Nieuwe vacatures!!!

• Anouck

He hallo mensen,

Aangezien ik dit jaar niet bij de KLM aan de slag kan ben ik toch eens verder aan het kijken…. De vacature van Arky Fly stond een tijd op internet terwijl hij al wel vervult was…… nu heb ik gisteren gebeld en volgens die mevrouw was hij er opnieuw opgezet en dus kunnen mensen wee reageren! Bij transavia gaan ze binnen 4 weken weer los…… dus er is nog hoop voor mensen die echt willen vliegen maar niet gelijk bij KLM terecht kunnen!

Zijn er mensen die meer kunnen vertellen over Arke Fly…… de site informatie heb ik al gelezen maar wil graag meer weten van mensen die er vliegen of mensen kennen die er vliegen!

Succes iedereen!

• sanna

hee anouck!

Goed dat je dit even zegt, ik was er namelijk ook vanuit gegaan dat ze niemand meer nodig hadden voorlopig.

Ga jij nu gelijk solliciteren, of is dat pas vanaf september weer mogelijk voor Arke Fly?

groetjes….

• Anouck

He he,

Ik heb mijn brief vandaag gemaild….die vrouw zei dus dat je weer mag reageren.

Weet alleen nog maar heel weinig over Arke Fly….. hoop dat er wat mensen zijn die er meer over kunnen vertellen! Transavia lijkt me ook wel leuk maardan vlieg je alleen maar Europa endat trekt me niet zo…. En Martin Air begint pas weer in Oktober/November dus maar ff afwachten!

wil jij ook gaan solliciteren?

gr

• sanna

hee, ja ik heb inderdaad hetzelfde punt als jou, transavia lijkt me heel leuk , alleen trekt het mij ook meer om ook buiten europa te vliegen, ik kan je verder weinig vertellen over arke fly want ik probeer ook wat meer informatie te krijgen maar tot nu toe is dat ook niet gelukt, maar ik ga zeker vanavond ook even mijn brief mailen, ik was bij KLM tot de tweede ronde gekomen en daarna toen afgewezen.

Jij ook?

groetjes

• cin

hi meiden,

Vanwaar jullie voorkeur voor buiten europa?

Op europa heb je geen tijdsverschillen, geen nachten overslaan…..ben benieuwd!

Groetjes

• cin

Ps Als je bij KLM zou beginnen, dan vlieg je nl ook europa en daarnaast tevens ica…

• sanna

Hee cin!

ja dat klopt inderdaad, het lijkt mij gewoon leuker om langere vluchten te hebben dan korte, maar jij bent werkzaam bij KLM? en wat zijn je ervaringen met korte vluchten?

groetjes

• cin

Kan me voorstellen dat de lange vluchten de meeste mensen leuker lijkt.

Het heeft uiteraard leuke aspecten: je stapt maar 1 keer in en 1 keer uit. Je hebt lange tijd dezelfde mensen aan boord….(kan soms ook heel vervelend zijn :-))..en de bestemmingen zijn vaak wat zonniger :-)

Maar ook als je ica vliegt zit je soms op europa, en op de ica bestemming doe je soms ook nog een korte vlucht vanaf die bestemming en terug (en daarna na een paar dagen weer terug naar ams).

Op europa moet je qua vlucht hard werken omdat er weinig tijd is, instappen, uitstappen, weer instappen…..dat kost energie, maar zorgt ook voor dynamiek. Daarnaast kun je soms met een europa (bip) week soms meer daggeld overhouden dan op een ica. Ook een leuk voordeel toch? Je hebt geen tijdverschillen, en vliegt niet door de nacht heen…..ach,alles heeft zijn voor en nadelen :-) Hopelijk heb je iets aan de info.

Ik moet wel zeggen dat bijv bij Trans (ook al vliegen ze bijv europa) dan zijn de werktijden een stuk anders dan bij KLM. Het is bijv bij transavia vrij gewoon om om 03.00 uur te melden……dat is wel pittig hoor! Echt respect voor die mensen die daar werken :-)

• Anouck

Yep same here! tweede ronde en toen de beruchte dunne brief!

Wil toch wel heel graag gaan vliegen maar dan wel een combinatie Europa en intercontinentaal! We houden elkaar op de hoogte…

gr

• cin

Ps sanna en anouck, denk bijv dat martinair of arkefly dan een goede optie voor jullie zijn. Of misschien evt een buitenlandse maatschappij?

In ieder geval veel succes!