Hoi W
Wat bedoelde je nu met 30 euro opkomst per Europa vlucht. Betekent dit dat asl je een Europa vlucht hebt 30 euro extra krijgt??? of als je gebeld wordt ipv zieke?
Mag ik vragen wat je netto in de maand overhoudt dan?
Hartelijk dank!
gr
Lucas
Ahh Lucas toch!! Zo bedoelde Ids het vast niet..
Hee maar Lucas, als je bij bijv. de klm gaat werken
dan stijg je elk jaar nog in salaris he? Vergeet dat niet. Het eind salaris
voor een “gewone” eenbander is rond de 2800 bruto! Dat is echt niet slecht.
En als je evt. tweebander of purser zou kunnen worden wordt dat alleen maar meer.. Ik heb trouwens eergisteren gesproken met een oud-klasgenootje dat inmiddels bij de klm vliegt, (reunie eergisteren.. erg veel wijzer van geworden!!! ) en zij houd altijd minimaal rond de 1600 netto over. (daar zit wel 120 euro reiskosten vergoeding bij!! ze woont in Leidschendam) Ik vind zelf plezier hebben in je werk ook heel erg belangrijk!!!! Tuurlijk moet het redelijk betalen, maar ik vind dat niet het belangrijkste.
Hoi Vliegmiepje!
Leuk weer van je te horen! Klopt, de KLM betaald ook helemaal niet slecht, en is een goede werkgever. Btw staat het ook weer erg leuk op je CV als je een functie gehad hebt bij de KLM. Wie kent tenslotte dit bedrijf nu niet?
Daarnaast helemaal mee eens, dat het werkplezier nog hoger in het vaandel moet staan, dan het salaris, maargoed, uiteindelijk moet je de stap toch maar proberen te wagen.
He…de KLM heeft vacatures …heb jij hier al op gereageerd?
Btw….heb je het berichtje van W gelezen. Arkefly valt best mee. Vooral toen ze zei, je krijgt 30 euro voor iedere europavlucht. Maar ik vroeg me af of dat standaard zo is, of dat je dat krijgt als je opgeroepen wordt?? helaas heeft ze er nog niet op gereageerd…
Met een rekensommetje.. Basissalaris van Arke is 1300. Stel je doet 7 Europavluchten per maand. 7 x 30 = 210, zit je op 1510, + onkostenvergoeding 55 euro, plus reiskosten, zit je toch op de 1650 euro bruto. en dan daggeld nog niet meegerekend…..
Vindt ze niet heeelll slecht. ……en lijkt me leuke maatschappij..
Hoi Lucas,
Nee Arke Fly viel mij idd ook reuze mee na het lezen van W's berichtje!
Maar ik ga toch voor de Klm. Ik ben vandaag gebeld door content en mag volgende week op gesprek komen!!! Ben zoo benieuwd… Heel veel bekenden van mij zijn
al afgewezen namelijk.. (jaja toerisme gedaan.. bijna al m'n ex-klasgenootjes vliegen dus we babbelen heel wat af over solliciteren, jetlags enz enz) Maar goed.. ik heb dus echt zoiets van: Waarom zouden ze mij wel aannemen en hen niet???? Er zaten er echt een paar tussen waarvan ik echt dacht dat ze het zouden halen!
Maar goed ik houd moed.. Bij Transavia ben ik ook aangenomen dus waarom nu niet? (ok.. klm is wel hele andere koek.. maar goed.. ik moet positief blijven anders lukt het zeker niet! hihi ) Jij twijfelt echt nog he? Ga gewoon solliciteren en go for it! als het niks is uiteindelijk is het niet het einde van de wereld. Dan ga je gewoon weer op kantoor zitten maar met een ervaring rijker! Soms moet je jezelf gewoon in het diepe gooien! Ik heb ook lang getwijfeld omdat ik nu ook gewoon een leuke goed betaalde baan heb. Maar ik ben het zooo zat dat stoffige kantoor.. elke dag de zelfde tijden beginnen.. zelfde bureau.. zelfde mensen (ondanks ze erg lief zijn ) zelfde werkzaamheden.. Als ik ooit weer kantoormiepje wil worden kan dat altijd nog! dus… GA CONTENT MAILEN!!!!
liefs vliegmiepje
Vliegmiepje,
Geef je helemaal gelijk, ik ben zo'n “doos” die al 5 jaar op kantoor aan het slijten is, en ben het helemaal zat !!! Zoek een nieuwe uitdaging en
(grond)stewardess lijkt mij nog steeds een fantastische baan… Ben ondertussen 27 en het wordt tijd dat ik actie ga ondernemen, als ik ooit nog die functie wil ,
wordt er namelijk niet jonger op en dit is iets wat ik altijd al heb willen doen…
Weet je misschien waar ik een stoom cursus engels kan doen, dus alleen het mondelinge gedeelte, want schrijven is niet nodig en lezen kan ik wel..
Ook zou ik je willen vragen, ken je stewardessen die vliegen, maar ook een kindje hebben..? Ben ondertussen al een tijdje bezig op zwanger te worden (wat na 2 jaar nog steeds niet wilt lukken) maar het lijkt mij moeilijk te cobineren als er emaal een kindje is, maar misschien vergis ik mij daarin…
Leuke site trouwens !!!!!
Greetingzzz, Denise
Hoi Denise,
Je kan bij de Klm pas na 1 of 2 jaar (lonneke weet jij dat????)
deeltijd gaan vliegen. (50%) Dat schijnt met wat passen en meten wel te doen zijn
als je kinderen hebt. Maar fulltime vliegen en dan een kleintje? Ik zou het niet doen!
Maarre jij wilde op de grond gaan werken he? Mijn persoonlijke mening is:
Doe het niet. Er is bijna geen kans op een vast contract, sterker nog het zijn bijna
alleen maar seizoenscontracten. Als ik jou zo hoor ben je toch wel aardig gesetteld. (koophuis?) En dan ga je toch snel nadenken over vastigheid.
Als je bijv. bij Klm zou gaan vliegen dan krijg je een jaarcontract en daarna een verlenging en evt. daarna vast.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?