Hoi Yoni,
Als je solliciteert via het uitzendbureau (content of adecco) dan wordt de hele sollicitatieprocedure je haarfijn uitgelegd. Daar is mij gezegd dat de uitslag idd altijd per brief volgt.
Succes!
Wow, van harte gefeliciteerd !! Ik heb afgelopen woensdag de tweede ronde gehad en moet zeggen dat het uiteindelijke gevoel heel dubbel was. Na de gesprekken stonden we met 4 man buiten in de hitte, allemaal waren we op selectie geweest die dag. NIEMAND kon aangeven of het nou wel of niet goed was gegaan … Volgens mij is dit precies wat de selecteurs proberen te bereiken. Hoewel we het er unaniem over eens waren dat ze ons erg vriendelijk hadden behandeld had iedereen toch ook wel een voorbeeld van een steek onder water. Een selecteur die aan het einde van het gesprek opmerkt van: je komt over als een perfectionistisch iemand… tsjah … dat kan positief maar ook negatief zijn natuurlijk. Als reactie gewoon blijven lachen en onderkennen dat het zo is. Tegelijk de waarde van feedback en correcties door collega's benadrukt. Hoop dat dit de zaak wat neutraliseert. Volgens mij lokken ze je zo ook een beetje uit de tent … ;-)
Nu afwachten….
Gr,
Willem
He hallo,
Ja ben er ff een weekje tussenuit geweest….. En ik heb helaas slecht nieuws!
Ik mag niet door……! Ik kreeg een gesprek met iemand van KLM die niet bij de selectie aanwezig was dus dat was een beetje een domper! Dit was wat ze letterlijk voorlas:
Anouck is zeer representatief, sociaal en ambitieus en ze weet heel goed wat haar eigen valkuilen zijn.
Haar engels is perfect en ook aan het rollenspel was niets aan te merken….. MAAR….. Door haar gedrevenheid en enthousiasme kan ze soms overweldigend overkomen wat een efficiente communicatie in de weg zou kunnen staan!
En weten jullie wat het mooiste is dit had ik aangegeven als negatieve eigenschap, ik had ook uitgelegd dat dit nog nooit voor problemen in de werksfeer heeft gezorgt en dat dat meer gold voor mijn privesfeer (met vrieden en vriendinnen)…… En ik wist toch zo goed wat mijn valkuilen waren! Toen heb ik uitgelegd wat ik hiermee bedoelde en dat ik het jammer vond dat het zo uit zijn verband gerukt was en toen was mevrouw uitgelult……. Ze zei ineens ja maar je komt uit de hotelwereld en misschien is het allemaal wat meer commercieel etc…. het kan zijn dat ik het nu voor je invul hoor maar dat zou kunnen…. Sorry maar ik heb altijd bij de receptie en in bediening gewerkt en heb nooit iets met de echte comerciele kant te maken gehad! En sorry hoor maar bij elk bedrijf draait het om geld ook bij KLM, je moet toch ook spullen verkopen tijdens een vlucht! Ik ben er verder niet op ingegaan want mevrouw wist duidelijk niet zo goed hoe ze mijn vragen moest weerleggen etc…
Ik kreeg een beetje het gevoel dat ze me te ambitieus vonden en bang zijn dat ik niet mijn een leidinggevende boven me zou kunnen dealen (communicatie)!!! Sorry maar als ik toch een minder ambitieus beroep wil kiezen omdat ik het belangrijker vind dat ik het naar mijn zin heb…..
Kortom het is jammer en so be it….vind KLM nog steeds een super bedrijf alleen vondt ik het niet zo proffesionele manier waarop ze je afwimpelen…. Ik had graag een gesprek gehad met iemand die ik die dag gezien en gesproken heb….. Ga het nu proberen bij transavia en moet dus ff mijn gedrevenheid indammen………..hhhhhhihihihihih
Jullie allemaal heel veel succes….
Hi Anouck,
Wat zonde zeg!! Tja, het komt op mij ook wel een beetje vreemd over, zeker dat iemand die je niet hebt gezien tijdens de selectieprocedure jou dan dit gaat/moet vertellen.
Hoezo overweldigend en te ambitieus?? Kan dat dan? Maar ik neem aan dat je per brief bericht kreeg, heb je dan ook nog daarna een persoonlijk gesprek gehad??
Vind het wel erg jammer voor je, want ik vond je heel enthousiast overkomen. Op naar Transavia zou ik zeggen en het verlies is voor KLM, toch??
Succes meid met je volgende sollicitatie en ik hoop weer eea hier op de site van je te lezen!!
CIAO!
YONI
jammer anouck!!
ik weet dat ze bij transavia pas in september terug aanwerven..
dan moet ik ook opletten wat ik ga doen in mijn 2de ronde, want dit was al een “werkpuntje” toen ik bij adecco was.. Ze zeiden me dat ik moest opletten met mijn enthousiasme want dit kon vaak onprofessioneel en overweldigend overkomen (ook al bedoelde ik dit niet zo)
ik vind wel dat ze vrij “streng” zijn: je moet assertief zijn, enthousiast, maar niet te hard mr als je dit niet aantoont dat je dit bent ben je verlegen en dat is ook weer niet goed MMMMmmmmmm
veel succes nog!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?