AFWIJZING

• jack

Helaas dinsdag viel al de brief in de bus met de afwijzing heel erg jammer, heb vandaag telefonische reactie gehad. De reden: Had te weinig voorbeelden van dienstverlening (5), hoeveel moet je er dan hebben? en verder had ik te weinig ervaring in de dienstverlening , ik heb 14 jaar horeca ervaring, 3 jaar detailhandel en tot op heden 4 jaar kinderopvang! Hoeveel ervaring moet een mens hebben om aangenomen te worden. Verder was ik vriendelijk,representatief, goed zakelijk,kon mijn grenzen aangeven,had een goede motevatie,en mijn engels en spaans was goed.Rollenspel niets op aan te merken.Ik weet echt niet wat de KLM wilt, heeft het dan toch aan mijn mannelijke purser gelegen die bij mij de sollicitatie afnam? Mocht het volgend jaar weer proberen,maakte dan een heel goede kans, dit gaat echt helemaal nergens over! Anyway het was nu of nooit, dus nooit, ik wens iedereen die nog moet solliciteren heel erg veel succes en geluk. Over 2 maanden vlieg ik gewoon als passagier met KLM naar Aruba! Adios!

• esther

jammer jack!

ja voorbeelden hmmm

heb zelf continu ook voorbeelden gegeven mr om nu te zeggen ZOVEEL

heb zelf ervaring als hostess: onthaal, …. en dan ook horeca maar telkens wel studentenjobs.. want ben net afgestudeerd…

probeer miss nog 1 keertje

ik ben de eerste keer afgewezen bij KLC en toen dacht ik ook NEE nooit meer als ik nu niet goed ben waarom dan wel binnen 6maanden of 1jaar

en nu ben ik er wel bij..

succes nog

• lieke

Beste Jack,

Wat jammer! Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling voor je is. Helemaal als je dacht goed in het profiel te passen.

Waarom is het nu of nooit? Probeer het gewoon volgend jaar nog een keer, niet geschoten is altijd mis!

Hoezo mannelijke purser? Klikte dat niet tussen jullie? Het is toch ook een questie van een juiste match met de intervieuwer.

Veel plezier op Aruba!

• jack

Hoi Lieke, ik had echt nu of nooit ben 38 en voel me niet oud of zo maar om nou weer een jaar later te gaan solliciteren ik weet het nog niet. Wat betreft de mannelijke purser, ik had gelijk toen ik al naar binnen liep van dat heb ik weer en als het mis gaat om wat voor een reden dan ook dan komt dat ook door hem, tja soms heb je nou eenmaal zulke gevoelens. Ik denk dat het gewoon niet helemaal klikte en dat is jammer, helemaal omdat ik hem waarschijnlijk nooit meer was tegen gekomen. Het gesprek tussen hem en mij liep wel goed verder maar als je allebei“iets”voelt dan zit het gewoon niet lekker.Je hebt helemaal gelijk wat betreft de juiste match met de intervieuwer daarom is het ook zo krom dat het dan daar op fout kan lopen. Anyway no hard feelings, misschien volgend jaar weer ik zie wel. Veel suuces verder!

groetjes, jack.

• Marko

ja dacht dat ik ook, terwijl ik al in de 1e ronde er uit was! Ik weet het ook niet, Succes nog voor in de toekomst! Ik had ook zoiets van: ,,Wat willen ze dan"?

gr,

• missfly

Marko, waar ben jij geweest voor je eerste sollicitatie? Bij content of Adecco? En welke vestiging?

• Anouck

Hallo jack,

Ik ben onlangs ook afgewezen, ik zou te gedreven en ambitieus zijn! Met andere woorden ze zijn bang dat ik te hoog opgeleid ben…… Heb Hogere Hotelschool gedaan maar wil heel graag gaan vliegen omdat het blijft kriebelen. Ik vond het gesprek achteraf heel teleurstellend en ze ontweken mijn vraag of ze me afwezen omdat ik HBO heb gedaan en momenteel een management functie vervul! Ik ben twee weken geleden op gesprek geweest bij Arke en daar vroegen ze me op de man af wat ik met mijn overige hersencellen ging doen tijdens het vliegen! Ze waren to the point en wilde goede motivatie omdat ze bang waren dat ik moeite zou kunnen hebben met een leidinggevende boven me die lager opgeleid is. Ik heb duidelijk uitgelegd woorom dat voor mij niet aan de orde is en ik ben aangenomen, 9 oktober start mijn opleiding!

Vergeet niet dat KLM zoveel aanmeldingen heeft en ook mensen afwijst die perfect zouden functioneren al cabin attendant!! Probeer het een bij Arke, deze maatschappij spreekt mij achteraf toch meer aan dan KLM en de selectie procedure is wat persoonlijker. Misschien een optie voor je!

Succes

• Dennis

Zal ook aan de selecteurs liggen. Ik heb ook HBO een een goede betaalde baan nu maar mijn selectiegesprek bij de klm vond ik juist heel persoonlijk en aan het eind zelfs gezellig.

• beaté

Hallo iedereen,

Ook ik ben telefonisch afgewezen bij adecco.Ik heb een belgisch middelbaar diploma van verpleegaspirant,9 jaar in een universitair ziekenhuis gewerkt en werk nu al 7jaar als grondstewardess.De eerste telefonische vraag was welk diploma ik heb.En in avondschool heb ik sessies gevolgd zoals service management,time management,efficient onthaal , ben lid van het belgisch emergency team in belgieIk spreek vlot nederlands frans en engels.

Maar als ik nog verder ging studeren of op een ander een vlieglicentie kon halen mocht ik het opnieuw proberen volgend jaar.Maar als ze nu al zoveel kandidaten nodig hebben gaan er dan volgend jaar nog vacature's zijn.

Ik heb ex collega's die vliegen bij KLM en hadden me gezegt dat ik met mijn ervaring heel veel kans maakten.

Buiten het volgend jaar nog eens opnieuw te proberen hebben jullie tips voor mij?

Veel succes aan iedereen.

• lieke

Jack, kan het zijn dat ze je hebben afgewezen i.v.m. je kleine kinderen en dat je daar opvang voor nodig hebt? Heb je nog in die richting vragen gesteld?