hoofddoek/stewardess

  • Turk

    Re: open sollicitatie martinair

    Gepost door: Selcuk Donmaz ()

    Datum: 25 juni 2012 16:51

    Selcuk Donmaz

    William Booth straat 66

    2037 SJ Haarlem

    0644349022

    selcukdonmaz@gmail.com

    Haarlem, 25 juni 2012

    Geachte Martinair personeel,

    Ik heb de laatste 3 jaar bij klm engine service gewerkt als Gasturbine monteur.

    Toen ik bij de KLM kwam werken kreeg ik een BBL opleiding Gasturbines Nivo3 aangeboden.

    Ik moest toen een traject volgen met werken en leren te gelijk, dat was dan 1 dag in de week naar school en voor de rest met je rooster fulltime door werken en dat was bij de ROC van Amsterdam Airport het was een 1 jarig opleiding en heb het met succes afgerond.

    Welke werkzaamheden ik hier verrichten was motoren onderhoud types zijn: GECF6-80C2, GECF6-80E1, GECFM65-7B daarbij deden we Incoming inspection demontage, montage, na controle (na het proefdraaien van de motoren), borescopen inspectie.

    Na dat jaar heb ik me steeds meer kunnen verdiepen en heb ik meer ervaring opgebouwd daarbij heb ik type cursussen gevolgd van de,

    motoren: GECF6-80C2, GECF6-80E1, GECFM65-7B en die heb ik ook met succes behaald.

    vervolgens was ik CAT-DEM geworden voor die type motoren.

    Ik heb een hele leuke en gezellige tijd meegemaakt . vond het heel leuk om met vliegtuig motoren te mogen werken het was belangrijk dat ik me heb kunnen ontwikkelen maar helaas is mijn contract vanwege crisistijd niet naar een vaste aanstelling gegaan 31 aug. is mijn laatste dag bij de KLM.

    Met vriendelijke groeten,

    Selcuk Donmaz

  • KLM islamitische stewardess

    Beste G.,

    Denk niet dat Leila snel antwoord zal geven, dus ik help je graag uit de brand.

    Ik werk nu al verscheidene jaren voor de KLM, maar ik denk niet dat je erg snel aangenomen zal worden.

    Net zoals eerder gezegd op dit forum kan dit niet wegens veiligheidsredenen en uniformregels.

    Misschien zou je voor een streng islamitische maatschappij gaan werken, maar dan zal je ook naar dat land moeten verhuizen.

    Als je echt heel graag stewardess zou worden, zou ik goed overwegen of je werk en geloof gescheiden kan houden.

    Zelf kom ik uit een niet nederlandse cultuur en heb ervoor gekozen na mijn werk als stewardess een hoofddoek te dragen.

    Ik hoop dat dit je zal helpen,

    Groetjes een islamitische stewardess

  • els

    Een hoofddoek is een teken van onderdrukking van vrouwen door mannen.

    Waarom zou je dit will dragen.

    Kom op voor je rechten als vrouw en verbrand je hoofddoek.

    Het heeft niets met religie te maken maar met jalouzie van mannen uit jullie cultuur.

  • S.

    rokje tot de knieen dragen en hoofdoekje is geen gezicht

  • Jaimy

    @ Els

    wat jij hier nu aan het vertellen bent is volstrekte onzin. Mijn vriendin is ook moslims en zij vertelde mij dat islamitische vrouwen een hoofddoek om hen schoonheid te verbergen en dit heeft niets te maken met culturele kenmerken. Verder vind ik het ook nonsens dat er bij verschillende luchtvaartmaatschappijen geen hoofddoekje gedragen mag worden, tegenwoordig dragen de moslima's de hoofddoek op een moderne manier. Het moet gewoon kunnen er zijn zat mooie meiden met een hoofddoek die zeer intelligent zijn en geschikt zijn voor een baantje als stewardess dus dit gaat helemaal nergens over meid.

  • islamic chika

    Islamitische vrouwen dragen een hoofdoek zodat mannen niet naar ze gaan geilen, sorry dat ik het zo zeg

    daarom worden de benen, armen etc bedekt

    Het heeft niks met schoonheid te maken

  • X

    Ik snap het idee erachter echt wel, maar zeg nou zelf, het is wel behoorlijk achterhaald, niet? Kijk maar eens naar een programma als Sex voor de Buch of ieder ander programma waarin seksuele fetisjen centraal staan. Er zijn miljoenen mannen die een hoofddoek enkel MEER opwindt dan dat het ze afkoelt. Zoveel mensen, zoveel fetisjen. Ik snap dat mensen aan het begin van het millennium zo dachten (hoe meer stof, hoe minder seks) maar de menselijke psyche werkt niet zo. Die kennis hebben we inmiddels allemaal wel. Ik ben zelf homo maar als ik hetero zou zijn zou ik zeker weten naar meisjes in hoofddoek kijken. Een hoofddoek legt de focus op het gezicht van een vrouw en haar ogen en over het algemeen vind ik Marokkaanse vrouwen echt wel mooi om te zien met hun grote bruine ogen en ronde gezichtjes. De gedachte dat daar dan ook wel mooi haar onder zit werkt dan enkel als katalysator voor de lust.

  • Bouchra

    Hallo ,

    Ik ben een Marokkaans meisje en ik draag ook een hoofddoek…

    Ik lees op verschillende forum's dat het niet toegestaan is om een hoofddoek te dragen als stewardess maar geldt dat ook voor grondstewardess?

    Mijn droom is echt om grondstewardess te worden, ik ben er echt kapot aan de gedachten dat mijn droom niet vervult kan worden alleen door een hoofddoek wat ik op heb .. Zou iemand mij aub uit ervaring of kennis kunnen helpen?

    Groetjes een marokkaans meisje

  • kinderachtig

    Wel erig kinderachtig dit. We willen gewoon jullie mening lezen over hoofddoek en geen discussie en dan ook nog eens schelden. Ja triest.

    groet.

  • De dokteressen

    Waarom moet de eu en USA, uk hun ideologie dwingen naar moslims Arabieren en het midden oosten. Als hun dat willen dragen dan dragen ze het ook punt. Ophouden met die racistische mentaliteit, maar wat ditnbetreft begrijp ik t wel. Tuurlijk accepteren ze het niet hier als stewardess. Dan moet je naar Iran of qatar airways, ook lekker hoor! Wonen in het buitenland. Succes meid, en fu*k alle negatievelingen,