Arkefly Academy

• C-tje

Beste Xandra,

Super leuk dat je je ook gaat aanmelden! Ik heb me ingeschreven via arkeflyacademy@rocva.nl.

Hier heb ik in de mail gezet dat ik me graag aan wil melden voor de opleiding, later kreeg ik een mail terug dat ik verwacht werd op de opendag/informatie dag (daar kan je je ook voor inschrijven op de website van ROC va.) Toen ik daar was geweest, kreeg ik een kort interview en als ze je geschikt vinden mag je op de selectiedag van ArkeFly komen. Vanaf dat moment heb ik alleen maar contact gehad met mensen van ArkeFly en moet as. Donderdag al uniform etc.aan laten meten. Volgens mij zijn er nog wel opendagen deze zomer.

Hoop dat je hier iets aan hebt, en heel veel succes!! Wie weet tot 26 Augustus.

Groetjes

• stess85

Pink Vision Coaching Schreef:

——————————————————-

> Hallo allemaal,

>

> Ons bedrijf geeft sollicitatie trainingen en

> coaching aan meiden die graag willen gaan vliegen.

> Ik heb zelf bij de KLM gevlogen als stewardess en

> heb ooit de hele procedure bij de Emirates

> doorlopen, ook ben o.a. coach en lerares.

> Voor info: check onze webstite en bel of mail

> gerust! www.pinkvisioncoaching.nl

>

> Groetjes Pink Vision Coaching

Hou nou eens op ‘Pink Vision Coaching’!!

Ik lees het nu bijna overal.

Ga lekker ergens anders reclame maken!!!!

• Ivy

Hej C-tje,

Ik heb vandaag het uniform gepast en besteld. Leuk dat je ook op 26 aug begint!

Ik heb afgelopen dinsdag de selectiedag gehad, vanochtend gebeld en vanmiddag gelijk al uniform regelen.

Ben benieuwd hoeveel er door zijn, want er was naast mij maar 1 ander meisje vandaag voor Arkefly geweest.

Weet jij toevallig of er van jouw groep een paar door zijn?

• C-tje

Hoi Ivy,

Wat leuk dat het allemaal zo snel ging en natuurlijk gefeliciteerd.

Ik was er gister ook voor het uniform en schipholpas etc. Wel in de ochtend.

Ik ben nog 2 meisjes van de selectie waarin ik zat tegengekomen en de rest was allemaal van de reguliere opleiding, wij vonden het ook heel weinig. Nog wel wat mensen gezien van de selectie maar die waren er niet doorgekomen en zijn dus de reguliere luchtvaartdienstverlening gaan doen.

Ben ook wel benieuwd met hoeveel we uiteindelijk in een klas zitten.

• Nini

Hallo iedereen op dit forum!

Ik heb een mail gestuurd voor sollicitatie voor de Arkefly Academy.

En heb net een mail terug gekregen met een uitnodiging voor de informatiebijeenkomst!!!

Ben er zo blij mee!!

Maar ik heb een aantal (nieuwsgierige) vragen..

Wie kan mij antwoord geven?

Krijg je op de informatiebijeenkomst meteen te horen of je door bent naar de selectiedag?

Zo ja.. Hoe snel vindt de selectiedag plaats na de informatiebijeenkomst?

Ennnn… Wat voor testen krijg je allemaal op de selectiedag?

Misschien zijn er nog anderen die ook zijn uitgenodigd voor de informatiedag?

Ik ben benieuwd, en heb er enorm veel zin in!

Groetjes,

Nini

• loetje

Hallo allemaal,

Ik ben zeer geintresseerd in de arkefly academy, nu doe ik zelf HBO maar wil graag de overstap maken naar de arkefly academy aankomende zomer.

Ik ben slecht in rekenen helaas.

Nu las ik dat je eerst een instaptoets voor het MBO moet doen, met onder andere rekenen.

Hierna krijg je een bindend advies en moet je tijdens de selectiedagen van Arkefly ook een toets doen met o.a rekenen?

klopt dit?? en waaruit bestaan deze rekentoetsen??

Ik hoop dat iemand me kan helpen?!

mvg !

• Linda

Je volgt nu HBO en wilt een mbo-4 opleiding gaan volgen aan de Arke Fly Academy?

Dat snap ik niet. Als je al havo of mbo 4 hebt dan kun je gewoon gaan solliciteren! Je zou nog een verkorte opleiding kunnen doen zonder mbo, zo'n sollicitatie opleiding aan een stewardesscollege op schiphol of bijvoorbeeld cabin-ok maar je gaat toch geen mbo doen als je al hbo hebt?

Groetjes en succes

• loetje

Hoi Linda,

Ik begrijp je reactie, maar stewardess worden is mijn droom.

Nu er overal stops zijn op het werven van stewardessen ( ook arkefly) kan ik via deze academy meteen de lucht al in, met kans op een baan bij arke.

plus een afgeronde mbo 4 opleiding ipv alleen een havo opleiding

• Linda

Loetje,

Hoe lang ga je erover doen bij Arke?

Waarom kijk je niet naar een goede opleiding Hospitality niveau 4? Dat is veel breder dan alleen luchtvaartdienstverlener.

ze geven die nu ook bij het-hospitalitycollege.nl.

Het is echt niet zo dat je gegarandeerd aan een baan komt als je arke-fly academy volgt. Ik zou me echt focussen op een bredere mbo studie rrichting hospitality of toerisme.

Succes met je keuze…

Groetjes

• Arke

Hoi Loetje,

Ik ben het met Linda eens over je niveau (je hebt al het niveau om aangenomen te kunnen worden bij een luchtvaartmaatschappij). Maar dat is je eigen keuze.

De rekentoets bij Arkefly is niet zo moeilijk.

Wat bij mijn selectie zo was is dat ik het boekje van het Arke café voor me kreeg en dan moest je bijvoorbeeld gaan uitrekenen hoeveel een sandwich en een biertje was ( hiermee goed uitkijken met eventuele “combideals” maar dat is een kwestie van lezen.

De opleiding duurt anderhalf jaar, als je deze met succes afrond heb je een niveau 4 luchtvaartdienstverlening binnen.