KLM cabine WERVING 6-12

• jem

Ili
    KLMOK
    anouk
    [...]

Welke FB pagina als ik vragen mag?

hoi Anouk,

gewoon bij facebook zoeken Cabin-OK

Heb me ook ingeshreven voor cabin-ok! Want ik wil deze baan echt heeeel erg graag. Ben zelfs bereid mijn rechtenstudie ervoor op te geven!

Heel veel succes @Ili! Toevallig ik studeer ook rechten;) hoeveelste jaar ben je?

• katja

Hoi allemaal..

Ik had begin december ook gesolliciteerd bij KLM en ben uitgenodigd voor komende dinsdag 10e Meet&Greet. Wat kan ik daar voor vragen verwachten? Iemand ook kleding tips? Super spannend! Iedereen succes! Groetjes

Post is bewerkt op jan 8, 2017, 12:49 p.m. door katja

• Cloud

Krijg je nadat iedereen zich voorgesteld heeft nog vragen over je motivatie en waarom KLM etc? Of moet je dat echt al goed verwoorden in je presentatie? Iemand die mij dit kan vertellen?

• Ili

Jem
    Ili
    KLMOK
    [...]

Heb me ook ingeshreven voor cabin-ok! Want ik wil deze baan echt heeeel erg graag. Ben zelfs bereid mijn rechtenstudie ervoor op te geven!

Heel veel succes @Ili! Toevallig ik studeer ook rechten;) hoeveelste jaar ben je?

Hoi ik ben 2de jaars en jij? 

• Jeroen

Goedemorgen,

Ik heb 27 jan een gesprek, is er iemand die meer kan vertellen over hoe dit gaat?

Gaan ze ook vragen stellen over de online test die je moest maken?

Kleding advies? alle andere tips zijn welkom.

• Sophie

Jeroen

Goedemorgen,

Ik heb 27 jan een gesprek, is er iemand die meer kan vertellen over hoe dit gaat?

Gaan ze ook vragen stellen over de online test die je moest maken?

Kleding advies? alle andere tips zijn welkom.

Hi Jeroen, 

Je kan hier op het forum even terug bladeren, staat heel veel info op! De meet & greet is exact zoals beschreven staat  op de KLM website. In een groepje met sollicitanten en twee recruiters heb je eerst een voorstelronde. Iedereen vertelt kort over zichzelf en zijn/haar motivatie. De recruiters stellen ieder wat vragen, en vervolgens krijg je een onderwerp waarin je in het Engels een groepsgesprek gaat voeren. Over de testen wordt niet gevraagd, het is wel zo dat in een later stadium een aantal kandidaten willekeurig gevraagd wordt de test verkort nog eens over te doen. 

Wat kleding betreft, waren de mannen die ik ben tegengekomen eigenlijk allemaal in pak.

Succes de 27e, komt vast goed!

• Jeroen

Hallo Sophie,

Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoorden.

We gaan er voor :-) 

Groetjes. 

• rdmdeboer__guid_k7

CAman

Ik heb er zelf wel een redelijk gevoel over, maar dat zegt niets. Afwachten wat KLM zegt. Ik ben overigens een man. De groepsopdracht duurt alles bijelkaar ongeveer een uurtje. Daarna overleggen de recruiters wie doorgaaan naar de finale interviews en wie niet. Het beste is dus de hele dag te reserveren want wanneer je door bent kan het zijn dat je pas 's middags het interview hebt. Over de cabin crew sollicitatie training kan ik niets zeggen. Ik heb deze niet gevolgd. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het je helpt om je sollicitatie tot in de puntjes voor te bereiden. Maar volgens mij is het allerbelangrijkste gewoon jezelf zijn. Buiten het voorbereiden van antwoorden op mogelijke vragen kan je immers niet zo heel veel voorbereiden. Voor de groepsopdracht kan je sowieso niets voorbereiden. Hier is echt het belangrijkste dat je laat zien dat je een goede teamplayer bent. Als je dat niet bent, maar een rol gaat spelen, kom je waarschijnlijk niet ver. De recruiters zijn allemaal zeer deskundig en prikken zo door sociaal gewenst gedrag heen. Dus, blijf gewoon jezelf!

Heb je inmiddels al uitslag gekregen? en was dat bij telefoon of mail?

• katja

Vanochtend mijn Meet & Greet gehad. Je wordt ingedeeld in een groepje van 4 (of tenminste bij ons waren er 4). Er zitten dan 2 mensen van KLM bij. Ik moest eerst mezelf in een Elevator pitch voorstellen en dan stellen ze bepaalde vragen aan je. Bijvoorbeeld als je zegt dat jij goede inlevingsvermogen hebt gaan hun aan je vragen om een voorbeeld te noemen. Zo gaan ze alle 4 kanditaten af. Daarna kregen we op een papiertje een vraag in het engels hoe kan je aan iemand je KLM experience overbrengen, met andere woorden: wat denk jij wat voor eigenschappen en gedrag je als stewardess/steward moet hebben. 

Voor degene die nog op gesprek moeten.. Kleding en looks: dames hadden allemaal een witte bloes aan met een coubert met pantalons of een lange rok en heren waren in pak. Meeste hadden ook een knot of een staart. Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen omdat het toch best spannend is. Nu afwachten krijgen binnen 5 werkdagen te horen of ik door mag naar de volgende ronde. Goodluck allemaal! & Goed voorbereiden op wat je over je zelf wil vertellen 

• Sophie

Rick
    CAman

Ik heb er zelf wel een redelijk gevoel over, maar dat zegt niets. Afwachten wat KLM zegt. Ik ben overigens een man. De groepsopdracht duurt alles bijelkaar ongeveer een uurtje. Daarna overleggen de recruiters wie doorgaaan naar de finale interviews en wie niet. Het beste is dus de hele dag te reserveren want wanneer je door bent kan het zijn dat je pas 's middags het interview hebt. Over de cabin crew sollicitatie training kan ik niets zeggen. Ik heb deze niet gevolgd. Maar ik kan mij wel voorstellen dat het je helpt om je sollicitatie tot in de puntjes voor te bereiden. Maar volgens mij is het allerbelangrijkste gewoon jezelf zijn. Buiten het voorbereiden van antwoorden op mogelijke vragen kan je immers niet zo heel veel voorbereiden. Voor de groepsopdracht kan je sowieso niets voorbereiden. Hier is echt het belangrijkste dat je laat zien dat je een goede teamplayer bent. Als je dat niet bent, maar een rol gaat spelen, kom je waarschijnlijk niet ver. De recruiters zijn allemaal zeer deskundig en prikken zo door sociaal gewenst gedrag heen. Dus, blijf gewoon jezelf!

Heb je inmiddels al uitslag gekregen? en was dat bij telefoon of mail?

Ja ik ben ook benieuwd of je al wat gehoord hebt CAman! Ik heb gister ook het eindgesprek gehad, ik zit op mijn telefoon de hele dag :). Zo spannend allemaal… 

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.