hoofddoek/stewardess

  • X

    Dat is te eenzijdig. De Nederlandse wet verbiedt het niet naar mijn weten. Het is company policy bij alle Nederlandse airlines dat hoofddoeken niet toegestaan zijn. Dat is wel een significant verschil met “het is verboden in Nederland”. Nee, het is verboden bij een bedrijf (of liever, alle huidige Nederlandse airlines). Een ondernemer die brood ziet in die markt en ervoor zorgt dat de sluier aan veiligheidseisen voldoet (zoals brandvertragend, niet om de hals gedragen/makkelijk af te trekken i.v.m. unruly PAX, etc.) is volgens mij wettelijk gezien vrij om een hoofddoek onderdeel te maken van het uniform.

  • Amber

    Heb dan ook niets gezegd over ‘verboden’, dat verzin je er nu zelf bij :-) Je mag in nederland, zoals ik al zei, gewoon (bij niet één bedrijf) een hoofddoek dragen als stewardess.

  • L

    Safety First. Dus ook voor het geloof

  • Txyrcyt

    Anonymous

    I love Rilana…Snel een keertje samen vliegen;-) Je vliegt wel KLM hopelijk!

    Ben het helemaal eens…een uniform is een uniform en daar heb je je aan te houden. Als je zo nodig een lap over je hoofd wilt dragen ga je lekker in het midden-oosten vliegen!

    En ja het was gewoon haar vraag…dit is gewoon een antwoord! Nee dus!!!

    Handicap probeer normaal te praten met je “lap op je hoofd” als je niet normaal gaat gedragen zorg ik ervoor dat er een vuist op jouw hoofd terechtkomt

  • Txyrcyt

    Anonymous

    hoofddoeken lekker bij een islamitische maatschappij zoeken en solliciteren, nederlandse maatschappijen beginnen er niet aan en terecht! islam valt niet echt onder de nederlandse norm. iran air..goeie suggestie. succes

    Praat normaal a zehmer