Nieuwe vacatures!!!

• cin

Haaai,

Ik hoop dat ik je van je twijfels kan afhouden.

Allereerst is KLC ietsje kleinschaliger dan KLM. Je kent sneller mensen, en het komt regelmatig voor dat je met mensen vliegt waar je al eerder mee hebt gevlogen, dat is leuk :-)

Mijn rooster ziet er voor de komende tijd een beetje zo uit (kort gezegd). 3 dagen op de route (3 daagse nachtstop) en daarna nog een dagdienst. Dan heb ik 3 dgn vrij, en daarna ga ik weer 3 dagen weg, vlieg ik de dag daarna een munchen (alleen op en neer en daarna weer vrij) en de dag daarna alleen naar praag op en neer.

Mijn 3 daagse stops ga ik naar italie, engeland etc. (dus daar slapen en leuke dingen doen :-)). De andere 3 daagse zit ik in duitsland en noorwegen :-)

Dus zoals je ziet heel divers. Het ene moment ben ik om 12 uur s'middags al op bestemming en gaan we pas de volgende dag weer weg. Het andere moment komen we ‘savonds aan en gaan we pas ’s middags de volgende dag weer weg. Zoals je ziet wisselt het enorm, en ga je niet alleen naar maastricht en brussel :-)

We komen echt overal, frankrijk, engeland, italie, noorwegen, zweden,maar ook voormalig oostblok zoals boedapest,of riga etc.

Ik zou me echt geen zorgen maken :-)

Het team is inderdaad jong, en dat maakt het leuk! Maar niet iedereen is net van school hoor!! Veel mensen hebben ander werk gedaan, of hebben al bij een andere maatschappij gevlogen. Onze engelse collega's (waar je dus gemixt mee vliegt :-)), zijn soms al 15 jaar in dienst….dus die zijn geen 20 meer :-)

Ik heb het prima naar mijn zin en werk er al een hele tijd. Zoals ik al eens eerder ergens heb geschreven: europa heeft als voordeel dat je geen tijdverschillen hebt….dat is bij ica uiteraard anders. Alles zal zijn voor en nadelen hebben. Wat ik hoor is dat KLM vaak wat eenzamer is, omdat veel mensen meer hun eigen gang gaan…..maar dit is echt wat jij er zelf van maakt. Je kunt bij KLC ook gewoon je eigen ding doen op de route of samen met anderen.

Hoe dan ook: gefeliciteerd dat je bent aangenomen. Je leert veel bij KLC, krijgt snel verantwoordelijkheid, en dat is leuk!

Groetjes

• Mel

HI there,

dank voor je uitgebreide reactie! je bent er zeker in geslaagd om veel van mijn twijfels weg te nemen! het feit dat je lekker veel van huis bent lijkt me heerlijk, dat is ook wat me zo aanspreekt! Of dat nu binnen Europa is of waar dan ook maakt me eigenlijk niet heel veel uit. (heb laatste jaren veel gereisd) alleen was ik bang dat voornamelijk brussel, maastricht (loos alarm dus) en engeland wat weinig afwisseling zou geven! Ergens is er nog wel een nieuwschierigheid naar KLM groot maar voor de komende tijd denk ik inderdaad veel kan leren gezien ik nog nooit bij een andere maatschappij gevlogen heb! Kijk heel erg uit naar de cursus en denk dat ik mijn overwegingen om KLM te solliciteren (wat volgens uitzendbureau wel kon omdat ik niet ben afgewezen) kan laten gaan! Dank nogmaals en misschien tot snel op de route!

groetjes Mel

• cin

Hi Mel,

Je gaat het vast naar je zin hebben….en als je bijv graag op meerdaagse stops gaat (bijv 5 daagses) dan kun je dit altijd bij je indeler aangeven, en dan kijken ze of dat gaat lukken.

Wie weet zie ik je eens op de route….dus als je met een cin vliegt :-) dan is er een kans dat ik dat ben. Gezellig!

Heel veel succes op de cursus en je trainingsvluchten!

• jackie

Leuk om te horen dat je respect hebt voor de transavianen! Tja, wij weten wat hard werken is. Inderdaad melden om 02.30 lt of binnenkomen om 04.30 lt en dan 24 uur later weer melden. En wij hebben het heel erg gezellig met elkaar.

Hartelijke groet,

een transaviaan met een groen hart

• cin

Heee jackie,

Leuk dat je een bericht plaatst. Ja, echt diep respect hoor (is geen grapje). :-)

Misschien is het leuk als je een keer iets wil vertellen over werk bij trans op dit prikbord? Weet zeker dat veel mensen het zouden waarderen. Bijv hoe jullie dag eruitziet, of de stops etc.

Groetjes!

• Donna

Hoi meiden.

Ik was net op de site van Arke fly en kan eerlijk gezegt nergens een vacature voor stewardess vinden.

Of hebben jullie het over een open sollicitatie?

Ik hoor het wel :-)

Groetjes Donna

• cin

Volgens mij hebben ze dit weekend de vacature van de site gehaald :-(

• Donna

Aaargh, dan stuur ik wel een open sollicitatie :)

• esther

anouck veel succes bij het sollicteren!! zie nu pas dat je naarstig op zoek bent. (kom net van vakantie)

Je kan ook altijd in belgie terecht hé ;-)

en weet ook dat ze volop aanwervigen doen bij ryanair: moet je wel opleiding volgen in londen en tewerkgesteld ook in buitenland OF ze gaan een nieuwe basis openen in eindhoven kan je daar naar vragen om je daar te stationeren

ik heb woensdag mijn D-day :-S stress: zit met een keelontsteking dus hopelijk tegen dan beter!!

• befly

Hai Anouk,

Weet goed wat je doet bij Ryanair.Je curssus moet je zelf betalen en dit is ongeveer een 2000 euro.

Veel succes!

Groetjes