Salaris grondstewardess/stewardess

  • Simone

    Maak je opleiding af of doe een algemene toeristische opleiding. Trap er niet een specifieke (dure en particuliere) opleiding voor stewardess te gaan doen. Hte kost je veel geld en zet je vast in een sector waar het lastig kan zijn aan een baan te komen. Als je de motivatie kan vinden maak je opleiding af en probeer touristische ervaring op te doen. Maar gooi geen geld weg aan een onzinopleiding (al zullen er hier meiden zijn die anders roepen omdat ze wel deze opleiding hebben gevolgd)

  • Groene Brigade

    Dag Withney,

    Ik ben nu aangenomen bij de groene waar ik bewust voor gekozen hebt. Qua salaris krijg je vanaf je 21ste 1742 bruto maar door je toeslagen ed is mij verteld door een ervaren Trans stess dat je bruto bedrag je netto wordt. Wat je studie betreft zeg ik gezien je leeftijd en dat deze baan altijd blijft bestaan….maak het af en wanneer je klaar bent ga dan lekker solliciteren bij de maatschappij je wilt werken.

    1 je hebt dan een goed papiertje op zak waarmee je zelfstandig, in een ziekenhuis of kleine praktijk kan werken en het is een heel dankbaar mooi beroep. 2 je bent dan wat….24 jaar als je klaar bent genoeg tijd om uit te vissen of je echt stewardess wil worden.

    3 ga geen dure opleiding volgen want dat geeft geen garantie om aangenomen te worden. En daarnaast als je aangenomen wordt moet je toch altijd de scholing van het bedrijf volgen gratis!!!! om voor hun te kunnen vliegen. Dat duurt ongeveer 4 tot 6 weken.

    Ik zou zoals mijn tekst al aan geeft mijn studie afmaken. Maar das mijn mening.

    Succes met je keuze.

  • Lau

    Ik zou ook deze opleiding afmaken, of een andere (bredere) opleiding kiezen. Om te solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij heb je geen specifieke opleiding nodig. Enkel het niveau van de opleiding die je gevolgd hebt telt (geloof dat dit voor de meeste maatschappijen minimaal havo of mbo 4 is?), en als je aangenomen wordt krijg je nog een interne opleiding van de maatschappij zelf.

    En mocht je dan niet aan de bak komen als stewardess dan heb je in ieder geval nog iets anders om op terug te vallen. Probeer ondertussen, dus tijdens je studie, wat werkervaring op te doen in een “sociaal” beroep, dus in de horeca, verpleging, of als je in de buurt van een luchthaven woont als grondstewardess.

    Succes!

  • marjon

    Ik zou ook zeker een opleiding afmaken die breder is dan alleen stewardess! Ik heb een opleiding in de hulpverlening, en daar al veel ervaring in. Ik ga nu de stap maken naar het vliegende bestaan, maar wel met de zekerheid dat ik in de wintermaanden altijd weer terug kan in de zorg. Ook als het uiteindelijk toch niet mijn ding blijkt te zijn, of er door crisis enz geen werk meer is, dan heb ik altijd een goede basis waar ik op terug kan vallen. Ik kan je zeggen dat dat veel zekerheid geeft!

    Wed dus niet op 1 paard!!! Succes!

  • Rianne

    Beste Marit,

    Vriendin van mij is stewardess. Ik geloof dat zij ook begon met €1800 euro bruto / maand (dat is 2 jaar terug). Succes.

    Groetjes,

    Rianne.

  • Whitney

    Heel erg bedankt aan iedereen, voor de raad. Ik ben er echter nog steeds niet uit wat ik nu verder ga doen maar dat komt wel hoop ik. ik heb me in elk geval al ingeschreven voor een infosessie bij het stewardess college in Antwerpen en zodra ik meer weet over het beroep kan ik een keuze gaan maken. Ik ben nu toch in 8 weken vrij van school ( omwille vd stage die ik niet loop), genoeg tijd dus om goed na te denken. En zoals de meesten onder jullie me aanraden, is het mss idd toch verstandig mijn opleiding af te maken, hoewel de motivatie echt weg is…

    Alvast bedankt voor jullie reacties, ik apprecieer het echt

    Veel liefs

    Whitney

  • Maria

    Hoveel verdien je als grondstewardess op een 23 jarige leeftijd??? iemanddd???:)

  • K

    Hallo

    Ik zit in het 4de jaar van het vmbo en heb wiskunde vorig jaar laten vallen.

    Is wiskunde echt verplicht in dit beroep ??

    Ik wil heel graag een reactie

    Mvg

    Kaylee

  • Michael B

    Nee is niet verplicht. Meeste maatschappijen willen HAVO of MBO4. Bij Transavia is dit slechts een pré, maar hoeft het niet. Wiskunde heeft hiermee niets te maken. Je kunt ook stewardess worden als je niet goed bent in wiskunde.

  • Karen

    Ik vind de salarissen jammer genoeg wel tegenvallen.. Niet dat het slecht is, maar ik had meer verwacht, vooral omdat de trainingen zo streng zijn.. Ik werk nu in de horeca en op basis van 40 uur verdien ik 1.990 euro netto… en dat is ‘ maar’ horeca werk.. Id dit typisch een geval van ‘ vraag en aanbod’ ? Ik bedoel, ik wil ook dolgraag vliegen, ook al houd ik maar 1000 euro per maand over bij wijs van spreken ;-) Of haken sommige van jullie af door het niet al te hoge loon? (En dan heb ik het vooral over de kleinere maatschappijen)