WTS

• Maaike

Hai Kim,

Wel grappig om te horen dat we precies dezelfde achtergrond hebben. Het maakt het er inderdaad niet makkelijker op allemaal haha. Ik ben benieuwd wat KLM je gaat vertellen. Laat me even weten hoe dat is gegaan. (als je dat wilt tenminste) Ben gewoon even benieuwd hoe het bij jou loopt.

Gr. Maaike

• Stewardoos

Gewoon zorgen dat je een goede vooropleiding hebt.. HAVO/VWO met lekker wat talen in je pakket. Dan heb je nog iets om op terug te vallen als je het vliegen na een aantal jaar zat zou zijn.

Verwacht niet te veel van WTS of dergelijke opleidingen, want ik moet de eerste stewardess persoonlijk nog tegenkomen die na die opleiding aan de slag is gegaan als stess.

• Yvonne

Hallo allemaal,

Ik ben blij dit bericht te lezen, want ik zat er ook aan te denken om naar deze school te gaan.

Wat ik mij alleen af vraag. In hun folder staat wel dat ze samenwerken met KLM oa met de cursus Fares & ticketing. Als het dan zo'n slechte school is waarom werkt KLM dan wel met hun samen?

Groetjes Yvonne

• Yvonne

Misschien is deze link ook wel goed om even te lezen. Met name wat er gezegd wordt over particuliere scholen. Ik ga in ieder geval zeker niet naar WTS.

Groetjes Yvonne

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/soorten-opleidingen

• cin

Ken wel veel mensen die bijvoorbeeld het NLC (nl luchtvaartcollege) hebben gedaan die nu vliegen. Heet volgens mij nu roc schiphol airport….weet niet of dit fulltime of deeltijd is.

• Maaike

Hallo Allemaal,

Ik blijf het leuk en informatief vinden wat er allemaal een reacties zijn. Yvonne, bedankt voor de website. Cin, dat is inderdaad een hele goede opleiding, maar is volgens mij alleen voltijd. Dit gaat voor mij niet op. Maarre.. ook bedankt voor die tip. Stewardoos, dit is ook helemaal mijn plan. Kim, misschien heb jij hier ook wat aan? Gr. Maaike

• Maaike

Hoi Yvonne,

Om nog op je vraag terug te komen waarom in de folder staat waarom ze wel met KLM samenwerken? Ik kan het je helaas niet vertellen. Ik sprak toevallig net een vriend van mij, die heeft weer een vriend die werkt bij de KLM en die heeft me ook weer geadviseerd geen WTS te doen. Maar ik heb inmiddels gelezen dat jij dit ook niet van plan bent.

• Yvonne

Nee inderdaad. Als ik al die negatieve verhalen zo lees…

Ik zit net zolas jij, begrijp ik uit je antwoord aan Cin, met hetzelfde probleem als ik. Jij kan ook niet voltijd op school zitten. Ik denk dat ik maar HAVO ga doen als avondopleiding. Dat duurt dan maar 1 jaartje en dat is wel te doen. Het is misschien ook nog wel het beste. Het is allemaal zo vervelend want ik wil echt graag stoppen met mijn huidige werk. Maar goed dat zit er nog even niet in.

Nou Maaike. Veel succes met het maken van een keus.

Groetjes Yvonne

• Levi

Hi Yvonne,

Ik denk eerlijk gezegd niet hoor dat KLM met de WTS samenwerkt.

Ik weet alleen wel dat een aantal van de docenten werkzaam zijn (geweest) bij KLM. Waarschijnlijk om wat extra's bij te verdienen.

Groetjes,

Levi.

• Yvonne

Hoi Levi,

Ja dat stond er ook bij. Dat de docenten uit het vak kwamen, of woorden van gelijke strekking. Het is in ieder geval een raar verhaal.

Maar ik kan ook best begrijpen dat mensen er voor gaan. Het wordt ook allemaal zo mooi vertelt.

Groetjes Yvonne