Salaris grondstewardess/stewardess

  • @elise

    Hoi Elise,

    Ik heb gevlogen bij Transavia in de tijd dat je nog kon freelancen, deed het destijds naast mn studie. Toptijd gehad. Vervolgens gevlogen bij Martinair en de Cityhopper. Vond van de 3 KLC het minst. Heb totaal een jaar of 8 gevlogen. Was aangenomen bij KLM maar door een tijdelijke medische reden mocht ik even niet vliegen en ben ik naar de grond gegaan. Eerst PH en vervolgens PG (afhandeling Trans) en nu wil ik niet meer vliegen! Ik heb een toptijd gehad met vliegen maar vind de grond toch zo veel leuker!

    Groetjes,

    Britt

  • Feike

    Beste mensen ….. (geen idee wie ik moet hebben )

    Voor Economie moet ik een werkstuk maken over jouw beroep die je kater wil doen , Ik wil later Stewardess worden ( geen grond ) een ik bn op zoek naar iemand of iets doe me kan zeggen of wijsen hoeveel salaris ( CAO) verdient als je bij Schiphol werkt ?? Op een site hb ik gevonden dat de meeste stewardessene 1879.65 Euro verdienen ,,,, Maar is dat echt waar en hoe zit dat bij schiphol ??

    Gr Feike Muller

  • Tiffanny

    Hallo

  • Melissaa.

    Hee,

    ik wil waarschijnlijk stewardess worden.

    en mijn vraag is: wat voor opleiding hebben jullie gevolgd?

    groetjes Melissa

  • johan

    hallo sexy damezz ik had een vraag hoeveel verdien je als steward in de lucht ?

  • Yena

    Het verschilt per maatschappij wat je verdiend. Ik hoorde al 1800 euro brutto vallen als je bij de KLM werkt. Bij Trans en Arke start je met ongeveer 1500 brutto per maand. Daar komen nog wel toeslagen boven op, denk hierbij aan daggeld aandeel van verkoop aan boord en taxfree, en natuurlijk reiskosten.

    Het is echt geen verpot als je begint als stewardess. Als je veel werkt, en veel toeslagen hebt, kun je wel een leuk salarisje overhouden.

    Daarnaast hoef je geen speciale opleiding gevolgt te hebben. Het is veel belangrijker dat je ervaring hebt, in bijvoorbeeld de horeca of andere dienstverlenende baantjes. Mocht je wel een bepaalde studie willen volgen, dan raad ik toerisme aan. Maar kies dan voor een bredere opleiding, waar je nog alle kanten mee op kunt.

  • L.

    In elk geval niet met jou! Wat een afknapper die spelfouten!

  • fulya

    Hallo

    Ik zit in het derde jaar van Vmbo, ik doe kader, ik zit op zorg en welzijn. ik wil nA mijn 4de jaar Toerisme gaan doen en dan iets met grond stewardess/ of gewoon stewardes?

    hoe gaat dat Lukken mevrouw/meneer? hoe lang moest u er over gaan doen om dit baan te kunnen krijgen, en wat er voor gedaan ??

    vind u het een leuke beroep? verdient u goed?

    MVG.Fulya

  • ...

    Allereerst ervoor zorgen dat je een hele zin kunt maken zonder spelfouten… Succes!

  • Hannah

    Hallo,

    Mijn naam is Hannah en ik ben 17 jaar oud.

    Ik zit in mijn examen jaar en ik hoor over 2 weken of ik geslaagd ben, waar ik wel vanuit ga uiteraard.

    Tevens heb ik mij ingeschreven bij het Mondriaan Toerisme, en zelfs al aangenomen.

    Nu had ik alleen een vraag voor iemand die dit leest en mij antwoord kan geven.

    Ik ben nu toch aardig verwart als ik kijk naar de verschillende antwoorden op vragen over de verdiensten van een Grondstewardess, wat ik dan ook wil gaan worden. Mijn opleiding duurt dan 4 jaar en ik ben dan 21 als ik af studeer. Kan iemand mij misschien verder op de hoogte stellen?

    Alvast heel erg bedankt.

    Met vriendelijke groeten

    Hannah