Arkefly Academy

• Arkestess

Arke moet Arkestess zijn!

• Stess

Kun je bij Arke ook zelf je rooster een beetje indelen net als bij KLM met verzoekjes?

En hoevaak heb je standby in de week? Ben benieuwd wanneer ze weer een vacature hebben!

• N

Ollaaaa

Leuk dat hier een topic over gemaakt is. Ik ben zelf ook van plan om de lucht in te gaan.

Momenteel nog aan het studeren toerisme niveau 3. Maar ben van plan om in september te beginnen met steward opleiding van Arkefly niv 4. Hoop dat ik een goede referentie aan kan houden als ik bij Arkefly stage loop. Kan iemand mij vertellen hoe z'n werkweek eruit ziet. Hoeveel dagen ben je daadwerkelijk in de lucht en vlieg je meteen terug na een vlucht. Hoe zit het met ICA vliegen. Is dat ook mogelijk voor stagiaires. En hoelang verblijf je op de bestemming. Als ik in september begin met de opleiding. Wanneer start ik dan met de Inni en waneer begin je met vliegen. Ik heb begrepen dat je een diploma krijgt na het afronden van je opleiding. Dat is neem ik aan een algemene luchtvaartdienstverlening diploma? Of staat er Arkefly op?

Hoeveel klassen starten er elke jaar. En ik zag ook dat er staat 1,5-2 jarig opleiding. Is 1,5 jaar reëel zijn er mensen die het in 1,5 jaar hebben gehaald.

Ps: Ik heb ook een mail gestuurd voor de selectiebijeenkomst. Dat zal vast goed komen. Iemand enig idee wanneer dat zal plaatsvinden. En hoe gaat z'n bijeenkomst in z'n werk.

Heb er enorm veel zin in. En ben erg enthousiast.

Byebye

• N

Heyhey,

Heb vandaag een uitnodiging ontvangen voor de kennismakingsbijeenkomst ROCVA 11 februari 16:00uur

Wie is er ook?

• ORstagiair

Stess - Bij Arke kun je vluchten aanvragen en ook onderling ruilen met collega's. Dit kan alleen als je een contract hebt, niet als stagiaire.

N - Geen 1 werkweek is hetzelfde. Meestal begin ik met een IT en daarna een ICA. Per werkweek ben ik dan rond de 4 á 5 dagen van huis. Na elke ICA heb je wel 3 dagen vrij, dat is je ‘weekend’. Of je meteen weer naar huis gaat na een vlucht hangt er dus vanaf waar je heen gaat. Hoelang je op een bestemming verblijft verschilt ook. Op CUR verblijf je ongeveer 24 uur, maar bijvoorbeeld in Orlando blijf je 5 dagen. Dat verschilt heel erg per bestemming en seizoen.

Als je in september begint met de opleiding, ben je (zoals eerder vermeld) een maand op school en begin je half oktober aan je mini-ini en zal je eerste vlucht rond eind oktober/begin november zijn. De opleiding duurt 1,5 jaar en dit is prima te doen. Aan het einde hiervan krijg je een algemene luchtvaartdienstverlening diploma, maar wel met meer gerichte werkervaring dan de meeste. De eerste drie jaar is AA altijd 1 klas geweest van rond de 20 leerlingen, maar bij meer aanmeldingen kan er altijd een 2de komen.

Ik hoop dat ik een aantal vragen heb kunnen beantwoorden!

En N - veel succes 11 februari! :)

• Stess

Orstagiair bedankt!

Kun je met dat aanvragen je hele rooster een beetje bepalen qua vluchten/vrije dagen net als KLM of zit daar ook een max aan met wat je mag aanvragen.

Hoeveel standby heb je gemiddeld in de week? Ik woon niet in de buurt van schiphol namelijk en als je dan zelf je rooster zou kunnen plannen en daardoor niet zo vaak op en neer hoeft, zou dat wel schelen. (Kan wel in de de buurt overnachten overigens, maar niet ideaal)

• Kim

Hallo,

Ik vroeg mij eigenlijk af hoeveel je op school zit.

Heb je 5 maanden stage over de hele opleiding en dan achter elkaar of is dit verdeeld?

Bedankt

• Kim

Oja en krijg je ok iets als een stage vergoeding?

• Kim

Niemand?

• Vanessa

Hoe ziet het uniform eruit wat je draagt aan boord?