Lufthansa-vacature

  • Lotte

    Wat ontzettend jammer Jeanette. Een gemiste kans voor Lufthansa dat ze je hebben laten gaan. Hoop van harte dat je in de toekomst de droom om te gaan vliegen alsnog kunt verwezenlijken, dat is je zo gegund!

  • Jeanette

    Lotte

    Wat ontzettend jammer Jeanette. Een gemiste kans voor Lufthansa dat ze je hebben laten gaan. Hoop van harte dat je in de toekomst de droom om te gaan vliegen alsnog kunt verwezenlijken, dat is je zo gegund!

    Dankeschön Lotte:)

  • LH

    Jeanette
    Lufthansa
    DLH

    Hallo,

    Momenteel zijn er steward(ess)-vacatures bij Lufthansa in Frankfurt en München.

    Het betreft een vast dienstverband met 1, 2 of 3 vrije wintermaanden. Na anderhalf jaar kan naar voltijd of een andere parttime worden gewisseld. Het voltijd startsalaris voor steward(essen) is €2436 en het eindsalaris €5082. De purser-sollicitatie is na twee jaar mogelijk. 

    Door de grote invloed op het eigen rooster, kan men in Nederland blijven wonen. Men vliegt maandelijks 3 à 4 vluchten intercontinentaal en Europa.

    Voorwaarden om te solliciteren zijn o.a. de Duitse taal machtig zijn, een VWO-diploma of minimaal een propedeuse te bezitten. Om toegang te krijgen tot alle salarisschalen, moet de studie Service-management worden behaald. 

    https://www.be-lufthansa.com/de/lufthansa/flugbegleiter-in

    Hallo,

    Bovenstaande vacature is weer open. 

    Inmiddels wordt een HAVO-diploma ook geaccepteerd. 

    Solliciteren kan via deze link: https://www.be-lufthansa.com/de/lufthansa/flugbegleiter-in

    Ik had meteen in februari 2023 gesolliciteerd, maar werd afgewezen doordat ik een Havo diploma had en geen VWO of Gymnasium. Ik heb vroeger met heel veel plezier bij de klm als grondstewardess gewerkt. Toen voor de liefde naar Duitsland geëmigreerd. Spreek na 25 jaar wonend in Duitsland vloeiend Duits en ook Engels en ook Frans.

    Ik woon niet ver van Frankfurt am Main.

    Misschien toch door mijn leeftijd (52 jaar) niet meer zo interessant voor Lufthansa? Echt jammer want het is/was mijn droom en ik ben een keiharde werker, fit en heb veel levenservaring.

    Jammergenoeg kreeg ik niet de kans om in een persoonlijk gesprek mijn kwaliteiten te laten zien.

    Hoi Jeanette,

    Momenteel kun je ook solliciteren met een havodiploma. Je leeftijd is geen obstakel.

    Na één jaar mag je weer solliciteren. Dus mocht je nog steeds geïnteresseerd zijn, dan zou ik het in februari opnieuw proberen.

    Als ik je verder kan helpen, laat het me dan gerust weten.

    Groetjes!

    Post was bewerkt op 10-11-2023 09:33 door Lufthansa

  • Jeanette

    Goedemiddag Lufthansa,

    ik heb deze week toch de stoute schoenen aangetrokken en Lufthansa een mailtje gestuurd of ik weer in het proces opgenomen kan worden, daar alleen het HAVO diploma het opstakel was dat ik helaas niet verder mocht. Juist nu de kinderen volwassen zijn, heb je weer alle tijd van de wereld om de eigen vleugels weer uit te slaan.

    Ik ben super fit en flexibel en zou morgen kunnen beginnen:+)!

    Misschien zou u mij kunnen helpen om ook te vragen of ik weer in het proces opgenomen kan worden.

    Met vriendelijke groeten uit het Duitse Carlsberg

  • Jeanette

    Lufthansa

    Hallo, 

    In München is het momenteel mogelijk om op een voltijd of een 66% dienstverband te solliciteren. 

