hoofddoek/stewardess

  • girl

    Wat voor islamitische maatschapijen heb je op schiphol, kun je me hier meer over vertellen?

  • Jasmina

    dank jullie wel mensen en ik vergeef de hatelijke reacties ``behandel een ander net zoals je zel behandeld wilt worden xx chokran hiba we iman mwah..

  • Joep

    Er is op Schiphol niet een maatschappij gevestigd waar je zou kunnen werken met een hoofddoek op.

    Zelf Royal Air Maroc dames hebben geen hoofddoek. Ik zeg.. leg je neer bij de in Nederland geldende normen en waarden van de luchtvaartmaatschappijen.. geen hoofddoek dus. Ik ga toch ook niet met een katholiek kruis om mijn nek bij Iran Air werken. Zo makkelijk is het. Veel vliegplezier

  • Jolanda

    Ik vind het echt belachelijk hoe de mensen hier reageren op een normale vraag.

    hier is mijn mening dan,

    wij moslims profiteren lekker van dit land, we leven van jullie belastiongeld waarmee we ook nog eens onze school betalen. en dan ook nog eens herrie schoppen in “jullie” wijken.

    als we lekker geld hier hebben gemaakt gaan weer we lekker weer terug naar ons eigen land. lkker weg uit dit kaalgeplukte kikkerlandje;)

    hahaha

    ik ben afgestudeerd aan de hoge school tio. ik vlieg al 3 jaar bij klm en heb zelf mee gemaakt dat er soms meisjes waren die een met hoofddoek mochten vliegen.

    dus bij deze..

    groetjes,

    jolandatje

  • steward

    Zo te lezen ben je afgestudeerd op de hogere kleuterschool! Wat een stomme reactie! En jij vliegt? Vraag me af hoe je met zo'n houding en spelfouten door de selectie en cursus bent doorgekomen, kan niets anders zijn dan puur, maar dan ook puur STOM geluk!

  • steward

    Ps, mijn bericht is natuurlijk voor Jolanda!!

  • Joep

    Doe eens even normaal Jolanda, als je bij KLM vliegt weet je zelf dat er niet EEN collega is die in de cabine staat met een hoofddoek!

  • Y.

    Ik vind dat je een beetje fel reageert op de berichten hier. Ik ben het niet helemaal eens met en ieder z'n woordkeus, maar in Nederland vliegen we niet met een hoofddoek. Dit is niet discriminerend bedoeld naar vrouwen die een hoofddoek dragen, maar omdat de luchtvaartmaatschappij geen hoofddoek in haar dress code heeft. Men moet zich aan de uniformvoorschriften houden die de maatschappij heeft opgericht.

    Ik heb zelf ook op Tio gezeten, en om eerlijk te zijn vond ik het een verspilling van m'n geld. Prijs en kwaliteit stonden niet in verhouding, en het heeft me uiteindelijk echt niet geholpen om te vliegen. Daar heb ik zelf voor moeten knokken. Ik vlieg ook al weer wat jaartjes, en heb nog geen stewardess bij de KLM gezien die een hoofddoek droeg. Ik weet dat er bepaalde (moslim) landen zijn, waarop gevlogen wordt, waar een hoofddoek dragen vereist is. Dus ja, dan wordt er wel een hoofddoek aan boord en daarbuiten gedragen. Maar dit is omdat het land dat eist, en niet omdat de airline dat graag wilt.

    Er zijn voldoende airlines die wel stewardessen hebben die een hoofddoek dragen, maar deze bevinden zich niet in Nederland. Dan zul je meer in landen als Saudie-Arabië, Iran of Marokko moeten denken. En dan zul je je helaas daar ook moeten vestigen.

  • Jolanda

    dit bercht is bedoeld voor steward

    ik schreef dat omdat er zoveel negatiefs werd gezegd over dat hoofddoek gebeuren. jasmin vroeg ook maar een normaal vraag en werd ook gelijk negatief erop gerageerd.

    en ja.. ik vlieg bij KLM en ik heb het een keer meegemaakt dat er soms dames waren die wel een hoofddoek droegen.

    groetjes

    Jolanda

  • Joep

    Jij spoort echt niet.. in Nederland zijn er echt geen maatschappijen die stessen met een hoofddoek hebben.. ook al is dat je ideaal beeld..