Salaris grondstewardess/stewardess

  • lolaa

    ja hannah ik wil dat ook heel erg graag weten ik zit op de middelbare school en ik wil zeker weten stewardess worden hoeveel verdie je dan eigelijk??

  • yenny

    Je opleiding kiezen is moeilijk vooral nu ik pas 16 word. Grondstewardess lijkt mij wel leuk ,maar over het salaris moet je wel 2x goed nadenken.;)

  • chaima

    hallo S

    ik vind het echt wienig het salaris die jij krijgt. ik wou zo graag grondstuwardes worden maar ik denk dat het een beetje weg daalt hahahaha (:P)

    maar als je nou 24 uur werkt krijg je dan 25% hoger dan dat je nu hebt of blijft het dan gewoon op het zelfde salaris?????

    of tijdens de vakanties al je 12 uur werkt i.p.v. 6 uur gaat dan je salaris stijgen of blijft het dan het zelfde???????

    dank je wel voor het lezen ik wil graag een reactie tereug doei doei :)

    groetjes chaima:)

  • Suus

    Wat lees ik toch allemaal vage berichten! Ik werk zelf ook als grondstewardess en ben 20 jaar en verdien echt wel meer als 1500 euro netto! Maar werk niet voor klm. Ik werk voor een afhandelingsmaatschappij wat ik veel leuker vind dan een KLM!

  • Bijna-Stess

    Ik lees hier een aantal reacties van meiden die zowel gevlogen hebben als op de grond gewerkt en die aangeven dat de grond zoveel leuker is. Wat maakt het zo leuk? Ik heb er namelijk helemaal geen beeld bij, dus ik ben erg nieuwsgierig.

  • Simone

    IK heb gevlogen (KLM) en op de grond gewerkt (afhandelaar). Wat mij betreft kan niets tegen vliegen op. Ja qua werkinhoud is de grond leuker, meer uitdaging. Je moet de systemen en codes kennen, er zijn een heleboel regeltjes en richtlijnen te volgen en die heb je echt niet 1 2 3 onder de knie. Dat is meer uitdaging dan thee serveren ;-)

    Maar vliegen is echt zo veel leuker. Passagiers blijven passagiers. En in de lucht is er meer tijd voor een praatje, echt contact. IK hou van mensen en dat is wat het werk leuk maakt. En waar tref je een team van collega's die je voor het eerst ontmoet en na de vlucht een drankje mee drinkt, of de volgende dag met je door Disney lopen, met een taxi toeristisch door Delhi rijden of een bbq in een park op de terugweg van Niagara Falls.

    De grond is leuk en heeft het voordeel dat je thuis bent, maar vliegen is zoveel meer dan werk alleen. Het is een geweldig wereld en mijn mooiste werkervaring ooit.

  • R

    hai hai

    ik wil heel graag grondstewardess worden.

    heb er lang over na gedacht maar nu weet ik het zeker

    ik hoor iedereen klagen over salarissen maar in principe kan een verstandig mens

    wel rond komen neem ik aan als je 18 bent en je verdien tussen de 1500euro en 1800

    mag je niet klagen volgens mij maarja,

    nu heb ik een vraagje over ipb vliegen

    heel veel mensen hebben mij gezegd dat er dan mensen ipb kunnen vliegen als ik eenmaal stewardess ben

    ik ben nu wel benieuwd hoe dat in elkaar zit

    kan iemand mij hier meer over vertellen

    alvast bedankt

    R.

  • Z.

    Ik denk niet dat je als grondstewardess tussen de 1500 en 1800 verdient hoor.. En zeker niet als je 18 bent, dan heb je namelijk nog het jongerenloon.

    Maar ik ben zeker ook benieuwd naar het IPBen: mag je ook IPBen als je grondstewardess bent? Of mag dat alleen maar als je vliegt?

  • S.

    Je mag IPB'en als je grondstewardess bent maar je moet wel een KLM contract hebben, dus niet via het uitzendbureau.

    Ik heb voor de blauwe gewerkt via het uitzendbureau en kan je vertellen dat het echt niet veel verdiend. Ik ben 21 en kom zeker niet aan de 1500 euro. Bovendien was er weinig werk en kon ik dus niet fulltime aan de slag. Best veel onzekerheid qua uren en dus ook qua salaris.

    Maar het werk, echt top! Heel leuk, veel afwisseling, veel verantwoordelijkheid.

  • Whitney

    Hoi iedereen!

    Ik ben 21 en zit in mn tweede jaar vroedkunde… Ik ben namelijk van plan te stoppen om in februari een opleiding stewardess te volgen. Maar ik probeer eerst zoveel mogelijk informatie bijeen te krijgen vooraleer ik definitief verloskunde opgeef. Ik zit nu namelijk in de helft van mn opleiding maar het bevalt me niet meer vandaar…

    Mijn vraagjes: ik heb net ontdekt dat er een stewardesscollege bestaat waar je een opleiding kan volgen gedurende vier maand. Het kost echter meer dan 3000euro en dat vind ik verschrikkelijk duur voor een opl van vier mnd…is dat college toch de plaats waar de meeste stewardessen hun opleiding volgen of gaat wordt de kpleiding vaker via een luchtvaartmaatschappij gevolgd?

    Verder heb ik nu al op verschillende forums telkens zo n verschillende salarissen ontdekt. Heel erg uiteenlopend ook ( van 1200 bruto tot 1800 netto). Hoe zit dat nou juist en waarvan is zo n salaris afhankelijk?

    En mijn laatste vraag…ik krijg veel opmerkingen van mensen die vinden dat ik mn huidige opleiding zeker niet moet opgeven volr stewardess, klopt het dat het erg moeilijk is een baan te vinden in die sector?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden

    Liefs

    Whitney