09 uur tot 19 uur en dag daarna FI. …. Alleen al constant die zenuwen en die spanning tijdens de eliminatierondes… Om gek van te worden!!!! Ik ben eigenlijk blij dat ik ‘'Emirates’' al meegemaakt heb, dat geeft mij een iets gerustiger gevoel voor Etihad, gewoon omdat je al een beetje weet wat je kunt verwachten van die dag. Ik zie dat wel een aantal dingen overeenkomen, alleen de FI vragen zijn beetje anders en de opdrachten zelf. De Engels test van Emirates was trouwens wel moeilijk, had ik niet verwacht!! Mijn engels is echt heel goed, maar die test was toch pittig,.. hoe dan ook, heb het gehaald dus dat is wat telt :-D ! Super om te horen dat de test bij Etihad zo makkelijk is… Zoals je zegt, in the pocket dan!! Ook bedankt voor alle overige info, jij hebt trouwens behoorlijk wat vragen beantwoord in 20 minuten tijd!! Ik vond het bij mezelf al zo raar bij Emirates, ik was namelijk ook binnen 20 min klaar terwijl andere 40-45 minuten binnen waren, ik vroeg me af of dit een goed of slecht teken was. Laten ze bij Etihad trouwens ook zo weinig emoties zien en reacties horen qua de antwoorden die je geeft? Of merk je bij hun beter of het antwoord hun wel of niet bevalt? Ik blijf het zo super vinden dat jij zo snel iets hebt gehoord van hun, ik hoop dat ze het bij mij ook zo snel zullen doen :-) !

    Wat je zegt van de sollicitanten bij Emirates herken ik wel een beetje van die dag, wat ik aan dat feit zo grappig vond, was dat die ‘'types’' als eerste eruit waren… Je merkt echt dat ze niet zitten te wachten op die types… Eerst lijken ze ‘'de sterkste’', die het meeste weten, zeggen, overdreven zelfverzekerd zijn enz enz… Dan denk je ‘'wow wat een concurrentie allemaal’' …Maar dat is blijkbaar gewoon niet wat, zowel Emirates als Etihad zoeken… Denk ik toch zo… We zijn met 90 personen begonnen aan de Open Day, 70 gingen door naar de Assessment en slechts 8 van die 70 hebben het gehaald tot het Final Interview… Ik was toch wel een beetje trots op mijzelf toen ;-) ! Zelfs of je wel of geen ervaring hebt, wil dus gwn niet veel zeggen, want zelfs personen die momenteel al steward of stewardess zijn, vielen gewoon af… Het is en blijft spannend allemaal! De dag zelf vond ik wel goed, recruiters waren heel leuk maar wel streng, begrijpelijk ook wel. Ik zal het verschil wel zien of voelen bij Etihad.. Misschien dat ik dan een betere vergelijking kan maken.. Wie weet heb ik dan wel een beter gevoel bij de een of de ander :-) ! Het klinkt in ieder geval allemaal super hoe jij het zo zegt van Etihad… Ben benieuwd!!

    Ik vind het zo super dat ik met alle vragen bij je terecht kan en dat we beide maar eindeloze verhalen blijven typen haha ;-) !! Hoe super zou dat zijn, samen in de batch… stel je voor ;-) !! Ik denk dat ik jou gevonden heb op Facebook, heb je alvast een Privé Bericht gestuurd.. Als jij dat bent voeg je me maar toe ;-) !! Ik zal je raad opvolgen en alvast ‘'voorstellen’' dat ik voor Etihad zal gaan werken haha ;-) !!

    Duim voor mij die dag he ;-) !!!

    Thank you so much!

    Groetjes,

    Steef

    j.olivia Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Steef, graag gedaan! Ik weet precies hoe je je

    > voelt dus vind het alleen maar leuk om je info te

    > geven!

    >

    > Ik had inderdaad ook al twee service letters

    > meegenomen naar de Assessment, maar uiteindelijk

    > hoefde ik die dag nog niet in te leveren.

    > Misschien kan het zo zijn dat ze er bij jou op de

    > dag zelf wel naar vragen, dus als je ze al hebt

    > kan het geen kwaad om ze toch mee te nemen. Maar

    > sowieso kun je ze altijd achteraf nog inscannen en

    > e-mailen.

    >

    > Voor de pasfoto hoef je volgens mij niet per se

    > opgestoken haar te hebben, maar voor de zekerheid

    > is het wel handig. Wat wel heel belangrijk is, is

    > dat de pasfoto een witte achtergrond heeft! Dit

    > i.v.m. de regels voor de aanvraag van het visum

    > e.d.

