KLM cabine WERVING 6-12

• Sophie

Kenza
    M
    Kenza

Hoi, ik had een vraagje, misschien dat iemand die kan beantwoorden.

Als je de hele selecieprocedure voldoende hebt afgerond, wanneer gaan ze eigenlijk je referenten bellen? En kan je dan ook echt, niet door gaan als je referenten bv negatief zijn?

Groetjes

Wart fijn dat je door bent! 

Heb je referenten die zich heel negatief kunnen gaan uitlaten? Zou wel jammer zijn als ze daarop je niet door zouden laten gaan. Ga duimen voor je!

Hoii, Dankjewell! Jaa het is meer dat mijn huidige werkgever eigenlijk andere mensen niet zoveel gunt dus zou me niks verbazen als ze een beetje negatief zal zijn ! Maar ja ik hoop idd ook niet dat ze je daarop zullen afwijzen terwijl je de selectieprodecure goed hebt afgerond.

Dankjewel heel lief van je ! Xx

In principe is het volgens mij zo dat je werkgever officieel gezien alleen een minder positieve referentie mag geven wanneer dit goed te onderbouwen is. Als je van jezelf weet dat daar geen reden toe is, hoef je je denk ik geen zorgen te maken… Succes verder!

• Flyingdutch

Hoi Saskia 

Ik heb ook dezelfde email ontvangen. Ben echt heel blij. Hopelijk worden we snel gebeld!!

• M

Vandaag de M&G gehad! Duurde 45 minuten, maar voor m'n gevoel was het echt ZO voorbij. Waren super aardige recruiters, kan niet anders zeggen. Maar verder kan ik er niks van maken.

Ze vroegen mij, na mijn pitch, niet zo veel als de andere kandidaten. Maar ik weet niet of dat is omdat ik al meteen afgevallen was, of omdat ik juist heel duidelijk was.

Tijdens het Engelse gedeelte heb ik mezelf niet heel erg kunnen laten horen, de andere 2 praatten gewoon heel veel & wilde ze ook niet bot onderbreken. Toen ik eindelijk wel wat kon zeggen, kwam ik net niet op een bepaald woord. Zal je altijd zien! Maar of dat nou per se slecht is?

Nog ander mensen die 'm vandaag hebben gehad? :)

• Rick

Afgelopen vrijdag mijn M&G gehad. Gisteren te horen gekregen dat ik door ben naar de volgende ronde 22 februari de samenwerkingsopdracht. Nog meer mensen die deze dag zijn ingepland? Kom steeds een stapje dichter bij een droom waar maken waar ik erg enthousiast van wordt.

• M

Rick

Afgelopen vrijdag mijn M&G gehad. Gisteren te horen gekregen dat ik door ben naar de volgende ronde 22 februari de samenwerkingsopdracht. Nog meer mensen die deze dag zijn ingepland? Kom steeds een stapje dichter bij een droom waar maken waar ik erg enthousiast van wordt.

Welk gevoel had jij over de M&G Rick? :)

• Rick

Lola
    Rick

Ik werd steeds zekerder tijdens het gesprek. Engels heb ik niet echt kunnen laten zien om dat de andere twee duidelijk beter waren in het spreken. Maar tijdens mijn pitch kon ik lekker oprecht glimlachen was ik lekker aan het vertellen en voelde het voor mij net alsof ik mij aan het voorstellen was. Ik had er een goed gevoel over maar wist niet echt wat ik er van moest denken omdat ik totaal niet uit deze wereld kom. Ik ben namelijk verre van het stereotype steward wat je normaal in het vliegtuig ziet rondlopen. Dus ben lekker mezelf geweest en heb gewoon openhartig verteld over wie ik ben. 

Voelde me in het begin enigsinds ongemakkelijk omdat ik bijna nooit in pak loop. Dus daar was ik wat onzeker over omdat ik niet wist of dit de recruiters was opgevallen.

Lang verhaal kort, leuk gesprek maar aan het eind had ik geen idee wat hun nou daadwerkelijk van mij vonden. Tot gisteren :)

Ik werd wel direct maandagochtend om 09:30 gebeld. Ik hoop dat je hier wat aan hebt Lola, iets langer verhaal dan je waarschijnlijk om vroeg .

• Nick

Rick
    Lola
    Rick

Ik werd steeds zekerder tijdens het gesprek. Engels heb ik niet echt kunnen laten zien om dat de andere twee duidelijk beter waren in het spreken. Maar tijdens mijn pitch kon ik lekker oprecht glimlachen was ik lekker aan het vertellen en voelde het voor mij net alsof ik mij aan het voorstellen was. Ik had er een goed gevoel over maar wist niet echt wat ik er van moest denken omdat ik totaal niet uit deze wereld kom. Ik ben namelijk verre van het stereotype steward wat je normaal in het vliegtuig ziet rondlopen. Dus ben lekker mezelf geweest en heb gewoon openhartig verteld over wie ik ben. 

Voelde me in het begin enigsinds ongemakkelijk omdat ik bijna nooit in pak loop. Dus daar was ik wat onzeker over omdat ik niet wist of dit de recruiters was opgevallen.

Lang verhaal kort, leuk gesprek maar aan het eind had ik geen idee wat hun nou daadwerkelijk van mij vonden. Tot gisteren :)

Ik werd wel direct maandagochtend om 09:30 gebeld. Ik hoop dat je hier wat aan hebt Lola, iets langer verhaal dan je waarschijnlijk om vroeg .

Rick wat leuk! Ik ben ook niet echt het stereo type steward ;-). Maar ben aangenomen en mag 4 april starten met de training. Heel veel plezier met de 2e selectie ronde. Dit is echt een hele leuke dag.

• Rick

Nick87

Rick wat leuk! Ik ben ook niet echt het stereo type steward ;-). Maar ben aangenomen en mag 4 april starten met de training. Heel veel plezier met de 2e selectie ronde. Dit is echt een hele leuke dag.

Hey Nick, ik zie de vraag al wel wat vaker voorbij komen, maar heb jij toevallig nog de gouden tip mbt de tweede dag? Misschien een state of mind of een kleine voorbereiding in iets? Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd niet te vergeten.

• Rick

Melissa
    Rick

Hi Rick, ik mag ook de 22e voor de tweede ronde, jij ook om 10u? Spannend he!

Heey Ik heb hem een uurtje eerder!

• Nick

Rick
    Nick87

Hey Nick, ik zie de vraag al wel wat vaker voorbij komen, maar heb jij toevallig nog de gouden tip mbt de tweede dag? Misschien een state of mind of een kleine voorbereiding in iets? Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd niet te vergeten.

Thanks. Wees lekker jezelf en het 2e deel is een criteria based interview. Wat je daar eventueel aan voor kan bereiden is goed kijken naar je eigen competenties en daar voor jezelf voorbeelden van bedenken. Heel erg veel succes.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.