Lufthansa-vacature

  • Jeanette

    LH
    Jeanette

    Goedemiddag Lufthansa,

    super aardig, dat u antwoord heeft gegeven op mijn vraag. Wat grappig dat er iemand uit Nederland bij Lufthansa recruitment werkt. Ik hoop dat ik u mag ontmoeten, wellicht als ik uitgenodigd wordt? Werken er overigens “veel” Nederlanders bij de Lufthansa?

    Hopelijk tot gauw.

    Hallo Jeanette,

    Ik ben niet werkzaam bij recruitment, maar vlieg zelf.

    Het merendeel van de bemanning is natuurlijk Duits, maar er zijn ook een aantal Nederlanders die bij Lufthansa vliegen. Zowel in de cockpit als cabine.

    Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan gerust weten.

    Goedenavond,

    Dat maakt niet uit, ik ben getrouwd met een Duitse man, dus weet ik de verschillen :+)

    Hoe verschillender en bonter des te beter!

    Wat leuk dat u ook vliegt en dat ik u misschien wat mag vragen.

    Hoe heeft u dat destijds gedaan met de 12 weekse cursus? Ik woon welliswaar maar een uurtje van de luchthaven Frankfurt am Main vandaan maar zou het liefst op drukke dagen van de cursus een goedkoop hotelletje of B&b boeken i. p. v iedere dag op en neer te rijden en dan alleen als het zich renteert naar mijn huisje terug(er zijn vast meerdere mede-cursisten die van veel verder komen) lijkt me gezellig en zinvol. Dan kan men zich echt op de cursus “storten”!

    De tweede vraag is of er nog meer “oudere dames en heren” zijn die de sprong durven wagen?

    Een fijne avond en alvast bedankt.

  • Jeanette

    P. S. Mocht het natuurlijk lukken en ik door alle rondes kom (think positive :#)!

  • LH

    Jeanette

    Hoe heeft u dat destijds gedaan met de 12 weekse cursus?

    De tweede vraag is of er nog meer “oudere dames en heren” zijn die de sprong durven wagen?

    Hallo Jeanette,

    Omdat de training en het leerproces tijdsintensief zijn, is het inderdaad fijn om een onderkomen in de buurt te hebben.

    Tijdens mijn training, heb ik via ‘EBay-Kleinanzeigen’ een appartementje in Kelsterbach gevonden. Dit dorp ligt 10 minuten fietsen van het Lufthansa-Aviation-Training-complex. Andere plaatsen in de buurt zijn per bus of auto te bereiken.

    Ik kan met betrekking tot je tweede vraag bevestigen, dat er nieuwe collega’s zijn die op latere leeftijd zijn begonnen. Er wordt niet op leeftijd geselecteerd, maar op persoonlijkheid en kwaliteiten. Dus dat is geen reden tot zorg!

    Er is een Facebook-pagina voor aangaande CA’s met tal van handige informatie omtrent de sollicitatie en het beroep. Deze heet: “Become a flight attendant-Die Gruppe für angehende Flugbegleiter“.

    Groeten!

    Post was bewerkt op 5 januari 2024 16:07 door LH

  • Jeanette

    Goedenavond,

    Ontzettend bedankt voor de informatie.

    Mijn voorbereidingen voor de sollicitatie zijn klaar en ik kan niet wachten, totdat ik kan gaan solliciteren in februari.

    Een super goed idee om in de buurt iets voor het verblijf te zoeken, had zelf ook al gedacht dat het dan beter te doen is, zo'n cursus is vast pittig. Een caravan is ook nog een optie, er is daar vlakbij een camping (ik houd van camperen dus dat is misschien ook een goedkopere optie en we hebben zelf een prachtige caravan)

    Ik wil u bedanken voor uw hulp.

    Een fijn weekend en misschien tot ooit in de lucht?

  • LH

    Een caravan zou natuurlijk nog beter zijn!

    Heel veel succes met de sollicitatie en hopelijk tot binnenkort aan boord!

    Groetjes!

  • Jeanette

    Goedemorgen Lufthansa,

    Toch heb ik nog één keer uw hulp nodig.

    Ik zit nu al middenin mijn sollicitatie en heb alles ingeleverd. Moest u ook destijds een formele vertaling van uw HAVO diploma inleveren. Ik zou niet weten, waar ik dat zo snel vandaan krijg.