    >

    > Het medisch onderzoek vindt in Abu Dhabi plaats,

    > dus je hoeft hier nog niets te doen. Je kan

    > eventueel wel al een gebitsscan meenemen, maar dat

    > kan je ook daar laten doen. Ik heb inderdaad ook

    > zo’n draadje omdat ik een beugel heb gehad. Dit

    > mag voor zo ver ik weet gewoon, want het is niet

    > echt zichtbaar.

    >

    > De Assessment Day is een lange en slopende dag,

    > dus probeer de nacht ervoor echt goed te slapen.

    > Kom echt stipt op tijd, dit is erg belangrijk

    > omdat time-management ook cruciaal is als je de

    > job straks hebt. We begonnen met het inleveren van

    > de cv’s en het aanraken van 2.10m. Je moet dan

    > je schoenen uit doen en je mag dan op je tenen

    > gaan staan, als je maar zorgt als je het papiertje

    > op 2.10m. kunt aanraken. Ook vragen ze om je

    > handen te laten zien, ze inspecteren dan of je

    > handen er goed verzorgd uitzien. Verder stellen ze

    > nog een paar vragen als waar kom je vandaan, wat

    > doe je nu, etc. Dan volgt een introductiefilmpje

    > van Etihad en Abu Dhabi en kun je vragen stellen.

    > Daarna komt de Engels test. Je krijgt hier 15

    > minuten voor, voor 4 onderdelen. Voor ons

    > Nederlanders is het echt heel simpel, aangezien

    > wij dit niveau op de middelbare school krijgen.

    > Voorbeeld: take the second exit at the roundabout

    > into the direction of Chapel street. De vraag:

    > Which direction do you have to take: A. John’s

    > street, B. Saint street, C. Chapel street, D.

    > Market street. Die heb je wel in de pocket dus.

    > Dan volgt een eliminatieronde op basis van de

    > uitslag van de Engels test en de eerste indruk die

    > ze van je hebben gekregen. Met de groep die nog

    > over is moet je een groepje vormen en jezelf

    > voorstellen voor de groep. Jouw naam, je nummer en

    > de naam van één persoon uit je groepje en een

    > speciaal iets aan diegene. Dan volgt nog een

    > groepsopdracht. Je wordt ingedeeld in een groep en

    > krijgt kaartjes van allerlei bestemmingen. Met

    > z’n allen moet je dan een slogan verzinnen en

    > deze presenteren aan de recruiter. Hier is het

    > belangrijk om niet al te veel de baas over de

    > groep te willen spelen. Meng jezelf in het gesprek

    > door bijv. te zeggen van “and what about ….”

    > of “yes, I like that idea”. Nou na deze ronde

    > volgt dus weer een eliminatieronde. De mensen die

    > door zijn hebben een final interview. Afhankelijk

    > van het aantal mensen en jouw eigen

    > beschikbaarheid heb je de dag zelf of de volgende

    > dag het final interview. Bij het final interview

    > kunnen ze het volgende vragen:

    > -Why do you want to become cabin crew?*

    > -Why did you choose Etihad?*

    > -Have you applied with other airlines? Which ones?

    > *

    > -What skills do you think cabin crew have to

    > have?*

    > -What do you think cabin crew is all about?*

    > -Give us an example of when you had provided

    > excellent customer service*

    > -Give us an example of when you had to deal with a

    > difficult customer*

    > -Give us an example of when you were part of a

    > really good team*

    > -Give us an example of when you made a deal with a

    > colleague

    > -If you travelled, what did you learn about

    > different nationalities?*

    > -What is the difference between good and excellent

    > customer service?

    > -How long are you willing to work with Etihad

    > Airways?*

    > -How would you deal with being away from your

    > family when working as cabin crew?*

    > -Do you expect any challenges when moving to Abu

    > Dhabi?*

    >

    > De vragen met een * kreeg ik tijdens mijn

    > interview. Probeer veel te lachen tijdens het

    > interview en probeer je antwoorden “rond te

    > houden”. Bij de “competency based questions”

    > vertel je de situatie, wat je deed, waarom je het

    > deed en hoe je je voelde bij de situatie. Probeer

    > je echt van je beste kant te laten zien! Het

    > interview duurt ongeveer een half uur, ik was zelf

    > binnen 20 minuten al klaar.

    >

    > Super goed dat je ook bij Emirates een final

    > interview hebt gehad! Is echt een heel goed teken

    > en een grote kans dat je wordt aangenomen hoor. Ze

    > zien dan wel echt iets in je en dan hangt het

    > voornamelijk ervan af of jij een goede dag had en

    > of er een “klik” was tussen de recruiters en

    > jou.

