hoofddoek/stewardess

• K.

Inderdaad! Ik zie dit soort lieden al fantastische en oprechte KLM service verlenen op een vlucht met 75% Moslims, vol hoofddoeken, halal maaltijden en gebid in de galley's en gangpaden. Het mooie van dit werk is juist dat je letterlijk en figuurlijk een window on the world hebt. Je leert de mensen achter de hoofddoek kennen, maar als je je niet wenst open te stellen voor de belevingswereld van een passagier dan vraag ik me af of KLM niet een paar hele ernstige fouten heeft gemaakt tijdens de sollicitatiegesprekken. Jezelf kunnen verplaatsen in een ander is namelijk de rode draad van de sollicitatie.

• Blue

Leila,

Wat stel je voor bij ‘lang uniform’? Je krijg een uniform van de maatschappij, je mag er niet zelf iets van maken of zelf iets uitkiezen. Uniform = uniformiteit.

• K.

Niet helemaal waar. Eerlijk gezegd lachte ik me he-le-maal suf als ik KLM stewardessen in de winter zag met een paar laarzen onder hun uniform. Het leek erop alsof ze zo vanuit een feestje in hun uniform waren gerold en iets waren vergeten. Ik geloof niet dat dat nog mag nu het uniform een broek heeft, maar wat een aanfluiting zeg!

Bovendien kun je er voor kiezen enkel in broek te werken nu dat onderdeel is van het KLM uniform. Dat betekent dat je benen volledig bedekt zijn. Niet meteen gaan blaten dus dat er pertinent geen mogelijkheden zijn voor stewardessen die om wat voor reden dan ook met iets meer verhullende kleding willen werken.

• Danielle

Er is in Nederland geen enkele luchtvaartmaatschappij waar je als vrouw een hoofddoek mag dragen. En terecht. De Islam is van oorsprong geen Nederlands iets.

Het moment dat er wel een Nederlandse airline dit gaat toestaan ga ik emigreren! Ik heb echt niets tegen de Islam of Moslims in het algemeen. Ieder z'n eigen ding tenslotte. Maar ik vind dat de Nederlandse cultuur behouden moet worden. Daarom;in representatieve functies zoals leraren, stewardessen, receptionistes etc. GEEN hoofddoeken!

• juanita

Met deze stelling ben ik het eens.

Ik ben ook buitenlands en zie niet in waarom pax of collegae zich aan mij zouden moeten aanpassen. Heb toch zelf gekozen voor dit beroep.

Dan weet ik dus wat er binnen de norm valt.

Zonder nu iemand voor de kop te willen stoten of beledigend te zijn. Want respect staat immers wel altijd op de eerste plaats.

Voor passagiers en collegae.

• Su

Ik heb niets tegen hoofddoeken in het algemeen in zgn representatieve functies zolang het gezicht niet bedekt is. Maar het is onveilig een hoofddoek te dragen aan boord in geval van emergency procedures

• martin1900

Waarom is het onveilig om een hoofddoek te dragen aan boord??? Bij welke emergency procedures zou dit een belemmering zijn??

• Me

Wat ik ooit gehoord heb (toen ik in het Midden Oosten als stewardess werkte) is dat als je bijvoorbeeld een noodlanding moet maken, je ergens achter kunt kunnen blijven haken, de constructie zou los kunnen schieten en je gezichtsveld belemmeren. Daarom moeten ook de hoedjes etc ook af tijdens opstijgen en landen.

• martin1900

ok dat begrijp ik wel enigzins

• G.

Hallo, Ik ben gulira. Ik wil weten dat het mag of niet mag met hoofddoek dragen als stewardess worden . Wie wilt me antwoord geven a.u.b .