Vacature KLM maart 2022

• Misstravel

Yfke
    indra

Hoi Meiden,

Wat leuk allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum :)

Ik heb morgen mijn M&G en hopelijk ga ik door naar het CBI interview…. spannend allemaal ik heb geprobeerd mezelf voor te bereiden maar las en hoorde van vele dat je gewoon écht jezelf moet zijn en dat de recruiters je onwijs op je gemak stellen. Bij mij is ook niets over de serious game vermeld trouwens. 

Ik had trouwens 88% op de persoonlijkheidstest en kreeg na de pitch ongeveer 9 dagen later reactie (incl weekenden meegerekend). 

Nog meer mensen die morgenochtend moeten?

Liefs!!

Welkom Indra! Heel veel succes morgen, ik duim voor je!! Laat je ons weten hoe het was?

Tuurlijk! :)

• Misstravel

Esther
    Britt

Mijn tip is wees vooral jezelf en wees eerlijk! Probeer niet het perfecte poppetje te zijn dat jij denkt dat zij willen aannemen. Daar prikken ze echt doorheen! Klinkt misschien heel cliché maar dat heeft mij echt geholpen. Dit was overigens ook echt een tip die een vriendin van mij gaf die zelf al vliegt voor KLM. Weet goed je goede en slechte eigenschappen te benoemen en situaties te schetsen waarin jij laat zien dat je die goede eigenschappen hebt gebruikt. Probeer het ook persoonlijk te maken en gebruik de STAR-methode zoals al eerlijk genoemd in dit forum. Laat gewoon zien wij JIJ bent, dat is echt het belangrijkste! 

Heel veel succes iedereen! Hopelijk worden jullie ook aangenomen! En anders gewoon volgend jaar weer proberen!

Hier sluit ik mij inderdaad bij aan! De recruiters stellen je enorm op je gemak. Zo lang je maar zorgt dat je alles wat je zegt maar kan onderbouwen met voorbeelden!

Heb je nog tips voor het engels gesprek? Hoorde van anderen dat dit vaak gaat over je favo bestemming of waar je nog naartoe zou willen? Had jij ook iets in die richting?

• Lara

Hey allemaal, 

Ik wil ook nog wat tips meegeven: 

Zoals het hierboven al vermeld werd, wees gewoon jezelf.

Als je een toneeltje gaat opvoeren en alles zegt dat je denkt dat ze willen horen, dan prikken ze daar zo doorheen. 

Wees je ervan bewust dat je sollicitatie start vanaf je het gebouw binnen loopt. Wees sociaal en open. 

Vergeet niet om de recruiters en andere mensen die je aanspreekt in de ogen aan te kijken, dit is iets waar ze heel hard op letten. 

Ze letten vooral op ‘zie ik mijzelf met deze persoon 12h in de cabine staan en hiermee samenwerken.’ 

Tijdens het engelse gesprek moet je je minder zorgen maken over de inhoud van het gesprek, ze willen horen en zien dat je engels durft spreken en dat je interactief bent met je mede sollicitanten. 

Weet goed wat je positieve en negatieve punten zijn en bedenk voorbeelden via de star methode. 

Door de hele selectie is het belangrijk te onthouden dat ze vooral kijken naar wie jij bent als persoon, hoe ga jij om met collega's, ben je behulpzaam, heb je een open en sociale houding? 

De resultaten die je moet behalen tijdens het spel of het gesprek, zijn van minder belang. 

Ik hoop dat het helpt en allen veel succes!

• Misstravel

Lara

Hey allemaal, 

Ik wil ook nog wat tips meegeven: 

Zoals het hierboven al vermeld werd, wees gewoon jezelf.

Als je een toneeltje gaat opvoeren en alles zegt dat je denkt dat ze willen horen, dan prikken ze daar zo doorheen. 

Wees je ervan bewust dat je sollicitatie start vanaf je het gebouw binnen loopt. Wees sociaal en open. 

Vergeet niet om de recruiters en andere mensen die je aanspreekt in de ogen aan te kijken, dit is iets waar ze heel hard op letten. 

Ze letten vooral op ‘zie ik mijzelf met deze persoon 12h in de cabine staan en hiermee samenwerken.’ 

Tijdens het engelse gesprek moet je je minder zorgen maken over de inhoud van het gesprek, ze willen horen en zien dat je engels durft spreken en dat je interactief bent met je mede sollicitanten. 