    >

    > Ik ben zelf vorig jaar november naar een Emirates

    > Open day in Antwerpen geweest. Ik kreeg hier

    > echter geen goed gevoel bij, omdat de recruiters

    > erg koel en afstandelijk overkwamen. De mensen

    > hadden allerlei vragen, maar ze deden best

    > moeilijk over het beantwoorden ervan. Naarmate de

    > dag vorderde werden ze wel aardiger, maar ik vond

    > het zelf toen “al een beetje te laat”. Ik ben

    > uiteindelijk niet doorgegaan omdat ik niet binnen

    > 3 maanden beschikbaar was. Omdat ik er toch geen

    > goed gevoel bij had ben ik eens naar andere

    > maatschappijen gaan kijken. Zo ben ik terecht

    > gekomen bij Etihad, waar ik daarvoor trouwens nog

    > nooit van had gehoord. Toen dus naar Tunesië

    > afgereisd en ik ben superblij dat ik het heb

    > gedaan. De recruiters gaven mij een heel goed

    > gevoel. Meteen in het begin zeiden ze al van:

    > “je hoeft elkaar niet als concurrentie te zien,

    > want als we wat in je zien nemen we je aan.

    > Probeer dus zoveel mogelijk van de hele ervaring

    > te genieten.” Over het algemeen vond ik de

    > sollicitanten ook wat meer “down to earth” als

    > ik het vergelijk met de sollicitanten bij de

    > Emirates open day. Maargoed, dat kan natuurlijk

    > ook per locatiedag verschillen.

    >

    > En wat betreft de keuze van Emirates of Etihad..

    > Ik denk niet dat de een beter is dan de ander. Het

    > is maar net waar jij een beter gevoel bij krijgt.

    > Qua levensstijl zal het veel overeenkomen,

    > wellicht is Dubai iets drukker dan Abu Dhabi.

    > Salaris nagenoeg hetzelfde, Emirates is natuurlijk

    > wel véél groter (ca. 15,000 cabinepersoneel

    > versus ongeveer 4,000 bij Etihad), maar Etihad

    > groeit ook superhard, dus wellicht over een paar

    > jaar zijn ze even groot. Sinds vandaag vliegt

    > Etihad ook op Amsterdam, dus dat schept ook de

    > mogelijkheid om weer eens langs huis te gaan. Al

    > met al dus maar net waar jij denkt dat je je

    > prettig bij zult voelen! Het is sowieso al goed

    > dat je de ervaring van de Emirates assessment

    > hebt, dit scheelt wel denk ik, dan heb je gewoon

    > een beter idee van hoe zo’n dag in z’n werk

    > gaat.

    >

    > Nou het is weer een heel verhaal geworden, als je

    > nog meer vragen hebt let me know! Misschien is het

    > ook leuk om elkaars Facebook uit te wisselen? Want

    > áls je door bent, dan is er wel een grote kans

    > dat we bij elkaar in de batch komen. Want als je

    > in mei je assessment hebt, +3 maanden is augustus

    > en 4 augustus is mijn startdatum!

    >

    > Nou meid, heel veel succes alvast, geloof in

    > jezelf (en visualiseer dat je de job al binnen

    > hebt, werkt echt!) en dan komt het allemaal goed!

    >

    > Groetjes,

    >

    > Josine

  • Lisa

    Hallo,

    Volgende week woensdag ga ik naar de assessment day van Etihad

    Ik ben nu bezig met alle gegevens wat moet je met het INTRODUCTRY STATEMENT moet je dit helemaal invullen? is dit niet pas wanneer je ook daadwerkelijk aan de slag gaat?

    En moet je al die formulieren invullen die je bij de mail hebt gekregen?

    Alvast bedankt!

  • j.olivia

    Hoi Lisa,

    ja het introductory statement moet je ook invullen. Verder nog de pre-employment medical form (de vragenlijst met ja of nee beantwoorden, de gebitsscan en vaccinaties hoeven nog niet) en de registration form.

    Alvast veel succes volgende week!

    Lisa Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Volgende week woensdag ga ik naar de assessment

    > day van Etihad

    > Ik ben nu bezig met alle gegevens wat moet je met

    > het INTRODUCTRY STATEMENT moet je dit helemaal

    > invullen? is dit niet pas wanneer je ook

    > daadwerkelijk aan de slag gaat?

    >

    > En moet je al die formulieren invullen die je bij

    > de mail hebt gekregen?

    >

    > Alvast bedankt!

  • Joy

    Ik vroeg me af of hier nog meer mensen volgende week naar de assessment dag gaan :)