23-02 Jetairfly

• EM00

hoi,

kan iemand me helpen?

ik moet dinsdag op ‘casting’ gaan bij jetairfly.

zijn er suggesties waarover de discussies meestal gaan?

Binnen de bedrijfssfeer van jetair, problemen met passagiers??

ik zou graag een beetje een beeld krijgen aan wat ik me moet verwachten :)

alvast heel erg bedankt!

groetjes

• jonathan

Ik mag volgende week maandag feb op gesprek gaan bij jetairfly voor een groepsgesprek en eventueel mock up…

Begin nu al zenuwachtig te worden…

Naar wat ik gelezen heb op de site hier is dat ze tijdens het groepsgesprek eigenlijk een opdracht geven om in groepsverband tot een concencus te komen om bv.: een ideale reis te bekomen en dat men vriendelijk moet zijn, mensen laten uitspreken en zeker zelf genoeg aan het woord komen… Zijn er nog andere dingen waar ze op letten???

ALS ik dan eventueel geselecteerd ben voor de mock up… Waar letten ze dan vooral op. Ze gaan de lastige passagier spelen maar is dat 1 op 1 of ook in groep? En wat zijn de details waar je echt op moet letten hier?????

Leuk als ik daar een antwoord op zou krijgen.

Hopelijk tot binnenkort mede ccm :)

Groetjes Jonathan

• xTess

hoi Jonathan,

Ik zou me niet druk maken om het groepsgesprek. Als je Nederlands, Frans en Engels voldoende is en je enthousiast bent, dan ben je door.

Succes!

• jonathan

Hey Tess

Ben jij al ccm of zit je nog in je opleiding?

Mijn ned, fr en engels zijn uitstekend dus daar moet ik me geen zorgen over maken :) het is dus doel van vooral enthousiast te zijn.

En daarna in de mock up?

ik veronderstel dat ze daar echt kijken de manier waarop je reageert en hoe je lichaamstaal is… Of mis ik me hierin?

Alvast bedankt

Groeten Jonathan

• xTess

Hoi jonathan,

Ik heb mijn opleiding afgerond en heb vorig jaar gesolliciteerd bij Jetairfly. Helaas ben ik na het groepsgesprek afgewezen doordat mijn Frans niet goed genoeg was. In Belgie is Frans hun tweede taal, net als Engels hier onze tweede taal is. Dus je moet echt vloeiend Frans kunnen spreken. Helaas kan ik je niet meer vertellen over de mockup. Heel veel succes en laat even weten hoe het gegaan is!

Groetjes,

• jonathan

hey bedankt voor het antwoord alvast.

Spijtig dat je er niet door was…

Je bent nu bij een nl maatschappij of niet?

Ik ben zelf van Brussel en ben tweetalig opgevoed dus daarover maak ik me echt geen zorgen. Mijn engels is goed.

Als er iemand anders weet hoe het verloopt in de mock up mag je me altijd iets laten weten hé :)

groeten jonathan

• xTess

Oh dan hoef je je daar zeker geen zorgen om te maken! Ik ben nog aan het solliciteren, dus ik hoop dat ik ooit nog mag gaan vliegen. Succes!

• ess

The same problem here!

Ik kan ook geen woord Frans en baal daar zo erg van! Op school had ik voor Duits gekozen en zie nu dat dat niet echt de juiste keuze is geweest ,,damn.

Ik denk dat ik maar veel Franse-films/series ga kijken en online leren, zodat ik volgend jaar weer kan gaan solliciteren :(

Ik had nog een vraagje aan de Nederlandse (aankomende) stewardessen bij Jetair :) Zijn jullie verhuist naar België of reizen jullie elke dag op en neer?

x

• lilo

Dat wil oook weten.

• Fanny Verstraete

Hallo allemaal,

Ik heb gisterenmiddag gesolliciteerd bij Jetairfly voor junior Cabin Crew Member en ben een paar uurtjes later direct gebeld dat ik verwacht word op dinsdag 26 december om mee te doen aan de eerste selectie's. Kan er mij iemand vertellen wat er in die groepsdiscussie exact gebeurt? Waar je moet op letten? Waar je over discussieert?Mijn Frans is goed maar durft wel wat haperen als ik nerveus ben… En als je door mag naar de mock-pit, hoe gaat dat exact in zen werk, waar moet je op letten en mss wat voorbeelden van bepaalde situaties en hoe je die aangepakt hebt?

Alvast bedankt!