Hallo allemaal,
Vandaag assessment day gehad. Het was erg leuk maar ook heel anders dan ik had verwacht. We waren met ongeveer 100 dames en heren en moesten als eerst onze CV en foto inleveren. Ik wist zelf niet dat je aan de hand van deze dingen nogmaals beoordeeld zou worden, maar dat bleek dus wel het geval te zijn. Na de presentatie over hoe het leven is in Dubai en waar je rekening mee moet houden en dergelijke, werden we naar buiten gestuurd voor de eerste eliminatieronde. Dit was dus gebaseerd op je CV en je foto!! Na deze ronde was het deelnemersaantal geslonken van 100 naar 55. Vervolgens werd de groep in 2en gesplitst, waarna je met een groepje van 3 personen een voorwerp kreeg waarbij het de bedoeling was dat je ‘out of the box’ zou denken. Je kreeg 5 minuten om te discussiëren met je partners om vervolgens je idee kort voor de groep te presenteren. We hebben het hier dus over een indruk van om en nabij de 5 minuten. Hierna wederom een eliminatieronde, dus het was zaak om je op een goede manier te profileren. Na de 2e ronde waren er nog 27 personen over. Deze 27 werden daarna verdeeld in 3 groepen van 9. Per groep werd de zogenaamde ‘reachtest’ afgenomen, waarbij je minimaal tot 212 cm moest reiken. Zo niet, dan kon je direct naar huis. Ook werd er gecontroleerd op zichtbare tatoeages. Als je die had, ook direct naar huis. Met de overgebleven mensen in je groepje werd er een discussie gevoerd. In deze discussie werd je getest op assertiviteit, de gouden middenweg noem ik het voor het gemak. Niet te leidend, maar ook niet te volgend. Hierna wederom een eliminatieronde. Na deze ronde waren er nog 14 personen over. Deze 14 moesten als laatste nog een schriftelijke engelstoets afnemen. Daar kreeg je een uur voor en het was in principe basisengels, dus ik maakte me erg niet echt zorgen over. Na de engelstest vielen er nog 3 personen af vanwege een onvoldoende score, de rest is uitgenodigd voor ‘the final interview’. 11 van de 100 personen hebben het uiteindelijk gehaald tot dit interview, waaronder ik zelf.
Het leukste van deze dag was het ontmoeten van mensen met hetzelfde doel. Iedereen is professioneel en wil hetzelfde. Het maakt het natuurlijk extra mooi dat ik de hele dag heb kunnen doorlopen en zo dus alles mee heb mogen maken. Aankomende dinsdag is mijn final interview, dus ik hoop dat alles goed is en dat ik binnenkort mijn carrière kan beginnen bij Emirates.
Ik hoop dat de mensen die in de toekomst gaan solliciteren iets gehad hebben aan mijn verhaal!
Iedereen succes in de toekomst en laat je niet uit het veld slaan!
Groetjes Bart