Haaai,
Ik hoop dat ik je van je twijfels kan afhouden.
Allereerst is KLC ietsje kleinschaliger dan KLM. Je kent sneller mensen, en het komt regelmatig voor dat je met mensen vliegt waar je al eerder mee hebt gevlogen, dat is leuk :-)
Mijn rooster ziet er voor de komende tijd een beetje zo uit (kort gezegd). 3 dagen op de route (3 daagse nachtstop) en daarna nog een dagdienst. Dan heb ik 3 dgn vrij, en daarna ga ik weer 3 dagen weg, vlieg ik de dag daarna een munchen (alleen op en neer en daarna weer vrij) en de dag daarna alleen naar praag op en neer.
Mijn 3 daagse stops ga ik naar italie, engeland etc. (dus daar slapen en leuke dingen doen :-)). De andere 3 daagse zit ik in duitsland en noorwegen :-)
Dus zoals je ziet heel divers. Het ene moment ben ik om 12 uur s'middags al op bestemming en gaan we pas de volgende dag weer weg. Het andere moment komen we ‘savonds aan en gaan we pas ’s middags de volgende dag weer weg. Zoals je ziet wisselt het enorm, en ga je niet alleen naar maastricht en brussel :-)
We komen echt overal, frankrijk, engeland, italie, noorwegen, zweden,maar ook voormalig oostblok zoals boedapest,of riga etc.
Ik zou me echt geen zorgen maken :-)
Het team is inderdaad jong, en dat maakt het leuk! Maar niet iedereen is net van school hoor!! Veel mensen hebben ander werk gedaan, of hebben al bij een andere maatschappij gevlogen. Onze engelse collega's (waar je dus gemixt mee vliegt :-)), zijn soms al 15 jaar in dienst….dus die zijn geen 20 meer :-)
Ik heb het prima naar mijn zin en werk er al een hele tijd. Zoals ik al eens eerder ergens heb geschreven: europa heeft als voordeel dat je geen tijdverschillen hebt….dat is bij ica uiteraard anders. Alles zal zijn voor en nadelen hebben. Wat ik hoor is dat KLM vaak wat eenzamer is, omdat veel mensen meer hun eigen gang gaan…..maar dit is echt wat jij er zelf van maakt. Je kunt bij KLC ook gewoon je eigen ding doen op de route of samen met anderen.
Hoe dan ook: gefeliciteerd dat je bent aangenomen. Je leert veel bij KLC, krijgt snel verantwoordelijkheid, en dat is leuk!
Groetjes