Lufthansa-vacature

  • LH

    Post was bewerkt op 19 maart 2024 01:35 door LH

  • Linda

    Is Lufthansa een beetje soortgelijk qua werkgever als KLM? Qua reizen, reisverlof en de tijd op bestemming? Verzoekensysteem etc? Je eigen rooster sturen?

  • Jeanette

    Linda

    Is Lufthansa een beetje soortgelijk qua werkgever als KLM? Qua reizen, reisverlof en de tijd op bestemming? Verzoekensysteem etc? Je eigen rooster sturen?

    Ja, Linda ik denk het wel. Je kunt daar ook meteen deeltijd vliegen. 

    Misschien, dat de Lufthansa nog een keer reageren kan?

    Ik heb vroeger bij de klm gewerkt en ga nu dus voor Lufthansa werken.

    De sollicitatie dag was heel gezellig. 

    (ze vinden Hollanders erg leuk!!!)

    Ik zou gewoon solliciteren. 

    Groetjes Jeanette 

  • Linda

    Jeanette
    Linda

    Is Lufthansa een beetje soortgelijk qua werkgever als KLM? Qua reizen, reisverlof en de tijd op bestemming? Verzoekensysteem etc? Je eigen rooster sturen?

    Ja, Linda ik denk het wel. Je kunt daar ook meteen deeltijd vliegen.  Misschien, dat de Lufthansa nog een keer reageren kan? Ik heb vroeger bij de klm gewerkt en ga nu dus voor Lufthansa werken. De sollicitatie dag was heel gezellig.  (ze vinden Hollanders erg leuk!!!) Ik zou gewoon solliciteren.  Groetjes Jeanette 

    Bedankt voor je reactie :)

  • Jeanette

    Toll, Linda….!!! Volgens mij krijg je een stand_by ticket héén en terug om naar de sollicitatie te komen. (volgens mij alleen binnen Europa) Je kunt via de career site de reruitment een mailtje sturen en dit  en andere vragen stellen….. Ze antwoorden heel snel. Ze zoeken heel veel stewardessen en stewards.  Vooral als je een paar talen spreekt :+) Lieve groetjes Jeanette 

  • LH

    Linda

    Is Lufthansa een beetje soortgelijk qua werkgever als KLM? Qua reizen, reisverlof en de tijd op bestemming? Verzoekensysteem etc? Je eigen rooster sturen?

    Hallo,

    Bij voltijd kan men maandelijks 3 vluchten aanvragen (4 met vreemde taal) én 4 aaneengesloten vrije dagen.

    Een voltijdrooster omvat gemiddeld 3 à 4 vluchten. Overuren beginnen bij 71 vlieguren. Naar senioriteit heb je tussen 44 en 48 vakantiedagen. 

    Op ICA-bestemmingen liggen de rusttijden tussen 24 en 72 uur. Naar gelang de vluchtduur, heb je 2 tot 5 dagen reisverlof. Meestal meer, omdat de volgende vlucht niet meteen aansluit.

    Vraagt men Europa-vluchten aan, dan liggen de rusttijden tussen de 12 en 30 uur en 1 tot 3 dagen reisverlof. Ook hier is het verlof meestal meer.   

    Post was bewerkt op 23 maart 2024 10:42 door LH

  • LH

    Jeanette

    Je kunt daar ook meteen deeltijd vliegen.

    Er zijn tal van deeltijden beschikbaar: Van een aantal vrije maanden of vrije dagen tot gereduceerde vlieguren. Van permanente- of tijdelijke duur. Na 18 maanden senioriteit, kunnen alle deeltijden worden aangevraagd. 

    Post was bewerkt op 23 maart 2024 10:34 door LH

  • Jeanette

    LH
    Jeanette

    Je kunt daar ook meteen deeltijd vliegen.

    Er zijn tal van deeltijden beschikbaar: Van een aantal vrije maanden of vrije dagen tot gereduceerde vlieguren. Van permanente- of tijdelijke duur. Na 18 maanden senioriteit, kunnen alle deeltijden worden aangevraagd. 

    Goedemiddag LH, 

    Ik begin mijn ini bij LH op 28.05.2024. 

    Volgende week de medical, hopelijk tot gauw (augustus?) aan boord.

    Ik verheug me ontzettend :+)

    Liebe Grüße Jeanette 

  • LH

    Jeanette

    Ik begin mijn ini bij LH op 28.05.2024.

    Hallo Jeannette,

    Wat goed dat je de initial al hebt gepland! Heb je al een onderkomen gevonden? 

    In augustus heb je waarschijnlijk je eerste twee ICA-trainingsvluchten. En begin september ben je dan volwaardig stewardess :)

     

     

  • Jeanette

    LH
    Jeanette

    Ik begin mijn ini bij LH op 28.05.2024.

    Hallo Jeannette, Wat goed dat je de initial al hebt gepland! Heb je al een onderkomen gevonden?  In augustus heb je waarschijnlijk je eerste twee ICA-trainingsvluchten. En begin september ben je dan volwaardig stewardess :) !   

     

    Goedemiddag nr2. LH, 

    Ja, half juli trainingsvlucht (economy class)

    en dan half augustus  de 2de trainingsvlucht (business class)

    De eerste twee weken rij ik op (95 km) en  neer (95km) veel online - daagjes. Dan waarschijnlijk op de camping (12 auto-minuutjes van LATC. Ga volgende week na mijn medical even kijken of de camping ok/veilig is :+)

    Een gezellig weekend en tot snel:+)

    Lg Jeanette