WTS

• kim

Hey allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reactie. Volgens mij wordt de opleiding samen met KLM opgezet. Morgen ga ik bellen naar KLM om te vragen wat zij aanraden. Ik ben nu nog 18 dus eerst werken als grondstewardess, vind ik ook prima. En dan zit ik er in elk geval al een beetje in…. Ik heb namelijk geen zin in een jaar havo, ik wil gewon de lucht in (of op de grond;)…) Maar ik heb ook veel gehoord dat klm (of een andere maatschappij) het eigenlijk niet willen dat je voor opleiding hebt gedaan, dan ben je namelijk nog vormbaar.

Ik zal het er op zetten wat het is geworden, oke?

Groetjes Kim

• Levi

Hi Kim,

Ik ben blij voor je dat je nu hebt uitgestipeld hoe je het wilt doen, MAAR…..“de opleiding samen met KLM opgezet”, schrijf je…..ik heb mijn twijfels (weet bijna zeker WTS niet!!).

En ook dat je zegt “eerst werken als grondstewardess dan ben ik in elk geval al een beetje binnen”….KLM-groundcrew en KLM-flight-attendents….Het is wel allemaal KLM ja, maar het zijn twee totaal verschillende opleidingen en requitments. Ik ben ook grondstewardess bij KLM geweest en het is echt niet zo dat je, zeg maar de ladder kan beklimmen om uiteindelijk te mogen vliegen. KLM-groundcrew-requitment kan voor jou niet een goed woordje doen bij KLM-flightcrew-requitment zodat je voorrang krijgt zeg maar.

Maar ja, meid als je het zo wilt aanpakken, ik wil je droom niet kapot maken zeg maar.

Wil je werken als grondstewardess of flight-attendent, ga er dan voor.

Geef niet op. Als dit het is wat jij wilt dan kom je er wel.

Succes.

Groetjes,

Levi.

• Levi

Beste stewardessen-wanna-be's,

Dames,

Ik heb net een telefoontje gekregen van Content.

Ik mag op gesprek komen.

Bij een andere thread op deze pagina heb ik jullie medegedeeld dat ik op de HAVO heb gezeten, door omstandigheden niet af heb kunnen maken, en uiteindelijk de MAVO heb behaald. Naar WTS gegaan, maar dat was niks zoals jullie nu wel weten denk ik.

Ik wil het zo graag, maar ik heb dus geen 3-jarig MBO diploma op niveau 3.

Na wat speurwerk op internet ben ik in contact gekomen met een instituut die je gewoon een MBO-(of andere diploma's/certificaten) aan je toekennen op basis van je denk-niveau en werkervaring. Ja ja ladies er is nog hoop.:)

Wie hierin geinteresseerd is over dat instituut mail me maar. Dan geef ik je de gevens door.

We komen er wel meiden!!

Groetjes,

Levi.

• Yvonne

Hoi Levi,

Nou ik zou dat best wel

• Yvonne

willen. (er ging even iets mis haha)

Er is dus nog hoop, ik ben erg benieuwd.

Mijn email adres is: y.van.spronsen@planet.nl

Groetjes Yvonne

• cynthia

Voor kim

Ik las net wat levi zei (loop een beetje achter )en vroeg me eigenlijk af als je dan toch wilt vliegen wil je dan niet liever bij klm cityhopper proberen? Of levi werkt dat dan ook anders?

gr cynth

• Kim

Hoi Cynthia,

Ik ben te lang voor Cityhopper hebben ze mij verteld. Aan de ene kant wel een voordeel want dan mag je sneller op verre reizen(grote vliegtuigen), maar aan de andere kant ik is het wel balen!!! Het schilt namelijk 2 cm.

Groetjes Kimberly

• cynthia

Oh das jammer dan maar wachten…

• Maaike

Hoi Levi,

Good for you dat je op gesprek mag komen! Ik hoop voor je dat het wat wordt! Ik ben wel geinteresseerd in het instituut waar je het over hebt. Mijn emailadres: maaike500@hotmail.com. Ik ben benieuwd! En heel veel succes bij content!

Gr, Maaike

• kimberly

Beetje later dan gedacht maar goed ik heb gebeld! Bij KLM raden ze de opleiding niet echt aan. Je krijgt van KLM zelf al een opleiding en dat zou je dus dubbel doen. Wat natuurlijk helemaal niet nodig is.

Ik (of beter mijn moeder) houd dus 5000 euro in mijn zak….

Maar goed, wat nu???