Weet goed wat je positieve en negatieve punten zijn en bedenk voorbeelden via de star methode. 

Door de hele selectie is het belangrijk te onthouden dat ze vooral kijken naar wie jij bent als persoon, hoe ga jij om met collega's, ben je behulpzaam, heb je een open en sociale houding? 

De resultaten die je moet behalen tijdens het spel of het gesprek, zijn van minder belang. 

Ik hoop dat het helpt en allen veel succes!

Dankje! Ben jij aangenomen Lara? En wanneer was je selectiedag?

• Willeke

Hi allemaal, nieuw hier!

Super leuk dat er al een aantal van jullie aan zijn genomen woooohhh :)

Ik heb zelf op 13 maart de videopitch opgestuurd. De testen met vlag en wimpel gehaald (100/100 match!) en de video vond ik super leuk om te doen en ging heel natuurlijk.

Helaas heb ik nog niks gehoord, vandaag 10e werkdag na het insturen. Heb voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar Randstad want ik kon geen nummer vinden om te bellen.

Zijn er nog meer die heel lang wachten? Ik kan me voorstellen dat het suuuuper druk is voor de recruiters, maar de moed zakt me een beetje in de schoenen ook al ging alles heel goed.

Thanks!! :)

• Misstravel

Hoi Allemaal,

Net terug van de selectiedag. Gesprek met de recruiters was erg fijn, je bent gelijk op je gemak. Helaas toch niet door naar het CBI interview. De reden weet ik nog niet. Gok toch mijn leeftijd ik ben 22 en heel smal gebouwd. Denk dat ze bang zijn dat ik een beetje wegval in de menigte. Exacte reden deel ik met jullie zodra ik het weet.

liefs! En veel succes nog allemaal.

• Britt

Britt

Mijn tip is wees vooral jezelf en wees eerlijk! Probeer niet het perfecte poppetje te zijn dat jij denkt dat zij willen aannemen. Daar prikken ze echt doorheen! Klinkt misschien heel cliché maar dat heeft mij echt geholpen. Dit was overigens ook echt een tip die een vriendin van mij gaf die zelf al vliegt voor KLM. Weet goed je goede en slechte eigenschappen te benoemen en situaties te schetsen waarin jij laat zien dat je die goede eigenschappen hebt gebruikt. Probeer het ook persoonlijk te maken en gebruik de STAR-methode zoals al eerlijk genoemd in dit forum. Laat gewoon zien wij JIJ bent, dat is echt het belangrijkste! 

Heel veel succes iedereen! Hopelijk worden jullie ook aangenomen! En anders gewoon volgend jaar weer proberen!

Ik heb trouwens ook de Cabin-Ok sollicitatietraining gedaan. Ook een aanrader!

Verder wat Engels betreft. Ze kiezen op het moment zelf een bepaald onderwerp waar je over moet praten. En ze eindigde bij mij met wat vragen over de reis die ik had gemaakt en wat ik van die reis had geleerd etc. 

Succes iedereen!

• Tess

indra

Hoi Allemaal,

Net terug van de selectiedag. Gesprek met de recruiters was erg fijn, je bent gelijk op je gemak. Helaas toch niet door naar het CBI interview. De reden weet ik nog niet. Gok toch mijn leeftijd ik ben 22 en heel smal gebouwd. Denk dat ze bang zijn dat ik een beetje wegval in de menigte. Exacte reden deel ik met jullie zodra ik het weet.

liefs! En veel succes nog allemaal.

Wat jammer Indra. Hoop dat het je duidelijk wordt waaraan het heeft gelegen. Volgende keer beter!

• Esther

Britt
    Britt

Ik heb trouwens ook de Cabin-Ok sollicitatietraining gedaan. Ook een aanrader!

Verder wat Engels betreft. Ze kiezen op het moment zelf een bepaald onderwerp waar je over moet praten. En ze eindigde bij mij met wat vragen over de reis die ik had gemaakt en wat ik van die reis had geleerd etc. 

Succes iedereen!

Cabin ok sollicitatie training heb ik inderdaad ook gedaan! Super leuke vrouw Ellen. Je zit er dan een stuk zelf verzekerder! Goede tip.

• Willeke

Yessss vandaag iemand gesproken en er was iets mis gegaan in de communicatie.

Ik mag 6 april naar de M&G ☺️ Ik ben om 9:30 ingepland, is er iemand anders die ook op dat tijdstip gaat?