salaris

• Vliegmiepje in spe

Bij nader inzien kan het misschien wel kloppen Lonneke.. Ik neem aan dat die 1200

euro dat je die “kaal” bedoelde?!

Want ik werk nu bij de overheid en daar hou je altijd wel iets meer van over dan bij andere bedrijven zegt net een vriendin tegen me die er ook werkt..

Voor de mensen die bij Transavia willen vliegen en info over het loon willen:

Ik heb even een oude loonstrook te voorschijn getoverd. :)

*Bruto salaris was 1433 euro = netto “kaal” was dat 1180 euro

Daar kwam nog bij:

*Reiskosten (netto) 120 euro

(Ik woon zelf in de omgeveving van Den Haag, dit is tevens het max. bedrag wat je

kan krijgen)

*Barbox: is altijd verschillend.. maar ik heb hier 30 euro staan

*1 of andere vergoeding voor panty's ed.. 35 euro (netto)

Dan kom ik al uit op 1365 euro.

*En ik had die maand 2 stopjes gehad van een dag waar ik 60 euro van terug kreeg.

Dus totaal 1425 euro netto. Best te doen toch?

• lonneke

ja was kaal vliegmiepje

• Lucas

Hey…

thanx over de info betreffende salaris van Transavia. Heb je daar gewerkt dan? en waarom ben je daar weggedaan dan?

• Lucas

Nou…ik kan me voorstellen van die orgie, dat dat niet helemaal waar is. Maar hijh eeft het ook vaak genoeg over dat ie moe is, vervelende passagiers, lange dagen etc….misschien zijn sommige dingen wat overtrokken, maar de essentie is denk ik wel waar…. ! Juist goed voor de mensen om te lezen, die denken dat je bij elke vlucht een week nonstop aan de cocktails zit…;)

• Lucas

doen Transavia en Martiniar ook aan een 13e maand, net als KLM?

• Lucas

hoe oud zijn die salarisgegevens?

• W

Hi, ik ben ook een afgestuurde HBO'er en werk toch bij ArkeFly. Heb een aantal jaar op kantoor gewerkt en werd daar niet gelukkig van. Bij ArkeFly lag het start salaris 800 euro lager dan mijn salaris op kantoor en ja wat doe je dan…. uiteindelijk heb ik de stap gezet en werk nu bij ArkeFly en heb er geen spijt van. Netto houd ik er hetzelfde aan over als was ik met 2000 euro bruto verdiende. We krijgen een opkomst vergoeding van 30 euro netto per Europa vlucht boven op je salaris (dus als je er 10 in de maand vliegt is het mooi mee genomen), tevens krijgen we ook idd een gedeelte van barbox en duty free opbrengst. Dat is niet mega veel, maar bij elkaar telt dat lekker op en behoorlijk wat daggeld want we verblijven op bijna alle bestemmingen all inclusive en krijgen dan toch nog de helft van het daggeld waar we recht op hebben. Dus in feite komt dat ook nog eens netto op je salaris terwijl je daar bij niks uitgeeft aan eten en drinken. Van die CAO is wel jammer ja, maar de maatschappij is zich ontzettend aan het ontwikkelen: betere WRR, meer salaris etc. Het is een gezellig maatschappij, iedereen kent elkaar, echt heel hecht en je mag ook lekker je eigen gang gaan op bestemming. Ik hoop dat ik zo wat meer info heb kunnen geven. Succes met de keuze enne het is echt ontzettend leuke job! Ik ben er in ieder geval gelukkiger mee geworden!

• W

O ja vergeet ik je krijgt ook nog reiskosten en ik heb net gekeken op mijn salarisstrook en hou zo tussen de 1400 en 1600 netto per maand over! Over die grondtijd is niet helemaal waar. Ja wij hebben idd geen CAO en dus ook geen VNC die daarop let, maar ArkeFly let daar zelf wel heel goed op hoor dus het valt allemaal reuze mee. Ik ben tot nu toe nog steeds super tevreden over mijn werkgever en ja het is misschien ergens anders wel beter, maar als je daar niet aan wordt genomen en je wilt het graag… je hoeft het tevens ook niet je hele leven te doen. Het is gewoon een belevenis en eens iets anders.

• W

O ja en ik vergeet ook nog 55 euro netto onkosten vergoeding. Dus dat valt allemaal wel mee hoor. Ik heb een vriendin bij de KLC en ik kom op netto meer uit dan zij en ze werkt er al 5 jr. en ik pas een paar maanden bij ArkeFly

• Vliegmiepje in spe

Klinkt best leuk als ik dit zo lees! Een stukje vooroordeel over arkefly is nu weer weg. ;)