Corendon zoekt Cabin Attendants!!!

  • Esmeralda

    Ik kan nog zo mijn best doen van uit huis, maar als ik de kans niet krijg om op gesprek te komen zal het niet lukken.

    Ik wil jullie ook niet voor het hoofd stoten of op welke manier dan ook aanvallen, want uiteindelijk wil ik juist graag gezellig collega worden.

    Maar een beetje meer professionaliteit in de werving en selectie zou wel prettig zijn, en niet mensen eerst blij maken en dan een ‘klap uitdelen’ (zeggen dat je op selectie kunt komen en als je twee uur later terug belt dat je een Nee terugverkocht krijgt) dan maakt het geen zier uit om welke branche het gaat, dat kun je niet maken naar mensen toe. Juist niet in deze tijden als mensen alles uit de kast moeten halen om een baan te krijgen. Je zegt ook niet tegen de passagier dat je wel een drankje/broodje voor hem uit de galley gaat halen als deze er om vraagt, om vervolgens bij die passagier terug te komen en te zeggen dat je het onderweg in het gangpad al aan iemand anders hebt gegeven omdat die er ook om vroeg en het jou in handen zag houden.

    Anyway, ik wacht het nog wel af en kijk ondertussen verder, wie weet komt er toch nog een plekje vrij. Maar ik zal er maar niet van uit gaan om verdere teleurstelling te voorkomen.

    De rest die wel op gesprek mag: toi toi toi, heel veel succes!

  • Stewardessje

    Nogmaals wil ik niemand beledigen met mijn reactie, probeer alleen uit te leggen hoe het er voor staat en hoe bedrijven met je omgaan. Ook ik heb meerdere selecties mee moeten maken en er kei hard voor moeten knokken en ik zit gewoon werkeloos thuis hoor. Ik heb dan het geluk dat ik op gesprek mag komen de 16e maar ook hier moet ik gewoon weer kei hard voor knokken om weer te kunnen vliegen en op een jump Seat te kunnen gaan zitten. Ga er dus niet meteen vanuit dat mensen die reageren met dingen die je misschien niet horen wil al lekker binnen zijn want zo werkt het dus niet. Ik heb ook meerdere teleurstellingen moeten verwerken voordat ik kon vliegen en met een beetje pech wordt je contract niet verlengt en kun je weer van voor af aan opnieuw beginnen. E echt waar ik gun het iedereen maar in de praktijk blijkt gewoon dat er te veel mensen zijn en te weinig vacatures en dat betekend dat je nog harder moet knokken om te Laten zien dat jij bent wat ze zoeken. Helaas geven ze je soms de kans niet om je te laten zien en moet je heel veel geduld hebben en hopen dat een andere maatschappij je die kans wel geeft. Succes voor de toekomst en als je het echt heel graag wilt dan gaat het zeker lukken. Je moet alleen een onwijs grote dosis geduld hebben.

  • E

    Dutch op zoek

    f….

    niet gezien :S

    f,,,,

  • Stewardessje

    Hij is alweer van de site af. Heeft er maar paar dagen opgestaan.

  • Sinterklaas

    Beste gedupeerden,

    Werken in de luchtvaart is t mooiste wat er is! Maar liefde maakt blind! Wees kieskeurig en trek je eigen conclusies. Dit specifieke bedrijf heeft er een handje van om de sollicitatie etiquette niet te volgen. Maar ook het politiek spel wat wor gespeeld is sluw. Ik vertel jullie dit uit eerste hand en ik heb op hoog niveau met CND beleidsbepalende figuren te maken gehad.

    De wanorde bij het sollicitatieproces bij echte vliegbedrijven zoals KLM/Transavia/Arkefly zijn wel echt te danken aan de huidige voorzichtigheid. Maar als je eenmaal iets wil bereiken, zal dit je niet kunnen ontmoedigen, toch?

    Succes en groetjes vanuit het heerlijke LAX ;-) X

  • hu

    @ Sinterklaas wat bedoel je

    ben je positief of negatief?

  • Sinterklaas

    @hu Ik ben altijd positief maar kies wat bij je past Corendon of een echte airline

  • Stewardessje

    Je hoeft niet altijd een airline te kiezen die bij je past, sterker nog in deze tijden heb je niet eens de mogelijkheid om te kiezen waar je wilt gaan werken. Als je van het werk houdt dan ben je allang blij als je in deze tijden kan vliegen. Natuurlijk wil iedereen werken bij een grote airline zoals KLM maar momenteel neem ik meer dan genoegen met Transavia of Corendon ondanks dat deze airlines niet bij mij als klein meisje boven aan mijn lijstje stonden.

    Het is makkelijk praten als je al lekker binnen bent bij een grote airline, maar voor de stewards en stewardessen die nu werkeloos thuis zitten is het de tijd niet om hoge eisen te stellen..

  • Gerbera

    Nu ben ik wel benieuwd wat jij hebt meegemaakt met Corendon? Heb je voor hun gevlogen? @ sinterklaas

  • Gerbera

    Nu ben ik wel benieuwd wat jij hebt meegemaakt met Corendon? Heb je voor hun gevlogen?