    Plus dat zo'n officiële vertaling natuurlijk met kosten verbonden zijn.

    Hoe heeft u dit destijds gedaan?

    Met vriendelijke groeten:+)

  • Jeanette

    Jeanette

    Goedemorgen Lufthansa, Toch heb ik nog één keer uw hulp nodig. Ik zit nu al middenin mijn sollicitatie en heb alles ingeleverd. Moest u ook destijds een formele vertaling van uw HAVO diploma inleveren. Ik zou niet weten, waar ik dat zo snel vandaan krijg. Plus dat zo'n officiële vertaling natuurlijk met kosten verbonden zijn. Hoe heeft u dit destijds gedaan? Met vriendelijke groeten:+)

    Goedemorgen Lufthansa, 

    Ik heb alles geregeld en opgestuurd. 

    De officiële vertaling kost welliswaar een paar euro's maar…. Wie wat heel graag wil, moet er wat voor over hebben. 

    Nu maar afwachten, hoe het verder gaat:+) 

    Met vriendelijke groeten uit DL 

     

  • LH

    LH

    Hallo,

    In München is het momenteel mogelijk om op een voltijd of een 66% dienstverband te solliciteren. Daarnaast blijven de deeltijd dienstverbanden van 1, 2 of 3 vrije wintermaanden beschikbaar in München en Frankfurt.

    Hallo,

    Men kan nu ook in Frankfurt op een voltijd dienstverband solliciteren. Daarnaast blijven bovengenoemde deeltijden beschikbaar.

    De selectiecriteria zijn op een aantal punten gewijzigd: Solliciteren is mogelijk, indien men de duitse taal op B2 niveau beheerst en minimaal een havo of mbo 4-diploma bezit. 

    De link naar de vacature en de overige arbeids- en sollicitatievoorwaarden staan op de eerste pagina. 

    Post was bewerkt op 17 maart 2024 01:56 door LH

  • Jeanette

    Hallo, Men kan nu ook in Frankfurt op een voltijd dienstverband solliciteren. Daarnaast blijven bovengenoemde deeltijden beschikbaar. De selectiecriteria zijn op een aantal punten gewijzigd: Solliciteren is mogelijk, indien men de duitse taal op B2 niveau beheerst en minimaal een havo of mbo 4-diploma bezit.  De link naar de vacature en de overige arbeids- en sollicitatievoorwaarden staan op de eerste pagina. ______________________________________________________________________ Goedemorgen Lufthansa (binnenkort) collega, Joehoe, ik had op 12. 03.2024 om 1030 uur mijn sollicitatie in Frankfurt bij Lufthansa en ik ben aangenomen :+)!! Ik had een super leuke dag, de recruiters waren super aardig en ik voelde me meteen een “soort thuis”( waarschijnlijk omdat het recruitment team iedereen zo op z'n gemak stelde). Er stond een compleet buffet met koffie, thee, frisdrank, allerlei lekkernijen en Bretzels klaar en we hadden de hele dag een steward aan onze zijde, die we het hemd van z'n lijf mochten vragen. Ook deze meneer (LH steward) stelde ons op ons gemak en sprak ons moed toe, chapeau!!!! Ik kan het iedereen in Nederland aanraden om bij Lufthansa te solliciteren. Ik heb nu mijn ZUP aangevraagd, dan nog medical en een cursus data kiezen.  Ik heb er enorm veel zin in en bedankt voor uw hulp:+) Hopelijk tot gauw….. Liebe Grüße, Jeanette uit DL

  • LH

    Jeanette

    Goedemorgen Lufthansa (binnenkort) collega, Joehoe, ik had op 12. 03.2024 om 1030 uur mijn sollicitatie in Frankfurt bij Lufthansa en ik ben aangenomen :+)!!

    Hallo Jeanette,

    Wat een goed nieuws, zeg! Gefeliciteerd!

    Goed dat je gesolliciteerd hebt, ondanks de twijfels. Dat was het helemaal waard. Daar mag je ontzettend trots op zijn! 

    Ik wens je de komende drie maanden veel succes met de initial. En dan duurt het niet lang meer voordat jij aan jouw droombaan kunt beginnen :) !

    Nogmaals gefeliciteerd en tot binnenkort aan boord!