Arkefly Academy

• ORstagiair

Lieve collega's,

Als er iemand is die informatie wil over de Arkefly Academy, vraag maar raak! Ik ben er zelf erg tevreden over en kan het aan iedereen aanraden:)

Groetjes!

• HVtje

Zit er nou ook een baangarantie bij die opleiding?

• ORstagiair

Van AA1, die in september 2011 begonnen zijn, zijn er wel een aantal die een contract zijn aangeboden ja. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe goed je bent en of er mensen nodig zijn.

• stef

Is het nou onderdeel van ROC?

• ORstagiair

Het is een samenwerking tussen ROCVA en Arkefly en een erkende mbo-opleiding. Dus na 1,5 jaar heb je een diploma voor luchtvaartdienstverlening, werkervaring en misschien wel een baan!

• C-tje

Hoi ORstagiar,

Ik ben aangenomen voor de arkefly Academy en heb wel wat vragen.

Hoelang zit je op school voordat je begint met vliegen?

Welke bestemmingen vlieg je als aan voor je Sa stage? Ik heb tijdens de selectieronde alleen PUJ en CUR opgevangen maar dat zullen er wel meer zijn toch?

En hoeveel vluchten heb je ongeveer per maand of een indicatie ervan?

Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!

Groetjes

• ORstagiair

Haay C-tje!

Super leuk dat je bent aangenomen, gefeliciteerd:)

Je begint waarschijnlijk eind augustus, begin september en dan ga je ongeveer een maand naar school. Deze periode is niet al te moeilijk, je krijg o.a. cabinetraining, nulmetingen van alle vakken en een topotoets. Hierna twee weken mini-ini en dan ben je SA.

Als SA vlieg je op de populairste Arkefly bestemmingen. Je bent extra handen aan boord, bovenop het verplichte aantal crewmembers (op 737 zijn 4 verplicht, jij bent nummer 5). Dus word je ingedeeld op de drukste rotaties. Dit zijn dan vooral CUR, PUJ, CUN en IT's zoals HRG en LPA. Dit was bij ons jaar zo, maar misschien krijgen jullie nieuwe bestemmingen:)

Ik had meestal 2 IT's en 3/4 ICA's per maand. Sommige van ons hebben alleen maar ICA's gehad en sommigen alleen IT, maar dat verschilt per rooster.

Ik hoop dat dit je helpt en meer vragen zijn natuurlijk welkom! Je gaat een heel leuke tijd tegemoet.

xx

• Pink Vision Coaching

Hallo allemaal,

Ons bedrijf geeft sollicitatie trainingen en coaching aan meiden die graag willen gaan vliegen. Ik heb zelf bij de KLM gevlogen als stewardess en heb ooit de hele procedure bij de Emirates doorlopen, ook ben o.a. coach en lerares.

Voor info: check onze webstite en bel of mail gerust! www.pinkvisioncoaching.nl

Groetjes Pink Vision Coaching

• C-tje

Beste ORstagiair,

Bedankt voor de antwoorden, ik had heel veel vragen en nu ik de kans krijg weet ik niet meer wat ik je moet vragen haha.

Al had ik wel verwacht dat de IT tjes wat meer “echt” europa waren, maar deze bestemmingen lijken me ook echt super om aan te vliegen!!

Ga jij binnenkort aan je CA stage beginnen? Zijn dat dan dezelfde bestemmingen of krijg je dan weer andere?

En klopt het dat je gewoon zomervakantie hebt? Ik was er vanuit gegaan geen zomervakantie te hebben om dat juist de zomer een drukke periode is.

Nogmaals bedankt voor het beantwoorden van mij vragen.

Xx

• Xandra

Hallo C-tje,

Gefeliciteerd dat je ben aangenomen super leuk !

Nu had ik een vraagje, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Ik wil ook heel graag deze opleiding doen maar ik heb een mail gestuurd naar de arkefly academie maar ik

heb tot nu toe nog niks terug… ik heb roc va meerdere keren gebeld maar ze zeggen allemaal ; opnieuw mailen…

Ik wil toch wel heel graag in augustus beginnen. Maarja als niemand reageert dan gaat dat moeilijk.

Ik heb een HAVO diploma met engels en frans dus het ligt er ook niet aan dat ik niet aan de eisen voldoe…

ik hoop snel iets van je te horen !

Groetjes Xandra