    Daarnaast blijven de deeltijd dienstverbanden van 1, 2 of 3 vrije wintermaanden beschikbaar in München en Frankfurt. 

    De voorwaarden en het salaris staan hierboven genoemd.

    Als eerste natuurlijk, fröhliche Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr :+) Lufthansa Recruitment

    Hier nog een korte vraag, ik hoop dat u tijd heeft dit te beantwoorden:

    “Is het misschien in 2024, voor de lokatie Frankfurt am Main, ook mogelijk om voor het percentage 66,8% te solliciteren?”

    Zou het heel leuk vinden om eigenlijk het hele jaar te vliegen (ook al is het partime)

    Ik ben met de voorbereidingen bezig en hoop dat het dit keer lukt en ik me mag voorstellen.

    Ik hoop op een antwoord.

    Met vriendelijke groeten uit Rheinland Pfalz

  • Jeanette

    P. S. Met het percentage 66% blijven de werknemers langer fit een “win/win” situatie voor beiden (ik denk dat het ziekteverzuim minimaal is bij dit percentage, :+)

  • LH

    Jeanette

    Als eerste natuurlijk, fröhliche Weihnachten und einen guten Rutsch ins neue Jahr :+) Lufthansa Recruitment

    Hier nog een korte vraag, ik hoop dat u tijd heeft dit te beantwoorden:

    “Is het misschien in 2024, voor de lokatie Frankfurt am Main, ook mogelijk om voor het percentage 66,8% te solliciteren?”

    Zou het heel leuk vinden om eigenlijk het hele jaar te vliegen (ook al is het partime)

    Ik ben met de voorbereidingen bezig en hoop dat het dit keer lukt en ik me mag voorstellen.

    Ik hoop op een antwoord.

    Met vriendelijke groeten uit Rheinland Pfalz

    Hallo Jeanette,

    Gelukkig nieuwjaar!

    Om aan de operationele omstandigheden te voldoen, kan men in Frankfurt op een 91%, 83% en 75% model solliciteren.

    Na 18 maanden dienstverband, kan van deeltijd worden gewisseld. Er zijn tientallen opties: van geblokte dagen, tot gereduceerde uren.

    Succes met de sollicitatie!

    Post was bewerkt op 2 januari 2024 10:14 door LH

  • Jeanette

    Goedemiddag Lufthansa,

    super aardig, dat u antwoord heeft gegeven op mijn vraag. Wat grappig dat er iemand uit Nederland bij Lufthansa recruitment werkt. Ik hoop dat ik u mag ontmoeten, wellicht als ik uitgenodigd wordt? Werken er overigens “veel” Nederlanders bij de Lufthansa?

    Hopelijk tot gauw.

  • Jeanette

    Goedemiddag Lufthansa,

    super aardig, dat u antwoord heeft gegeven op mijn vraag. Wat grappig dat er iemand uit Nederland bij Lufthansa recruitment werkt. Ik hoop dat ik u mag ontmoeten, wellicht als ik uitgenodigd wordt? Werken er overigens “veel” Nederlanders bij de Lufthansa?

    Hopelijk tot gauw.

  • LH

    Jeanette

    Goedemiddag Lufthansa,

    super aardig, dat u antwoord heeft gegeven op mijn vraag. Wat grappig dat er iemand uit Nederland bij Lufthansa recruitment werkt. Ik hoop dat ik u mag ontmoeten, wellicht als ik uitgenodigd wordt? Werken er overigens “veel” Nederlanders bij de Lufthansa?

    Hopelijk tot gauw.

    Hallo Jeanette,

    Ik ben niet werkzaam bij recruitment, maar vlieg zelf.

    Het merendeel van de bemanning is natuurlijk Duits, maar er zijn ook een aantal Nederlanders die bij Lufthansa vliegen. Zowel in de cockpit als cabine.

    Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan gerust weten.