hoofddoek/stewardess

  • kikm23

    Regels zijn regels,

    Net als je bijvoorbeeld minimaal een 4 cm hoge hak moet hebben, of dat het verboden is om uitgroei te hebben. Zo zijn geloofsuitingen ook verboden.

    Kruisjes zijn verboden dus hoofddoeken ook. punt uit. Valt onder dezelfde categorie, religie. En in de islam is er nu eenmaal voor gekozen om een zo'n overdreven grote uiting te hebben. Maar ja, christenen mogen geen kruisjes laten zien (of hindoe's een hindoe stip etc), dus moslima's mogen geen hoofddoeken op ;). Meer dan logisch is het niet

  • steski

    Dokteressen, hoe zit het dan met de jihad en sharia wetgeving in landen die niet volledig islamitisch zijn, toch precies het zelfde? een aantal Moslims, niet allemaal, dwingt hun ideologie hier net zo hard af!

  • ikram

    Hallo,

    ik wil ook grond stuwardess worden maar ik draag een hoofddoek mijn vraag is mag ik een hoofdoek dragen als ik naar school ga of is dat ook verboden bij deze opleiding?

  • Individu

    Ik begrijp niet dat een oprechte vraag van een individu, tot zoveel negatieve reacties over een cultuur leidt!

    Het is echt schandalig dat mensen die zo negatief en ongefundeerd over andere culturen oordelen, als cabin attendant werken. Met name in dit vak is het van belang dat je andere culturen en gebruiken respecteert.

    Wat er werkelijk toe doet, is het gedrag van een individu. En een aantal hierboven vertonen zeer asociaal gedrag!!

  • Trans stess

    Kikm23,

    Je (nogal grove) uiting over het niet toegestaan zijn van uiten van geloofsovertuigingen klopt niet helemaal. Ik ben al een aantal jaren (een katholieke) stewardess voor Transavia en mag het zilveren kruisje om mijn nek gewoon dragen tijdens mijn werkzaamheden.

    Ik vind het heel jammer voor de hoofddoekdragende meiden dat deze uiting van hun geloofsovertuiging een belemmering is in het najagen van hun dromen. Ik geloof dat enkel de stewardessen van Iran Airlines een Hijab dragen als onderdeel van het uniform.

    Hopen dat de Nederlandse airlines de regels ooit versoepelen! Het zou een mooie uiting van de Nederlandse tolerantie zijn =)

  • Frank

    Beste allemaal,

    Iedereen moet fijn geloven wat hij zij wilt en ik distingeer me ook voor Wilders/Telegraaf achtige uitspraken van landgenoten.

    Maar op een punt moet ik ze (jammer genoeg) gelijk geven, het uitdragen van een geloofsovertuiging vind ik niet kunnen, natuurlijk leven wij in en multi/culti samenleving maar bij het uitoefenen van een beroep bij een openbare/publieke luchtvaart maatschappij mag je in mijn optiek iemand lastig vallen met jouw geloof/levens overtuiging.

    Ik ben wel van mening dat dat dan voor iedereen moet gelden;

    Katholieken geen kruisje,

    Gereformeerde geen visje,

    Joden geen Davidster of Keppel,

    Homosexuelen geen roze driehoek/Rainbowflag.

    Mijn tegen vraag is dan ook hoef je als Moslima/Moslim geen maaltijden meer uit te delen waar varkensvlees in verwerkt is?

    Nogmaals iedereen moet doen wat zij/hij wil maar wel in eigen vrije tijd!

  • Anne

    Ik begrijp uit meerdere reacties dat je geen hoofddoek mag dragen als stewardess.

    Maar waar staat dat? Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden?

  • fifafo

    Anne Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik begrijp uit meerdere reacties dat je geen

    > hoofddoek mag dragen als stewardess.

    > Maar waar staat dat? Kan iemand mij vertellen waar

    > ik dit kan vinden?

    Het ligt eraan bij welke maatschappij je werkt. Bij de Nederlandse maatschappijen is er geen hoofddoek bij de kledingvoorschriften. Cabinepersoneel in vliegtuigen draagt uniformen en dient zich strikt aan de kledingvoorschriften te houden, dat staat in onze CAO

  • nisrine

    ik heb een vraagje mag je dus niet met hoofddoek als stewardes werken of wel

    gr nisrine

  • Amber

    In Nederland mag ja als stewardess (en grondstewardess) geen hoofddoek dragen.