salaris

• Vliegmiepje in spe

Ik heb in 2004 1 seizoen bij Transavia gevlogen. Ik ben daar weggegaan omdat ik geen zin had om er tig jaar lang elke winter uit te moeten, geen pensioen op te bouwen enzz. En mijn vriend en ik wilden ook graag een huis kopen en dat kon niet omdat ik met een seizoenscontract zat.. Het was wel heel erg leuk hoor!!!!

Ik vond het echt jammer, maar ik moest toch een keuze maken daarin. En ik had Klm in m'n achterhoofd zitten voor een paar jaartjes later. (ik was toen net 21, dus weinig kans bij klm op dat moment..)

• Vliegmiepje in spe

Nee Transavia zowiezo niet omdat je een seizoenscontract hebt. Als je in vaste dienst ben (lees: als je purser bent) krijg je wel die 13e maand. Maar goed.. daar gaat tig jaar overheen. Bij Transavia krijg je past een vast contract als je purser wordt. Een gewone CA 1 of 2 nooit. Martin air weet ik niet..

• Vliegmiepje in spe

Wow Lonneke jij was er vroeg bij vannochtend!!! ;)

Wezen stappen of moest je je vroeg melden?? :)

• Lucas

Hoi M!

Ten eerste wat goed om te horen dat je het nu goed naar je zin hebt. Ik ben me dus nu verschrikkelijk aan het orienteren van hoe of wat. Maar dat zul je in de afgelopen 25 mailtjes ondertussen wel gelezen hebben hahaha.

Arkelfy leek mij ook een gezellige maatschappij. Vooral om te beginnen en veel ervaring op te doen. Zijn de doorgreoeimogelijkheden goed ivm assisten- pusrser en purser, of gaan daar ook tig jaren overheen.

Het salaris valt me eigenlijk best wel mee. Ik denk toch dat het op een lijn ligt beteffende met bv Transavia. Met de opkomst vergoeding bedoel je waarschijnlijk wanneer je opgeroepen wordt??? als je standby staat…..

Mag ik misschien vragen hoe de bedragen bruto zijn. Want een hypotheek wordt altijd bruto gekeken naar je inkomen ;). Kent Arkefly btw een 13e maand? en hoeveel is bv je daggeld vergoeding. krijg je reiskosten vergoeding? Ik zou het geweldig vinden als je me daar wat meer inforamtei over kunt geven.

Ook een belangrijke. Stel je komt terug van een intercontinentale reis, hoeveel vrije dagen heb je dan. Dit ivm geen CAO hebben bij Arkelfy en dat stelde me ook een beetje ongerust..

Wat voor contract krijg je aangeboden?Heb je overigens bij andere maatschappijen nog gesolliciteerd, nu ik op maakte uit je zin, als je bij ander maatschappijen niet wordt aangenomen en je wil het toch….

Is btw de selectie streng. En hoe gaat dat Engels testen…dat vind ik toch een beetej scary…..

Nou..ik hoop dat ikje niet gek gemaakt heb met mijn vragen. En hoop op antwoord. ben echt benieuwd!

veel plezier nog bij Arkefly uiteraard en ik spreek je!

groet,

Lucas

• Lucas

Ohja, wil nog even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind hoe iedereen reageert op mijn vragen. Echt leuk is dat. Bedankt daarvoor!

• Lucas

Kent Arkefly btw nog rapportjes, waarin je na elke vlucht geevalueerd wordt. Dat schijnt bij martinair nogal een dobber te zijn…..

thanx M

• Lucas

Vlieg je momenteel weer dan? jammer dat je ieder winterseizoen weer kan vertrekken, en s zomers weer op mag draven. Dat zou ik ook niet willen..gelijk heb je!

• sandernl

hey W en Lucas,

Leuk jullie berichtjes te lezen. I zit in het zelfde schuitje.

Heb na mij studie 5 jaar lang gevlogen bij Martinair en KLM. Beide super maar ik wilde toch iets met mijn studie doen. Nu wil ik weer graag terug naar de luchtvaart…

maar ook ik heb een hypotheek.

Arkefly spreekt me erg aan. W eet je wat voor soort arbeidscontract je krijgt.

Met mijn hypotheek ben ik bang dat alleen klm een optie is. Terwijl een kleine maatschappij mijn voorkeur heeft.

Kun je mij snel duidelijkheid gegeven. En weet iemand precies wat de medische keuring inhoud? Waar testen ze op?

Thanx voor jullie hulp,

sandernl

• cindy

Hi Sander,

Misschien is KLM Cityhopper een optie voor je?

Redelijk kleine club, en veel mensen kennen elkaar!

Gr. een KLC stess

• sandernl

Hoi Cindy,

Zou een optie zijn maar helaas hen ik iets te lang voor Cityhopper.

Al heb ik nog wel het geluk gehad de Hollandse trots te mogen vliegen (Fokker100)

Sander